Forstoppelse
Fra : Pia

Dato : 31-05-05 22:53

Er der nogen i gruppen, der har et godt råd mod forstoppelse, helst ikke
medicinsk.
pj

Fra : owen

Dato : 31-05-05 22:42

"Pia" <piaalm@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> Er der nogen i gruppen, der har et godt råd mod forstoppelse, helst ikke
> medicinsk.
> pj

...jeg har hørt flere sige at svedskejuice skulle være godt...

Owen

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 31-05-05 22:58

Pia skrev:

> Er der nogen i gruppen, der har et godt råd mod forstoppelse,
> helst ikke medicinsk.

Først og fremmest: drik rigeligt.

På kortere sigt kan fx kaffe eller svesker (evt. som sveskejuice)
stimulere peristaltikken.

På længere sigt kan fiberholdig kost (malede hørfrø er glimrende i
denne forbindelse - fx som drys på yoghurt) give regelmæssig afføring.

Bevæg kroppen. Massér evt. blidt i store, brede bevægelser startende
ved højre hofte, følgende ribbenskanten, og ned til venstre hofte.

Husk at drikke rigeligt.

Mvh,

--
Klaus Alexander Seistrup
Magnetic Ink, Copenhagen, Denmark

Fra : Carsten Riis

Dato : 31-05-05 22:57

Pia skrev den 31-05-2005 23:53:
> Er der nogen i gruppen, der har et godt råd mod forstoppelse, helst ikke
> medicinsk.

Er det noget der kommer igen og igen. Eller kun "enkeltstående tilfælde".

Svedsker skulle hjælpe på at få tingene til at glide igen.
Bananer kan have en stoppende effekt.
Vædskemangel kan også være en forklaring.

Der kan også være hjælp at hente på
http://www.netdoktor.dk/brevkasser/arkiv/200018.htm
http://www.netdoktor.dk/sygdomme/fakta/forstoppelse.htm

--
mvh Carsten Riis
Red liv! 4 gange om året

Fra : G B

Dato : 31-05-05 23:38

"Pia" <piaalm@tdcadsl.dk> skrev i meddelelsen news:429cd7f5$0$715
$edfadb0f@dread16.news.tele.dk:

> Er der nogen i gruppen, der har et godt råd mod forstoppelse, helst ikke
> medicinsk.

Masser af fibre (grøntsager, groft brød, muesli uden sukkerlage til
morgenmad), samt morgenmadsprodukter som youghurt UDEN frugt (naturel),
samt behersket, daglig motion (½ times hurtig gang).

Samt 1-2 liter vand (H2O) om dagen.

GB

Fra : Else Holm

Dato : 01-06-05 07:53

"G B" <nonono@nospam.invalid> skrev i en meddelelse
> "Pia" <piaalm@tdcadsl.dk> skrev i meddelelsen news:429cd7f5$0$715
> $edfadb0f@dread16.news.tele.dk:

- og jeg har lige hørt en bekendt fortælle, at zoneterapi havde en
absolut øjeblikkelig virkning!

--
Else

Fra : Benny Mortensen 9700

Dato : 02-06-05 09:35

"Pia" <piaalm@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> Er der nogen i gruppen, der har et godt råd mod forstoppelse, helst ikke
> medicinsk.
> pj

Sveskejuice... Hørfrø.... Sveskegrød.... Masser af vand & motion..
En hånfuld All-Bran hver morgen... ( hjælper også mod tynd mave ).
Skal det være hurtigt virkende, så Cola ( Ikke diæt )... Mørk chokolade.

M.V.H.....Benny..

Fra : Uffe Ravn

Dato : 06-06-05 08:06

"Pia" <piaalm@tdcadsl.dk> skrev

> Er der nogen i gruppen, der har et godt råd mod forstoppelse, helst ikke
> medicinsk.

Udover de nævnte, drik rigelige med vædske gå en rigtig lang tur.

Mvh. Uffe Ravn

Fra : johnny

Dato : 06-06-05 13:34

Hej.
Køb noget pulverriserede sennes blade, hos matas, der på står der en
opskrift på noget marmelade som laves af honning, svesker og lidt mere. vi
brugte det da vores handicappede datter var lille og tit havde meget hård
mave. det hjælper godt, hun fik en lille teske fuld om morgenen, så var der
ingen problemer.
Hilsen Johnny