Brugeradgang med password.
Fra : Mette

Dato : 01-06-05 16:50

Jeg ønsker et website, hvor brugeren, kort efter betaling, skal oprette et
brugernavn + adgangskode og med det samme have adgang til hele sitet.

Hvordan gør man dette? Skal man have fat på en hardcore programmør, eller er
det muligt at fedte rundt med det selv?

Altså: 1) registrering af betaling
2) En opret bruger side
3) registrering af bruger og password
4) Adgang i 3 mdr. hvorefter systemet giver besked om at der
skal betales, for at passwordet virker igen.

- Alt dette skal for brugerne kun tage 2 minutter,

Det er muligt ved jeg, men er det noget almindelige mennesker kan lave?

Fra : Jacob Atzen

Dato : 01-06-05 17:03

On 2005-06-01, Mette <Mette@dk> wrote:
> Hvordan gør man dette? Skal man have fat på en hardcore programmør,
> eller er det muligt at fedte rundt med det selv?
[snip]

> Det er muligt ved jeg, men er det noget almindelige mennesker kan lave?

Programmører er altså også almindelige mennesker, de har ingen genetiske
særheder eller magiske evner

- Jacob Atzen

Fra : Mette

Dato : 01-06-05 18:18

"Jacob Atzen" <jacob@aub.dk> skrev i en meddelelse
> [snip]

> Programmører er altså også almindelige mennesker, de har ingen genetiske
> særheder eller magiske evner

LOL! Men er det sådan én jeg skal have fat på? Eller kan man oprette det
selv udfra nogle gode brugervejledninger fra start til slut?

Fra : Jacob Atzen

Dato : 01-06-05 22:13

On 2005-06-01, Mette <Mette@dk> wrote:
> LOL! Men er det sådan én jeg skal have fat på? Eller kan man oprette
> det selv udfra nogle gode brugervejledninger fra start til slut?

Det kommer jo udelukkende an på dine evner. Du finder nok ikke en samlet
brugervejledning, der fortæller dig, hvordan du sætter sådan et site
sammen. Det er ikke nogen triviel opgave, at lave et godt website og at
lave det fra bunden er en meget stor opgave, hvis man aldrig har
programmeret før.

Du kan også prøve at tage et kig på osCommerce og se om det kan leve op
til dine krav. Det er et gratis opensource system til at lave
shopløsninger med. Google efter "oscommerce".

- Jacob Atzen

Fra : Mette

Dato : 02-06-05 07:35

> [...]
> sammen. Det er ikke nogen triviel opgave, at lave et godt website og at
> lave det fra bunden er en meget stor opgave, hvis man aldrig har

Jeg har lært html fra bunden i tidernes morgen Jeg er ikke programmør,
men jeg er ikke fuldkommen analfabet. Man kan lære alt

Men hvis det er alt for kompliceret, hvad ville en passwordløsning (udløst
ved betaling) koste hos en programmør?

Fra : Jacob Atzen

Dato : 02-06-05 10:27

On 2005-06-02, Mette <Mette@dk> wrote:
> Jeg har lært html fra bunden i tidernes morgen Jeg er ikke
> programmør, men jeg er ikke fuldkommen analfabet. Man kan lære alt

Tja, hvis man har tid nok.

> Men hvis det er alt for kompliceret, hvad ville en passwordløsning
> (udløst ved betaling) koste hos en programmør?

Det kommer jo an på, hvad omfanget af opgaven er, hvad dit
ambitionsniveau er og hvilken kvalitet du vil have.

Men den diskussion hører ikke til herinde. Hvis du vil købe dig til det
kan du prøve i dk.opslag.stillinger ellers er der en del firmaer, der
tilbyder udvikling af den slags.

- Jacob Atzen