Benytte PSU fra bærbar til alm ATX.
Fra : Niels Sandmann

Dato : 02-06-05 01:00

Hej,

For at få en maskine uden mekaniske dele, har jeg overvejet at benytte en
strømforsyning fra en bærbar. Maskinen er en Epia MII-10000, så den
har ikke noget stort effektforbrug. Jeg har en PSU der kan levere 100w,
som burde være rigeligt.

Kan man få DC-DC-adaptere så en 15-19V strømforsyning til en bærbar
kan benyttes som strømforsyning til et alm. atx-bundkort ?

--
Mvh, Niels Sandmann
Jabber: sandmann@jabber.dk

Fra : Brian S Jensen

Dato : 02-06-05 05:09

"Niels Sandmann" <sand@nn.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Kan man få DC-DC-adaptere så en 15-19V strømforsyning til en bærbar
> kan benyttes som strømforsyning til et alm. atx-bundkort ?

Hej

Det tror jeg ikke at det kan lade sig gøre

Så hellere en lidt kraftig ATX powersupply hvor blæseren kobles fra

Mvh.
Brian S Jensen

Fra : Henrik Weigelt

Dato : 02-06-05 11:28

> [...]
>
> Kan man få DC-DC-adaptere så en 15-19V strømforsyning til en bærbar
> kan benyttes som strømforsyning til et alm. atx-bundkort ?

Ja de har en række forskellige strømforsyninger på http://www.mini-box.com/
hvor nogle af dem kan bruge 11-30V og de har modeller specielt designet til
mini-ITX kortene.

Fra : Esben von Buchwald

Dato : 02-06-05 13:40

Niels Sandmann wrote:
> [...]
>
> Kan man få DC-DC-adaptere så en 15-19V strømforsyning til en bærbar
> kan benyttes som strømforsyning til et alm. atx-bundkort ?

jeg tror ikke det er specielt svært at lave selv, med en 12V og en 5V
spændingsregulator (ved ikke præcist hvilke spændinger et Epia mobo kræver

Prøv evt at spørge på dk.teknik.elektronik

Fra : CopyCat

Dato : 03-06-05 21:55

> strømforsyning fra en bærbar. Maskinen er en Epia MII-10000, så den
> har ikke noget stort effektforbrug. Jeg har en PSU der kan levere 100w,
> som burde være rigeligt.

Du kunne købe et Morex kabinet ., der er det hele nemlig med .. inden i
kabinettet sidder der en DC-DC konverter der kan levere 80 Watt og den
forsynes fra en Extern 12 VDC strømforsyning .. der medfølger sansynligvis
adapter til slimline Cd-rom ..

eller: http://www.morex.com.tw/products/itx_2688.php

Det Morex 3677 kabinet jeg har købt., var der adapter til slimline cd-rom
samt adapterkabel til 2,5" harddisk ., men det er vist ikke tilfældet med
dette kabinet.