Flere joins
Fra : Kasper Johansen

Dato : 01-06-05 17:23

Hej gruppe.

Er det muligt at lave flere LEFT JOIN's (for at counte hvor mange) uden at
ens database sløver totalt (som min gør).

Jeg har prøvet med følgende (uden det store held):

LEFT JOIN tabel1, tabel2 ON (
tabel1.id = '$id' &&
tabel2.id = '$id'
)

GROUP BY
tabel1.id,
tabel2.id

Jeg bruger COUNT til at optælle begge, men det syntes ikke at virke.

Jeg bruger MySQL 4.1

--
Mvh Kasper Johansen

Fra : Kristian Damm Jensen

Dato : 02-06-05 09:59

Kasper Johansen wrote:
> [...]
> ens database sløver totalt (som min gør).
>
> Jeg har prøvet med følgende (uden det store held):

Det ville hjælpe, hvis du viste hele din select. Hvad vi har her, er
kun et fragment, og et fejlbehæftet fragment.

1) Syntaksen for join (inner såvel som outer) er

select *
from tabel1
join tabel2
on tabel1.id = tabel2.id

2) Det du har er ikke et join, men et simultant opslag i to tabeller ud
fra det samme id.

> Jeg bruger COUNT til at optælle begge, men det syntes ikke at virke.

Det kan du jo sagtens sige, men når vi nu ikke kan se, hvad du reelt
gør, er det svært at hjælpe.

> Jeg bruger MySQL 4.1

VH
Kristian