TDC Bredbånd
Fra : Johansen, NewsClient

Dato : 01-06-01 10:41

Hej,

Jeg vil lige fortælle om en oplevelse, som jeg ikke er helt sikker på hvad
jeg skal mene om.

Jeg er kunde hos Tele2 / Get2net, ISDN med et nummer til Telefon og et til
Fax.
Mit forbrug nærmer sig 1500.- / 2000.- Kr. i måneden da jeg har kontor
hjemme. (Internet og telefon, fax)
(Jeg er ellers meget glad for at være kunde hos Tele2 - den ros skal de ha)

Da TDC nu tilbyder en samlet pakke på Telefon Abonnement ISDN og Internet -
deres Bredbånd, tænker jeg på at skifte teleoperatør, hvilket vil sparer mig
penge og give mig internet 24timer/døgn.
Jeg kontakter TDC som bekræftiger at de kan levere Bredbånd på den Central
jeg hører ind under, blot med den hage, at jeg muligvis bor for langt fra
centralen (3km) til at der er god nok forbindelse mellem central og min
bolig til en bredbåndsforbindelse.

Det der undrer mig er at TDC ikke kan undersøge dette nærmere FØR jeg har
foretaget et skift til TDC.
Altså skal jeg være kunde hos TDC før de kan oplyse mig om de kan levere
varen.
I givet fald må jeg flytte alle mine produkter til TDC samt betale 170Kr. i
oprettelse - før de kan fortælle mig om de Teknisk kan levere det ønskede
produkt nemlig Bredbånd.

Jeg bryder mig ikke om at kværurlerer.....og måske er det mig der ikke
fatter det logiske/rimelige (?)
Hvad synes I ?

Jens Johansen
DK-8660 Skanderborg
Denmark

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 01-06-01 11:47

"Johansen, NewsClient" <JO@Johansen.dk> wrote in message
> Jeg bryder mig ikke om at kværurlerer.....og måske er det mig der ikke
> fatter det logiske/rimelige (?)
> Hvad synes I ?

Ganske logisk.

For at TDC kan give dig et 100% brugbart svar, skal de ud til dig og måle
dæmpningen på linjen. Da du har dine ting hos Get2Net, er dette p.t. deres
linje samt udstyr, og TDC skal altså have tilladelse for at gå ind og måle.

Det kaldes forretningshemmeligheder, og beskyttelse der af.

--
Bjarke Andersen

Fra : Johansen, NewsClient

Dato : 01-06-01 12:26

"Bjarke Andersen" <bjoeg@*spammer*bjoeg.dk> wrote in message
> [...]

> Det kaldes forretningshemmeligheder, og beskyttelse der af.>
> --> Bjarke Andersen> Wanna reply by email? Remove the spammer in address
_____

Ok, tak for dit svar

Jeg har lidt svært ved at se forretningshemmelighederne ved denne case, da
TDC mig bekendt ejer kobberet, men forpligtiger sig til at leje det ud. (Har
jeg forstået det rigtigt ?)

Men ok, det er nye tider for branchen -

Vil det sige at Tele2 skal give TDC lov til denne måling og kan denne
service købes i så fald fra TDC ? Altså målingen på linien. (Er det
realistisk / betaleligt)

Jeg har nu mulighed for at bundle mine linier til EN samlet 128.000 bps
linie og kan herfra Downloade med fuld båndbredde og altid uden problemer,
altså meget stabilt.
Kan dette sige noget om, at muligheden for om Netexpress "højest
sandsynligt" så ville fungerer. (?)
De 256.000 bps som Netexpress delen evt. skulle fylde skal de lægges til de
128.000 bps som 2 ISDN forbindelser optager ? (ligger ISDN delen i samme
frekvensspektrum som Netexpress delen ?)
Lidt kryptisk formuleret - håber det er forståeligt hvor jeg vil henad...

Disclaimer:
Dette skal ikke opfattes som en kritik af TDC, men som en nysgerrig
forbrugers ønske om at "forstå" sammenhængen i TDC's dispositioner.

Med velig hilsen
Jens

Fra : Henrik Rasmussen

Dato : 01-06-01 12:38

> [...]
> altså meget stabilt.
> Kan dette sige noget om, at muligheden for om Netexpress "højest

Sikkert ikke. Jeg fik afslag på Pro@ccess ADSL fordi jeg boede for langt væk
(3,5 km). Da jeg spurgte om grænserne fik jeg at vide at de kun kunne levere
i en radius af 2156 meter fra centralen. Dette var gældende for den mindste
pakke 256/256.

> [...]
> frekvensspektrum som Netexpress delen ?)
> Lidt kryptisk formuleret - håber det er forståeligt hvor jeg vil henad...

ADSL ligger i et højere frekvensspektrum end ISDN. Det er muligt at lægge
ADSL ved siden ad ISDN på samme linie.

Mvh,

Henrik Rasmussen

Fra : Gregers Petersen

Dato : 01-06-01 13:43

"Henrik Rasmussen" <her@nospam.tss-tag.com> wrote in message
> [...]
levere
> i en radius af 2156 meter fra centralen. Dette var gældende for den

Det hele kommer jo an på TDC's målinger.
Det kan godt være at de kan levere, men
de bliver jo nød til at måle dæmpningen i netop
de kabler de byder på.

--
MvH

Gregers Petersen
http://main.internord.dk/~petersen/disclaimer.html

Fra : Johansen, NewsClient

Dato : 01-06-01 14:32

Tak for svarene,

Det lader til at casen kun lader sig teste på NETOP min linie, og at det er
svært at konkludere noget generelt omkring afstanden fra Central til
modtageren.

Derfor prøver jeg at konvertere mit abonnement fra Tele2 til TDC.

Kan det så ikke lade sig gører at få Netexpress,
må jeg afvente sonofons FWA projekt
- gad vide hvornår de faktisk kan levere til menig mand. ?

Er der nogen der ved hvormange kilometer (Radius) en central hos TDC normalt
skal betjene - eller går det mere på antallet af abonnenter fra den tid hvor
monopolet herskede.
Er der foresten en fast periode jeg binder mig for som "ny" kunde til TDC ?
(På ISDN delen)

PFT
Jens

Fra : Claus Christensen

Dato : 01-06-01 14:48

> [...]
normalt
> skal betjene - eller går det mere på antallet af abonnenter fra den tid
Ca. 5 km kabelvej

> Er der foresten en fast periode jeg binder mig for som "ny" kunde til TDC
?
> (På ISDN delen)

6 mdr.

Claus