Billigt fastnetabonnement
Fra : Henrik Stidsen

Dato : 01-06-05 20:29

Jeg skal til at flytte og skal i den forbindelse have et fastnetabonnement
(har tidligere haft boligforeningsudbudt telefoni og internet).

Men, mit telefonforbrug er meget lille, som regel ikke mere end 10 min i
måneden (hvis det overhovedet er så meget). Jeg skal altså gerne have
et meget billigt abonnement og kan godt klare mig med en lidt højere
minutpris. Det må kunne gøres billigere end TDC's basis fastnet til
119/mnd.

Linien skal gerne kunne bære noget bredbånd ved siden af hvorfor jeg har
kigget lidt på Cybercitys IP telefoniløsning, jeg syns bare den er lige
dyr (+199kr/mnd) nok i forhold til hvor meget jeg kommer til at bruge den.

Nogen forslag til hvad jeg skal vælge for et abonnement ?

--
mvh Henrik Stidsen - http://henrikstidsen.dk/

Fra : Michael Kjærsgård

Dato : 01-06-05 22:27

> Linien skal gerne kunne bære noget bredbånd ved siden af

Skal lige forstå dig ret, kan du få bredbånd på adressen uanset om du
har "rigtig" fastnet eller ej?

Afhængigt af dit svar vil mine forslag være enten http://aplus.dk på den
ene side eller så http://goip.jubii.dk / http://musimi.dk på den anden :)

--
Michael
http://gratishotel.dk

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 01-06-05 23:57

On Wed, 01 Jun 2005 23:26:57 +0200, Michael Kjærsgård wrote:

> Skal lige forstå dig ret, kan du få bredbånd på adressen uanset om du
> har "rigtig" fastnet eller ej?

Svjv er der kun Esenet (kommunens internet over kabeltv som jeg ikke
ønsker at have noget med at gøre) der er kablet til allerede. Dvs, der
er ingenting i forvejen.

--
mvh Henrik Stidsen - http://henrikstidsen.dk/

Fra : Søren Blom

Dato : 02-06-05 00:04

"Michael Kjærsgård" <none@invalid.tld> skrev i

> Afhængigt af dit svar vil mine forslag være enten http://aplus.dk på den
> ene side eller så http://goip.jubii.dk / http://musimi.dk på den anden :)

Men det er jo først en gang bare løsning i det øjeblik han har en ADSL
forbindelse før, hvor man i flere tilfælde er nød til at have en alm.
fastnet telefon før at kunne få eller hvis han skal bo i en af de steder
Aplus allerede levere til, for de tilbyder ikke deres produkt til een enkel
beboer, det er enten hele boligforeningen eller ingen.

Hvis jeg var Henrik, så ville jeg undersøge muligheden for at få Internet
vin Kabel-tv og så få sig en IP telefon den vej, så er du helt udover
problemet med at oprette en Fastnet telefon, en løsning vi bruger her i
hytten.

--
VH

Søren Blom
soren@blom.dk
Mail med spam filter besvares ikke.

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 02-06-05 00:23

On Thu, 02 Jun 2005 01:04:03 +0200, Søren Blom wrote:

> [...]
> vin Kabel-tv og så få sig en IP telefon den vej, så er du helt udover
> problemet med at oprette en Fastnet telefon, en løsning vi bruger her i

Internet over kabeltv hedder Esenet når man bor i Esbjerg - et TDC
produkt der har været inde og vende omkring en kommunal tankegang, et
produkt jeg ikke ønsker at have noget med at gøre.

Så det er ikke en løsning, desværre, ideen er ellers god.

--
mvh Henrik Stidsen - http://henrikstidsen.dk/

Fra : Michael Kjærsgård

Dato : 02-06-05 09:47

> Aplus allerede levere til, for de tilbyder ikke deres produkt til een enkel
> beboer

Jo de gør så!

> det er enten hele boligforeningen eller ingen.

Du kan sagtens have A+ fastnet (99 kr./mnd.) uden at bo i boligforening.

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 02-06-05 15:26

On Thu, 02 Jun 2005 10:46:34 +0200, Michael Kjærsgård wrote:

> Du kan sagtens have A+ fastnet (99 kr./mnd.) uden at bo i boligforening.

Det ser det ud til ja, er tilsyneladene det billigste så.

Er der nogen der kender til kvaliteten af deres service mv. ?

--
mvh Henrik Stidsen - http://henrikstidsen.dk/

Fra : Michael Kjærsgård

Dato : 02-06-05 16:04

> Det ser det ud til ja, er tilsyneladene det billigste så.
> Er der nogen der kender til kvaliteten af deres service mv. ?

Vi har været kunde hos dem i et halvt års tid, ingen problemer hidtil i
hvert fald..;)

Du kan logge ind og se detaljeret oversigt over alle samtaler m.m.

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 02-06-05 16:22

On Thu, 02 Jun 2005 17:03:36 +0200, Michael Kjærsgård wrote:

> Vi har været kunde hos dem i et halvt års tid, ingen problemer hidtil i
> hvert fald..;)

> Du kan logge ind og se detaljeret oversigt over alle samtaler m.m.

Ja så er de da vist det billigste - hvis ikke jeg ender med at vælge en
ren IP løsning.

--
mvh Henrik Stidsen - http://henrikstidsen.dk/