DBGrid og SQL Joins
Fra : Ronaldo

Dato : 02-06-05 15:45

Hej gruppe,

Jeg sidder med et problem i Borland C++ Builder (MSSQL).

Min Form ser nogle lunde sådan her ud:

TQuery > TDatasource > TDBGrid

Det virker som det skal. Jeg kan bare ikke redigere i cellerne. Hvis man
sætter TQuery > RequestLive til True, så burde man kunne redigere direkte i
TDBGrid, men da jeg bruger joins i min select sætning, så bliver tabellen
automatisk sat til read-only.

Jeg har RequestLive sat til False. Jeg kan jo bare lave den manuelt via en
knap og ligge "DBGrid1->Fields[0]->Text" ind i min update sætning. Der er
bare det problem at cellerne stadigvæk er read-only.

Hvordan får jeg lov til at kunne skrive i cellerne i DBGrid? Jeg kan ikke
bruge en løsning hvor det kræver at ændre på server delen.