Forskel... GAP- eller DECT- kompatibel
Fra : Torben S. Frederikse~

Dato : 01-06-05 07:23

Hej
I Bilka avisen i denne uge er der to sæt trådløstelefoner på tilbud.
Det ene sæt består af to sæt af mærket "Wideye" som er "GAP kompatibel" til
399,-
Det andet er en Philips som er "DECT kompatibel" til 289,-

Hvad er forskellen på de to teknologier, er den ene mere fremtidssikker end
den anden, der står ikke noget om rækkevidde er det der forskellen ligger?

Håber på lidt brugbart input...
PFT.
Torben

Fra : Jesper Lund

Dato : 01-06-05 18:23

Torben S. Frederiksen <torbenf@fjernpost12.tele.dk> wrote:

> [...]
>
> Hvad er forskellen på de to teknologier, er den ene mere
> fremtidssikker end den anden, der står ikke noget om rækkevidde

DECT er en standard for digitale trådløse telefoner. Så vidt jeg er alle
trådløse telefoner, som sælges i Danmark, DECT telefoner.

GAP er en standard, som betyder at du kan bruge trådløse håndsæt sammen
med en base fra en anden producent. Hvis Philip'en kun er DECT, men ikke
GAP, man du formentlig kun bruge håndsættet sammen med den medfølgende
base (hvis du kun skal have et håndsæt, er dette selvsagt ikke nogen
begrænsning for dig).

--
Jesper Lund

Fra : Torben S. Frederikse~

Dato : 02-06-05 06:51

Hej Jesper
Tak for svaret, så går jeg efter en GAP telefon.
Mvh Torben