Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
beregne realkreditlån selv
Fra : jones_net

Dato : 03-06-05 08:18

Hejsa

Hvordan udregner jeg det månedlige afdrag på f.eks. følgende lån:

hovedstol: 1.000.000
Rente per år: 5%
Låbetid 30 år.
Terminer: 12 per år

Ved godt jeg kan se aktuelle lån på Nettet, men jeg vil gerne regne på de
uaktuelle...

/J

Fra : Daniel Nielsen

Dato : 03-06-05 14:13

Jones_net wrote:
> [...]

> Terminer: 12 per år

> Ved godt jeg kan se aktuelle lån på Nettet, men jeg vil gerne regne på de

Hejsa

Der er en formel for et sådan lån.:

X = lånebeløb
R = Rente
N= Antal år

(X * R) / (1-(1+R)^-N)

Fx. i dit tilfælde.:
(1000000 * 0,05) / (1- (1 + 0,05)^-30)

Ud af dette får du Brutto..(før skat)..ydelsen pr. år. som er.: 65051,43,-
pr. år.

Mvh.
Daniel Nielsen

Fra : N/A

Dato : 03-06-05 22:01

Fra : jones_net

Dato : 03-06-05 22:01

"Knud Thomsen" <knud.thomsenslet@dleteprivat.dk> skrev i en meddelelse
> Husk lige bidraget også - da der tilsyneladende er tale om realkredit.
>
> Knud

Hvad er der lige med det bidrag? Jeg kan godt se, at det står på forskellige
tilbud, men jeg kan ikke finde ud af, hvordan det indgår i beregningen?

/J

Fra : N/A

Dato : 04-06-05 19:25

Fra : jones_net

Dato : 04-06-05 19:25

"Knud Thomsen" <knud.thomsenslet@dleteprivat.dk> skrev i en meddelelse
> Bidraget er det realkreditselskabet lever af (samt lånesagsgebyrer
> ol). Renterne tilfalder fuldt og helt investorerne som ofte er
> pesnionsselskaber ol..
> Bidraget kan beregnes af hovedstol eller af den til enhver tid
> gældende restgæld. Det er lidt forskelligt hvad man gør, så det bliver
> du nødt til at undersøge inden du regner.
> Hvorfor gider du iøvrigt sidde og regne selv ? Du kan da på de fleste
> hjemmesider finde beregninger som e ligeså gode. (bedre!)

Fordi jeg gerne vil have udregninger for f.eks. 3% ved flere kurser mellem
90 og 100 - bare for at se, hvordan betydningen for terminen er.
Og for at se, hvor meget forskel der er på de forskellige lån, når der
bliver snakket om, at 3% fast skal over kurs 95 for at kunne give overskud i
forhold til 5% fast.
Altså bare for at se forskellene fordi jeg er nysgerrig Indtil videre har
jeg ikke kunnet finde nogle sider på Nettet, som giver mig mulighed for selv
at bestemme forholdende for lånet... Kender du nogle, må du self.gerne
skrive dem

/J

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 04-06-05 20:32

In article <42a1f0ba$0$73239$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>, jones_net wrote:
> [...]
> at bestemme forholdende for lånet... Kender du nogle, må du self.gerne

www.rd.dk - privat låneberegner, avanceret.
Her kan du indtaste obligationskurser, bidragssatser etc.

Fra : jones_net

Dato : 04-06-05 22:16

> www.rd.dk - privat låneberegner, avanceret.
> Her kan du indtaste obligationskurser, bidragssatser etc.

Den kan vist det hele

/J

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 04-06-05 08:27

In article <42a0799a$0$73284$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>, Knud Thomsen wrote:
> Husk lige bidraget ogs+AOU- - da der tilsyneladende er tale om realkredit.
> Knud
>
> +ACI-jones+AF8-net+ACI- +ADw-jones+AF8-netng+AEA-yahoo.dk+AD4- skrev i en meddelelse

Kan du ikke lige sætte din News klient til at holde op med UTF-8, og
vende tilbage til standard ISO-8859-1 / ISO-8859-9 tegnsæt

Fra : N/A

Dato : 03-06-05 22:02

Fra : jones_net

Dato : 03-06-05 22:02

> Og hvilken låntype taler vi om? KONT eller OBL ?
>
> Knud

Det er obligationslån, så der er selfølgelig lidt med kursen, men den har
jeg styr på Er der andet der er specielt ved obl.?