Ændre Courier-IMAP's placering af Maildir
Fra : Mads

Dato : 04-06-05 11:07

Hej

Jeg har en kombineret Debian Sarge filserver og mailserver.
Til mail bruger jeg Postfix, Procmail og Courier-IMAP.

Da brugernes Maildir ligger i deres home folder er der nogle bruger der fra
tid til anden spørger mig om de må slette denne mærkelige folder "Maildir".
Derfor vil jeg gerne ændre navnet til ".Maildir" så det i det mindste er
skjult for de fleste brugere.
Det er let nok at ændre Postfix's main.cf så den kalder Procmail med
".Maildir" som parameter.
Men hvordan ændre jeg det i Courier?
Jeg har i /etc/courier/imapd sat:
MAILDIRPATH=.Maildir

Men det ser ikke ud til at hjælpe, Courier klager over at den mangler
"Maildir", så pt. har jeg et symlink "Maildir" -> ".Maildir".

Hilsen
Mads

Fra : Jesper Staun Hansen

Dato : 04-06-05 12:43

Mads wrote:
> [...]
>
> Men det ser ikke ud til at hjælpe, Courier klager over at den mangler
> "Maildir", så pt. har jeg et symlink "Maildir" -> ".Maildir".

Ved ikke om det er værd at forsøge, men MAILDIRPATH=.Maildir til
MAILDIRPATH=".Maildir"

Fra : Mads

Dato : 06-06-05 08:02

"Jesper Staun Hansen" <dsl125723@vip.cybercity.dk> wrote in message

> Ved ikke om det er værd at forsøge, men MAILDIRPATH=.Maildir til
> MAILDIRPATH=".Maildir"

Jeg ved ikke om det var ovenstående der hjalp, eller at jeg ændrede i
/etc/default/courier
Men nu virker det. Tak for hjælpen.

Venlig Hilsen
Mads