Maskinen fryser under install af Win2K / W~
Fra : Jens Søholm

Dato : 01-06-01 10:56

Hej

Jeg har et problem med min kærestes PC. Den fryser under installation af OS.
Har prøvet både med Win2k og Win XP (beta). Det er en AMD processor på et
Soltek bundkort og det eneste der sidder i maskinen er skærmkortet (Rage)

Jeg har prøvet at rode Bios indstillingerne igennem uden success. Er det
bundkortet det er galt med, eller hvad?

På forhånd tak for evt. gode forslag.

mvh
Jens

Fra : M. Thostrup

Dato : 01-06-01 11:17

Prøv at sætte et "almindeligt" skærmkort i et PCI slot.

Fra : Falckredderen Ragga ~

Dato : 01-06-01 11:49

"Jens Søholm" <kabo@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
(Rage)

> Jeg har prøvet at rode Bios indstillingerne igennem uden success. Er

Hvis "Virus Protection" er enabled i BIOS, så er det derfor! Slå det
fra, og installationen vil virke.

mvh
Peter

Fra : Mads United

Dato : 01-06-01 12:27

> [...]
> Soltek bundkort og det eneste der sidder i maskinen er skærmkortet (Rage)

er det en helt ny computer ? eller har der tidligere været andet OS på ?

Jeg har været ude for noget lignende... men det var en defekt ramblok det
var skyld i det!

Fra : Torben S. Nielsen

Dato : 01-06-01 13:27

Når man vælger w2k bør man først sikre sig at ens hardware er kompatibelt.
Check windows 2000 hardware compatibility list. Om dette gælder for xp ved
jeg ikke, men jeg vil tro det!
Hvor i programmet standser det.
Installationsprogrammet advarer om at det kan standse under søgning efter
hardware. Man skal så blot genstarte.

tsn

Fra : Jeppe Seidelin Dam

Dato : 01-06-01 16:35

> [...]
> Soltek bundkort og det eneste der sidder i maskinen er skærmkortet (Rage)

Hvis der er et indbygget lydkort i MB, så slå det fra i BIOS. Det er meget
muligt at det er der der opstår problemer. Du kan så forsøge at installere
lydkortet bagefter, når w2k er installeret og Via 4-in-1 drivere
installeret.

mvh
Jeppe Seidelin Dam

Fra : Finn A. Hansen

Dato : 01-06-01 20:26

Sæt bios-indstillingerne til Default og brug W98-2. Måske skal USB slås fra
i BIOS før installationen. Bagefter kan BIOS-setting formentlig sættes til
Optimal.

VH
Finn A. Hansen

PS
Jeg vil gerne have en kopi med den XP for at lege lidt med den...

Fra : x

Dato : 01-06-01 21:07

Hvis er bundkortet af nyere dato er det muligt at du skal installere en ny
HAL (Hardware Abstration Layer)
inden selve installationen af win2k.
Det er en mulighed du får under opstarten af installationen
Du skal trykke F5 eller F6 (kan ikke lige huske hvilken) så får du
muligheden for
at indsætte disken med den nye hal eller de nye drivere.
Men læs om det i de filer der ligger på win2k cd'en eller undersøg det hos
producenten af bundkortet (du har ikke opgivet versions nummer
MVH
Jensenjs

Fra : Jeppe Rørbæk

Dato : 02-06-01 13:30

kunne jeg lokke dig til at skrive præcis hvad det er for noget hardware du
har.
det ville også være fint at vide om du har haft succes med at installere
andre operativsystemet win 95/98/ME (ved ikke om de allerede er testet, om
om det er dem du refererer til som m.m. :)

Har selv et Soltek mb og en AMD-lakrids, og har også haft nogle problemer
med det.

Fra : Dennis Nielsen

Dato : 04-06-01 15:02

Jeg har tidligere haft en lignende problem, men det var med at få
forskellige 486 maskiner til at køre med win98.
Hvor de også frøs i installationen. har har fandt frem til at det kunne være
fordi at den maskine man ville installere OS'en på, havde en form for
"dårlig" HW konfiguration, f.eks. motherboard der ikke kunne understøtte OS
ordentligt eller hvad ved jeg.
Jeg har også haft det samme problem med en Pentium 100 MHz maskine.
Og mit ydmyge gæt er, at det er mobo der ikke kan køre ordentligt sammen med
W2K og XP.

MVH
Dennis Nielsen