Problem med tilslutning af ekstra HDD (hdd~
Fra : Stefan M

Dato : 31-05-05 17:59

Hej Folkens, har sat en gammel skuffe i min PC så jeg forholdsvist let kan
skifte den HDD'en ud med en anden eller slukke for adgangen via en nøgle.
Jeg har to HDD'er den ene kan jeg sagtens få til at virker, Men med den
anden så vil PC'en ikke starte helt op, den når kun lige til at søge efter
drev, og så stopper den op og infomere at NTLDR mangler, hvad det betyder
ved jeg ikke, Jeg har tjekket at skuffen ikke er sat defekt eller sat
forkert i, jeg trode først at det var jumperne som sad forkert men lige
meget hvad så får jeg samme udmælding, (medmindre at jeg sætter den på
master, så siger pc'en at den ikke kan finde noget styresystem.)

PFT Stefan Morsel

Fra : Mariusz

Dato : 31-05-05 19:23

Dette spørgsmål hører egentlig til en anden gruppe men siden jeg selv har
haft problemet vil jeg gerne hjælpe.

NTLDR er en fil der ligger i roden af C drevet som Windows bruger til at
Botte. Se linket der beskriver problemet og beskriver en løsning:
http://www.helgec.dk/ntldr.html

Jeg har som sagt selv haft problemet og fik det ikke løst ved hjælp af
beskrivelsen.
I stedet gik jeg ind i BIOs her gjorde jeg følgende:
1. F1 eller Del for bios
2. Advanced BIOS Features
3. Harddisk Boot Priority

Herinde burde du kunne finde de tilsluttede harddiske. De er opstillet som
følgende:
1. Ch 1. M: harddisk serie nr.
2. Ch 1. S: harddisk serie nr.

Det du nu skal gøre er at vælge hvilken harddisk skal være master og hvilken
skal være slave.
Du kan ændre dette ved page up eller page down.

F10 for at afslutte og gemme ændringer.

Jeg tager dog ikke ansvaret for denne procedure.

/Mariusz

Fra : Stefan M

Dato : 02-06-05 08:56

Tak Biosen hjalp