Kan jeg opfostre en krageunge??
Fra : Philip Kofoed

Dato : 01-06-05 19:34

Hej,

Et lidt pudsigt spørgsmål, som der forhåbentlig er nogen her der kan
besvare (og forhåbentlig hurtigt)

En krageunge har hoppet rundt i min have et par dage, fulgt af sine
forældre som ihærdigt kalder på den. Ungen flyver bare ikke (den ser
ikke ud til at være dumpet for tidligt ud).
En musvåge har allerede været meget nærgående, men blev jaget væk af
forældrene.
Ungen virker ellers kvik nok, men vil altså ikke flyve, men noget må der
vel være galt siden den ikke flyver..?
Er der noget jeg kan gøre for at hjælpe fuglen på vej?

mvh
Philip Kofoed

Fra : dpl

Dato : 02-06-05 13:20

Hejsa
Prøv evt. at ringe til den nærmeste vildtpleje, og få råd.
Hvis du bor på Lolland Falster, kan du jo ringe til mig *smil*

Hilsen Dorthe, vildplejer
Link til plejestationer: http://makeashorterlink.com/?T10E51F2B

Fra : Philip Kofoed

Dato : 02-06-05 20:57

Hej Dorthe,

> Prøv evt. at ringe til den nærmeste vildtpleje, og få råd.
> Hvis du bor på Lolland Falster, kan du jo ringe til mig *smil*

Selvfølgelig. Gad vide hvor jeg havde tankerne igår.
Nu er fuglen dog fløjet. I formiddags var den i haven, men fløj da helt ind i
skoven da jeg kom ud. Siden har jeg ikke set den, så den har det sikkert fint
:)
Tak f. svaret.

mvh
Philip Kofoed

Fra : Thor

Dato : 03-06-05 15:51

> En krageunge har hoppet rundt i min have et par dage, fulgt af sine
> forældre som ihærdigt kalder på den. Ungen flyver bare ikke (den ser
> ikke ud til at være dumpet for tidligt ud).

Det er ret almindeligt. Solsorteunger kan ofte heller ikke flyve, når de
forlader reden.

mvh Thor