Xfree86: Køre program uden WM?
Fra : Lasse Jensen

Dato : 02-06-05 08:17

Hvordan kan jeg få XFree86 til at køre et program direkte, uden først at
skulle have en window manager?

Jeg har sat LTSP op på en bærbar og vil gerne have den til at køre vncviewer
i fuldskærm, istedet for at starte XDM. Men eftersom det er LTSP, så har
jeg ikke .xinitrc og /etc/X11/Xsession. Den kommando som LTSP kører for at
starte X serverer er /usr/X11R6/bin/${XBINARY} ${XOPTS} ${ACC_CTRL} -query
${XDM_SERVER}

--
Lasse Jensen [fafler at g mail dot com]
Linux, the choice of a GNU generation.

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 02-06-05 08:23

Lasse Jensen <fafler@gmail.com> writes:

> starte X serverer er /usr/X11R6/bin/${XBINARY} ${XOPTS} ${ACC_CTRL} -query
> ${XDM_SERVER}

Det er den maskine du logger ind på via XDM der bestemmer hvilke
programmer der køres på X-serveren, herunder Window Manageren. Du
skal altså kigge dér.

(En velkendt optimering er at køre WM'en lokalt - den er ret
snakkesagelig).

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://www.unixsnedkeren.dk - Unix, Java, Web, Netværk, Århus

Fra : Thomas S. Iversen

Dato : 02-06-05 08:28

> (En velkendt optimering er at køre WM'en lokalt - den er ret
> snakkesagelig).

Har du reference til det? Ikke at jeg betvivler det, men det kunne være
interessant at se _hvor_ meget.

Thomas

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 02-06-05 08:34

"Thomas S. Iversen" <zensonic@zensonic.dk> writes:

> Har du reference til det? Ikke at jeg betvivler det, men det kunne være
> interessant at se _hvor_ meget.

Nej, jeg fik aldrig foretaget nogen målinger, og det er efterhånden 10
år siden jeg rodede med XDM-baserede X-terminaler.

Du kan danne dig en ide om det ved at bruge "xev" og se hvor mange
events der sker når du bevæger musen.