Tele2 er da fulde af L***
Fra : FedeDorit

Dato : 01-06-05 14:53

Hejsa.

Jeg har fået denne mail fra Tele2 ang. nye vilkår:

"Kære kunde

Vi er glade for at kunne oplyse dig om, at du pr. 1. juli 2005
vil få en hurtigere hastighed eller bedre pris.

- I dag betaler du 399,00 kr. inkl. moms for din 2048/128 forbindelse
- Fra d. 1. juli 2005 betaler du 340,00 kr. inkl. moms for din 512/512
forbindelse"

1. De vil så nedgradere min forbindelse FRA 2mbit/128 TIL 512/512!!
Dette sagde en supporter at det var en fejl.

2. Jeg får IKKE højere hastighed på up eller download !!!
Jeg ved godt at Tele2 har max download på 2mbit men så kunne de sætte min
upload op.

3. Jeg får IKKE bedre pris på min forbindelse !!!
4 Hvad fanden er det der liiige står her: "Vi er glade for at kunne oplyse
dig om, at du pr. 1. juli 2005
vil få en hurtigere hastighed eller bedre pris."

Overvejer seriøst at henvende mig til Ekstra Bladet....

Fra : lars

Dato : 01-06-05 15:45

"FedeDorit" <123@123.dk> skrev i en meddelelse

Ehhh, alle ved da at tele2 er fulde af fup???

Fra : FedeDorit

Dato : 01-06-05 15:59

"lars" <asd@asd.com> skrev i en meddelelse
> "FedeDorit" <123@123.dk> skrev i en meddelelse
>
> Ehhh, alle ved da at tele2 er fulde af fup???

Har været tilfreds med dem indtil nu....

Fra : Carsten Riis

Dato : 01-06-05 16:24

lars skrev den 01-06-2005 16:45:
> "FedeDorit" <123@123.dk> skrev i en meddelelse
>
> Ehhh, alle ved da at tele2 er fulde af fup???

Tja, de har da fået rettet den irriterende #53-fejl, når man skriver
korte beskeder i nyhedsgrupperne.

Den fejl havde Tiscali arvet fra Worldonline... Men den ser da ud til at
være fjernet nu.

--
mvh Carsten Riis
Red liv! 4 gange om året

Fra : N/A

Dato : 01-06-05 15:54

Fra : FedeDorit

Dato : 01-06-05 15:54

"Klaus Ellegaard" <klausellegaard@msn.com> skrev i en meddelelse

> Har du overvejet at spørge Tele2, om der er tale om en fejl?
>
> Mvh.
> Klaus.

Det var en fejl at min hastighed skulle sættes ned ,men ikke at min linie
forbliver det samme mht. pris og hastighed...kort sagt så har jeg en
2mbit/128 til 399,- pr både FØR og EFTER d 1-7-2005 og derfor synes jeg det
er for dårligt at Tele2 lover højere hastighed eller bedre pris,når det så
kun bliver overholdt på visse forbindelser.
Hvis det var præciseret i mailen ,at det kun galdt visse hastigheder,så
ville jeg ikke være så "muggen"

Derfor overvejer jeg Ekstra Bladet da Tele2 i mit tilfælde ikke overholder
hvad de lover.
Det har jo hjulpet nogen gange når firmaer kommer på forsiden af Ekstra
Bladet

Men har osse tænkt på Forbrugerstyrelsen eller skal det være
IT&Telestyrelsen man skal klage til??

Der må da osse være andre med 2mbit/128 som har fået samme mail ??
Eller er jeg den eneste i DK ??

Fra : HH

Dato : 01-06-05 16:09

> [...]
> ville jeg ikke være så "muggen"
> Derfor overvejer jeg Ekstra Bladet da Tele2 i mit tilfælde ikke overholder

Du vil slæbe Tele2 til Ekstra Bladet fordi de ikke har præciseret tydeligt
nok i deres email, at lige netop din hastighed ikke ville blive berørt?
Hmmm... held og lykke med det, da jeg tvivler på, at EB gider gøre det store
ud af dét.

> Det har jo hjulpet nogen gange når firmaer kommer på forsiden af Ekstra
> Bladet

Ja, hvis der er en ustyrlig god grund til det. Så vidt som jeg ser det, så
har du ikke nogen sag ud over, at dine forventninger brast. Det sker tit for
mig, når jeg er nede i den lokale Brugs og skal købe fransk gedehytteost...
nogle gange har den slambert udsolgt, men jeg havde lige glædet mig sådan
til en god ost!?

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 01-06-05 18:50

FedeDorit <123@123.dk> writes:
>Men har osse tænkt på Forbrugerstyrelsen eller skal det være
>IT&Telestyrelsen man skal klage til??

Tele2 har mig bekendt ikke gjort noget, der kan klages over?

Mvh.
   Klaus.

Fra : Morten Davidsen

Dato : 01-06-05 15:20

"FedeDorit" <123@123.dk> skrev i en meddelelse
<KLIP>en masse beskrivende</KLIP>

> 1. De vil så nedgradere min forbindelse FRA 2mbit/128 TIL 512/512!!
> Dette sagde en supporter at det var en fejl.
Ok, så der er altså tale om en fejl!

> 2. Jeg får IKKE højere hastighed på up eller download !!!
> Jeg ved godt at Tele2 har max download på 2mbit men så kunne de sætte min
> upload op.
Nej, hvis du tjekker news:429c8b58$0$67258$157c6196@dreader2.cybercity.dk
eller
http://www.editorial.tele2.dk/?page=privat_internet_adsl_priser&t2page=privat_internet_adsl_priser

Tele2ADSL 2048 2048 kbit/s 128 kbit/s 399 kr. 399 kr.
Altså er der ikke ændret på pris/hastighed på den forbindelse du har.

> 3. Jeg får IKKE bedre pris på min forbindelse !!!
Tjek svaret under pkt. 2

> 4 Hvad fanden er det der liiige står her: "Vi er glade for at kunne oplyse
> dig om, at du pr. 1. juli 2005 vil få en hurtigere hastighed eller bedre
> pris."
Som supporteren nævnte til dig, så er det vel en fejl jvf. pkt. 2 og 3.

> Overvejer seriøst at henvende mig til Ekstra Bladet....
Hvorfor?

Fra : Karsten Andersen

Dato : 01-06-05 16:24

Wed, 1 Jun 2005 16:19:53 +0200, skrev Morten Davidsen, på 30 linier, i
<429dc411$0$18642$14726298@news.sunsite.dk>, :

> [...]
>
>Tele2ADSL 2048 2048 kbit/s 128 kbit/s 399 kr. 399 kr.
>Altså er der ikke ændret på pris/hastighed på den forbindelse du har.

Den side er jo fuld af fejl.
De har jo ikke alle linierne med der på.
feks 2048/256 som de tilbyder til 430,-

--
MVH Karsten
Horsens

Fra : michael

Dato : 13-06-05 10:49

Jeg havde Tele2 i 1,5 år og det virkede helt fint. Nu har jeg cybercity og
det virker også helt fint.

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 13-06-05 11:06

michael <nospam@yahoo.com> writes:
>Jeg havde Tele2 i 1,5 år og det virkede helt fint. Nu har jeg cybercity og
>det virker også helt fint.

Det er ligesom med alt andet. Man kan være uheldig at få en
"mandagsudgave" - enten fordi ens kobber har det skidt, eller
fordi Murphy havde udset én til at være dagens offer.

Hvis man betragter regningskaos som et branchefænomen (det er
vist ikke helt galt), så er forskellen på de enkelte udbydere
ikke særlig stor.

Min erfaring er, at det er på servicesiden, de fleste forskelle
skal findes. Kan man f.eks. få en tekniker ud at fejlsøge på
en ADSL-forbindelse klokken 3 natten til søndag? Hvorefter man
skal skynde sig at tilføje: Har man brug for den mulighed?

Ja, der er forskellige i ping-tider og sager mellem udbyderne,
men det er et globalt fænomen på Internet; routing bestemmes
ikke af, hvad der er "smart", men hvad der er "rentabelt".

Og så er der vist udbydere, der er dygtigere til det med mail
end andre. Men det kan man jo altid købe ude i byen for en slik.
Jeg har aldrig helt forstået, at folk bruger udbyderens mail-
domæner alligevel... i gamle dage var det logisk nok, men nu
risikerer man at blive stavnsbundet, og alternativet (eget
domæne) er en meget prisbillig og nem løsning.

Mvh.
   Klaus.