NoMachine
Fra : Larscp

Dato : 01-06-05 15:55

Hej,

Vil gerne vide om NoMachine fungerer som LTSP med at overføre kernen fra
serveren?

Fra : Andreas Lorensen

Dato : 01-06-05 16:31

Larscp wrote:
> Vil gerne vide om NoMachine fungerer som LTSP med at overføre kernen fra
> serveren?

Nej - NoMachine er komprimerig af X protekollen over en ssh forbindelse.
Yderligere kan den også bruges til VNC og RDP forbindelser.

Klienten kan køre på flere forskellige platforme, og der er muligheder for
"seamles windows" - slåledes at man kan køre sine lokale programmer
sideløbende med programmer på NX-serveren.

NoMachines muligheder for at forbinde til VNC og RDP, gør den også brugbar
som "gateway" til på en sikker måde at administrerer Windows servere ude
fra. Man kan også give brugere adgang til WindowsTerminalserver udefra.

Men det er ikke et OS.

/A

Fra : Larscp

Dato : 01-06-05 19:05

Andreas Lorensen wrote:

> [...]
> som "gateway" til på en sikker måde at administrerer Windows servere ude
> fra. Man kan også give brugere adgang til WindowsTerminalserver udefra.

Ok tak, Jeg kan se at nomachine har noget som hedder roundtrips
suppression. Ved du hvad det er for noget, og hvad det bruges til?

Fra : Andreas Lorensen

Dato : 01-06-05 21:47

Larscp wrote:

> Ok tak, Jeg kan se at nomachine har noget som hedder roundtrips
> suppression. Ved du hvad det er for noget, og hvad det bruges til?

Hmmm - det er ikke min stærke side. Men X-protekollen har det med at sende
en masse frem og tilbage mellem server og klien. Og det er denne trafik som
NX minimerer på en eller anden smart måde. Det gør at den båndbrede der
bruges bliver endnu mindre (de komprimerer nemmelig også trafikken)

Jeg er egentligt ikke gået meget i dybden med hvordan det fungerer, for det
fungerer sk*** godt. Det er let at sætte op, og hastigheden er super selv
på meget langsomme forbindelser.

Efter sigende skulle den næste udgave kunne afvikles på en windows-maskine
uden installation - feks fra en USB-stik. Så har man en sådan, er man ikke
langt hjemmefra, selv når man fysisk er langt væk.

Fra : Larscp

Dato : 03-06-05 09:09

Andreas Lorensen wrote:

> [...]
> uden installation - feks fra en USB-stik. Så har man en sådan, er man ikke
> langt hjemmefra, selv når man fysisk er langt væk.

Det er okay, der er tilsyneladende heller ikke andre herinde som forstår
det. Så vi er i det mindste ikke alene..