USB vs USB
Fra : Myt

Dato : 03-06-05 21:47

Hej i gruppen

Kan man forbinde en bærbar med en stationær via USB og føre filer over på
den måde ?
Skal der noget særligt som mellemled ?

Myt

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 03-06-05 22:04

Myt skrev:

> Kan man forbinde en bærbar med en stationær via USB og føre filer
> over på den måde ?

Ja.

> Skal der noget særligt som mellemled ?

Et USB han/han-kabel.

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 03-06-05 22:26

Jesper G. Poulsen wrote:

> Et USB han/han-kabel.

Er der ikke noget med at det skal være et specielt
USBkabel for man kan risikere at brænde bundkortet
af i begge maskiner? Der var der noget om da USB kom
frem.

Til Myt.
Sådan en tingest kan.
http://www.thansen.dk/product.asp?c=489253901&n=496908102&pn=805242800

mvh
Henning

Fra : Niels Elgaard Larsen

Dato : 03-06-05 22:40

Henning Præstegaard skrev:

> Til Myt.
> Sådan en tingest kan.
> http://www.thansen.dk/product.asp?c=489253901&n=496908102&pn=805242800

Ja, jeg købte et billigt i Aldi. Virker fint.
Men man skal have USB2 i begge maskiner for at det er sjovt.

--
Niels Elgaard Larsen
http://www.agol.dk/elgaard

Fra : Myt

Dato : 03-06-05 23:58

"Henning Præstegaard" <onkelhenning@not.valid> skrev i en meddelelse

> [...]
> USBkabel for man kan risikere at brænde bundkortet
> af i begge maskiner? Der var der noget om da USB kom

Takker m8

Myt

Fra : Claus Tersgov

Dato : 04-06-05 12:57

"Jesper G. Poulsen" <ms2mogens@ingensteder.dk.invalid> skrev

> Et USB han/han-kabel.

Det er jo ikke rigtigt, det skal være et specialkabel, der er beregnet til
formålet. Det kan ikke gøres med et almindeligt A-A kabel

Claus

Fra : Esben von Buchwald

Dato : 04-06-05 00:45

Som der nævnes, skal du have en USB bridge imellem, da USB er en
host/client baseret bus, og derfor kan 2 hosts ikke sættes sammen
umiddelbart.

Men hvis der er firewire i maskinerne, anbefaler jeg dig at købe et
firewire kabel, det er meget nemt at have med at gøre, da man bare
sætter kablet direkte mellem 2 maskiner, og windows automatisk bruger
det som en netværksforbindelse

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 04-06-05 01:44

Esben von Buchwald wrote:

> [...]
> firewire kabel, det er meget nemt at have med at gøre, da man bare
> sætter kablet direkte mellem 2 maskiner, og windows automatisk bruger

Så er det dælme møj trist hvis manden kører et af de mange andre
styresystemer på markedet. Windows kan næppe betegnes som en de facto
standard

MVH
Martin

Fra : Niels Elgaard Larsen

Dato : 04-06-05 04:02

Martin Johansen [6000] skrev:

> Så er det dælme møj trist hvis manden kører et af de mange andre
> styresystemer på markedet. Windows kan næppe betegnes som en de facto
> standard

Det skulle nok forstås sådan at firewire virker bedre end USB til windows.
Det ville jo være mærkeligt, hvis firewire ikke virkede til især MacOS.

--
Niels Elgaard Larsen
http://www.agol.dk/elgaard

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 04-06-05 10:44

Niels Elgaard Larsen wrote:

> Det skulle nok forstås sådan at firewire virker bedre end USB til
> windows. Det ville jo være mærkeligt, hvis firewire ikke virkede til
> især MacOS.

Selvfølgelig gør det, det og det virker skam også i fx. Linux MEN...
der er ingen garanti for at det opsættes som en netværksforbindelse som
Windows måske gør - det var der jeg ville hen.

MVH

Fra : Myt

Dato : 04-06-05 07:50

Min fejl, igen, der er XP på den ene og XP pro på den anden
Jeg ved ikke hvorfor jeg altid glemmer det med Windows, det må være noget
med alderen

Myt

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 05-06-05 00:08

Myt wrote:

> Min fejl, igen, der er XP på den ene og XP pro på den anden
> Jeg ved ikke hvorfor jeg altid glemmer det med Windows, det må være
> noget med alderen

Ikke din fejl. Dem der dukker op som en trold af en æske og hyler op om
andre OS ved ganske ud mærket, at de knap 20% der køre andet end
windows nok selv skal gøre opmærksom på at de ikke kører windows.

Folk der ikke kører windows er jo ikke dumme.

mvh
Henning

Fra : Emil

Dato : 05-06-05 01:12

Henning Præstegaard wrote:

>Folk der ikke kører windows er jo ikke dumme.

PuHa! Rent logisk, fremfører du denne påstand:
Folk der (ikke) kører windows er jo (ikke) dumme.

De to benægtigelser ophæver hinanden, så din påstand er:
Folk der kører windows er jo dumme.

Du mente naturligvis noget andet (som de fleste nok har
forstået); men det blev til en lille griner herfra

Hygge
m.v.h. Emil

Fra : Jeppe Seidelin Dam

Dato : 05-06-05 01:48

Emil wrote:
> De to benægtigelser ophæver hinanden, så din påstand er:
> Folk der kører windows er jo dumme.

Nej. Hvis vi skal følge logikken, betyder sætningen, at dem der kører andet
end windows er af gennemsnitlig intelligens eller bedre.

mvh
Jeppe Seidelin Dam