(flugefiskeri) stremere
Fra : pepss

Dato : 31-05-05 19:23

Hejsa NG

jeg har fået fat i nogle stremere men har aldrig prøve at fiske med dem. så
mit spørgsmål er hvordan bruger jeg dem?
jeg fisker nomalt i å kan man bruge dem der?
kan det passe man hiver dem op mod strømen?
ellers nogle gode rød?

--
Pepss
Den ordblinde der prøver at blive webdesigner

Fra : Peter Schrøder

Dato : 01-06-05 09:19

pepss skrev:

> jeg har fået fat i nogle stremere men har aldrig prøve at fiske med
> dem. så mit spørgsmål er hvordan bruger jeg dem?
> jeg fisker nomalt i å kan man bruge dem der?
> kan det passe man hiver dem op mod strømen?

Streamere skal forestille småfisk. De skal
altså normalt fiskes nedstrøms så hovedet peger
imod strømmen. Småfisk vil typisk stå i strømlæ
ved grødebanker eller tæt på bunden. Når de
bevæger sig vil det være hurtige, vimsende bevægelser.
Kunsten er så gøre streameren så appetitvækkende at
fisken foretrækker den fremfor noget andet.
Hurtig indtagning kan være det der udløser hugget.
Gentagne hurtige kast til en bestemt fisk kan nogle
gange ophidse den til hug.

Peter Schrøder

Fra : pepss

Dato : 01-06-05 18:34

"Peter Schrøder" skrev

> [...]
> fisken foretrækker den fremfor noget andet.
> Hurtig indtagning kan være det der udløser hugget.
> Gentagne hurtige kast til en bestemt fisk kan nogle

rigtig mange tak forsvaret! det må jeg da ned til åen og prøve med det
samme!