fiskesteder i det nordlige jylland
Fra : René Hvid

Dato : 01-06-05 19:54

Hej

Da jeg efter mange års dvale har genopdaget fiskeriets glæder, mangler jeg
nogle gode lokaliteter til at udføre dette på. Jeg har besøgt flere af de
steder( i Limfjorden, ved østkysten og vestkysten) som vi brugte for 10 år
siden men syntes ikke rigtigt der var det store held, og mange af pladserne
i havnene er blevet spærret af.

Så hvis de er nogen der kender nogle steder hvor man kan fange nogle flade,
torsk, ål og ikke mindst et godt sted til aborre ville jeg blive en
lykkeligere lystfisker

--
Rene Hvid
Alias "Benneweis"

Fra : Karsten Eckardt

Dato : 04-06-05 12:01

Hej René.
Velkommen tilbage i folden.
Det ligger nok lidt tungt med torsk og flade; ivertfald hvis du ikke har
adgang til båd.Ål og aborre kan du fange i Ryå. Jeg har flere gange set
fangst af aborre ved rensningsanlægget i Aabybro. Brug f.eks. jigs. Længere
oppe ved "Den hvide bro" ved Blokhus/Søkærvej (559) var der på den
sydvestlige bred et betydeligt aborrefiskeri. Der er også aborrer i de
fleste søer, dog er de tit tale om "tusindbrødre", f.eks. St. Øksø, , Navn
sø og Hornum sø. Glenstrup sø er også et godt bud, især hvis du lejer en
båd.

mvh.

Karsten Eckardt

Fra : mkp

Dato : 06-06-05 10:10

Hej Rene

Jeg tog to torsk (undermålere) og en masse flade (primært skrubber) Lørdag
på nordre mole i Frederikshavn. Ud over bundsnøre forsøgte jeg mig med
blink, wobbler og flåd uden held. Forrig weekend var vi to afsted og vi tog
i alt 18 flade på 4 timer. Så kan du finde dig tilfreds med fladfisk kan du
rolig tage til Frederikshavn.

Jeg har ligesom dig genoptaget fiskeriet dog efter 13 år. Jeg kunne godt
tænke mig at vide, hvor og hvornår man kan fange havørred Vendsyssel.

Er der stadig hornfiske tid ??

Hilsen Mikael