Profylac MME
Fra : Mus

Dato : 01-06-05 23:31

Nogen her der ved hvor længe man skal benytte dette for at undgå allergi?

Har både hørt 3,4 og 6 mdr.

Har desværre ingen sundhedspl jeg kan spørge.

Amningen kørte ellers super igen(faktisk bedre end nogensinde) og jeg havde
masser af overskud og pludselig kan jeg så kun malke ca 2 ml ud mod ca 100
ml for bare to dage siden og Anna skriger konstant. Hun ville ikke have
noget hos mig. Vi prøvede så at give hende lidt på flaske og det tog hun og
faldt i søvn med det samme. Så nu supplerer vi med flaske.

LN

Fra : Peter Løhde Svarre

Dato : 02-06-05 09:56

Hej

Vi giver også vores barn Profylac. Hun skal have det i 6 mdr. eller så længe
hun skal have mælk. Husk at du kan søge kommunen om tilskud til Profylac,
men i vores kommune har vi fået at vide, vi skal købe for over kr. 3.000 om
måneden. Så vi kan ikke få tilskud til det.

Hilsen
Peter

Fra : Lars Raaby

Dato : 02-06-05 19:45

Peter Løhde Svarre skrev:
> [...]
> men i vores kommune har vi fået at vide, vi skal købe for over kr. 3.000 om
> måneden. Så vi kan ikke få tilskud til det.

Hun skal kun have det inden for de første 4 mdr.
For at du kan få tilskud fra kommunen skal du købe 3600 kr. inden for de
første 4 mdr. Husk at have *alle* kviteringerne som du kan sende til
kommunen.

--
MVH
Lars Raaby

Fra : karsten & Pia

Dato : 03-06-05 07:51

> [...]
> For at du kan få tilskud fra kommunen skal du købe 3600 kr. inden for de
> første 4 mdr. Husk at have *alle* kviteringerne som du kan sende til

Jeg vil nu også sige 6 mdr. man anbefaler amning i min. 6 mdr. ved
allergidisponerede børn, så må dette også gælde modermælkserstatningen.

MVH Pia

Fra : Mus

Dato : 03-06-05 11:32

karsten & Pia <xx@£.de> skrev i en
nyhedsmeddelelse:429ffdc4$0$73276$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...

> [...]
> >

> Jeg vil nu også sige 6 mdr. man anbefaler amning i min. 6 mdr. ved
> allergidisponerede børn, så må dette også gælde modermælkserstatningen.

Jeg har nu også hørt det med de 4 måneder. Af samme årsag får man vist også
kun tilskud i 4 mdr.

LN

Fra : Lotus

Dato : 06-06-05 18:20

"Mus" <Bastian@sol.dk> wrote in message
> [...]
> og
> faldt i søvn med det samme. Så nu supplerer vi med flaske.

Prøv at se "Håndbog i vellykket amning - en vejledning for
sundhedspersonale" side 125. Du kan hente den som pdf her:
http://www.sst.dk/publ/Publ2004/Vellykket_amning.pdf

Den er skrevet til fagfolk, så der er nogel fag-termer hist og her, men
ellers er den ret let læslig og indeholder alle sundhedsstyrelsens seneste
anbefalinger.

-Lotus-

Fra : Mus

Dato : 06-06-05 22:57

Lotus <dsf@fd.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:42a485b8$0$73220$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...

> [...]
> ellers er den ret let læslig og indeholder alle sundhedsstyrelsens seneste

Mener det var den jeg læste da jeg var indlagt, men synes ikke rigtigt der
står noget om de problemer Anna og jeg har.

Har også været indlagt med ammeproblemerne.
Løsningen blev flasken, hvorefter Anna tog brystet igen

Men tak for hjælpen. Kigger da lige lidt på linket igen. Amning er jo
åbenbart ikke altid så ligetil og man kan jo altid lære nyt.

LN