Hva' ska' I ha' ?
Fra : Kasper Malmberg

Dato : 04-06-05 14:15

Her hjemme skal der eksperimenteres

Så der skal ryges frisk laks i kuglegrillen (tør næsten ikke skrive
weber'n), Halvdelen af laksen er krydret med en lemmon rub købe i
brugsen, den anden halvdel har kun fået lidt salt og peber.

Tilbehør er nye kartofler med smør og lidt løvstikke.

En kold sovs af yogurt, cremefraice, frisk hjemme-høvlet peberrod,
kapers og en lille smule citronskal og saft.

En bette let salat af en eller anden slags.

Og så skal der drikkes en letsmagende hjemmebrygget Pale Ale.

MUMS jeg glæder mig

MVH
Kasper Malmberg

Fra : Gunnar007

Dato : 04-06-05 14:46

"Kasper Malmberg" <malmbergFJERN@gmail.comFJERN> skrev i en meddelelse
> [...]
> weber'n), Halvdelen af laksen er krydret med en lemmon rub købe i brugsen,
> den anden halvdel har kun fået lidt salt og peber.

Jeg vil da gerne høre lidt om hvordan du ryger i din kuglegrill..
Og jo, jeg tør godt sige at jeg har Weber..

Hilsen G

Fra : Kasper Malmberg

Dato : 04-06-05 14:57

Gunnar007 wrote:

> Jeg vil da gerne høre lidt om hvordan du ryger i din kuglegrill..
> Og jo, jeg tør godt sige at jeg har Weber..
>
> Hilsen G

Jeg har aldrig prøvet det før, men blev inspireret af denne side
http://fc.nrsbgym.dk/~tj/F0000EB79/S000B6DBD

Jeg har i dag været ud og klippe lidt birkegrene ca 2 cm tykke og 5 cm
lange, og så har jeg tænkt at fylde lidt briketter i grillstarteren og
så fylde efter med de friske birkegrene. og der så er ved at være ild i
grenene smider jeg det hele i grillen, samler briketterne og lægger
grenene ovenpå. Så skal der nok komme røg når låget kommer på.

MVH
Kasper Malmberg

Fra : marix

Dato : 04-06-05 18:49

> Jeg vil da gerne høre lidt om hvordan du ryger i din kuglegrill..
> Og jo, jeg tør godt sige at jeg har Weber..

hej.
jeg røgede min mortensaftens and for et halv års tid siden...
jeg havde blot noget røgsmuld/savsmuld som kom i en lille foliebakke.
jeg kom også noget timian i. (og er sikker på at andre tørrede
krydderier vil virke). så dækkede jeg den til med staniol og stillede
den på kullene, og fyrede op for det hele...
da kullene var klar, prikkede jeg huller i staniolen og lagde anden på
risten. resultatet var dejligt, dog skal nævnes, at hvis du ryger på
altanen, så kommer hele lejligheden til at lugte af lejrbål i en uge
god fornøjelse, marix

Fra : Kasper Malmberg

Dato : 05-06-05 15:18

marix wrote:
> dog skal nævnes, at hvis du ryger på
> altanen, så kommer hele lejligheden til at lugte af lejrbål i en uge

He he ja det skal siges, Det blæste og regnede en del i går aftes, så
jeg flyttede grillen indunder halvtaget på vores terasse lige ved
havedøren..

I dag har vi vasket hele hytten med citrus ajax, men kan dog stadig ane
spejerhytte/spegepølse lugten.

Men ellers var fisken super lækker i går.

MVH
Kasper

Fra : Kim Schulz

Dato : 04-06-05 18:15

On Sat, 04 Jun 2005 15:57:09 +0200
Kasper Malmberg <malmbergFJERN@gmail.comFJERN> wrote:

> [...]
> er ved at være ild i grenene smider jeg det hele i grillen, samler
> briketterne og lægger grenene ovenpå. Så skal der nok komme røg når

jeg har varmrøget et par gange i en wok men det er nogle år siden
snart. Ideen var at pakke indersiden af woken ind i staniol. man smed så
ris, lidt te (altså kun tebladene) og så evt. krydderier i
bunden af woken og så fisk eller lignende på en rist i midten af
woken. man har så låg over og giver den yderligere et lag staniol til
at holde wok/låg tæt sammen.
virkede rigtigt godt og gav god smag. Mener det var noget jeg fik
inspiration til fra en Ken Hom udsendelse eller lignende.
mon ikke det kan findes på nettet

--
Kim Schulz | Need a Content Management System for your website? Go
Geek by nature | get Fundanemt at : http://www.fundanemt.com New

Fra : Kim Schulz

Dato : 04-06-05 18:18

> [...]
> virkede rigtigt godt og gav god smag. Mener det var noget jeg fik
> inspiration til fra en Ken Hom udsendelse eller lignende.

fandt lige denne her som vist passer meget godt på den opskrift jeg
erindrede:
http://www.culinarycafe.com/Seafood-Fish/Tea_Smoked_Salmon.html

--
Kim Schulz | Linux - Your Choice! Your Opinion! Your life!
Geek by nature |

Fra : anders

Dato : 05-06-05 11:08

jeg har fr smidt friske rosmarin grene på de glødende kul. det virkede godt
på nogle medaljoner jeg havde af svinemørbrad.

mvh anders