standard / IE specifik kode
Fra : Keld Thomassen

Dato : 31-05-05 15:40

Hvad mener i om denne besked på min henvendelse? (min første henvendelse
følger sidst i citatet.)

citat start

Hej Keld.

Vores Websupporter er KUN udviklet til Internet Explorer 5.5 eller
højere. Andre Browsere supporteres Ikke.

Det er valgt på baggrund af at over 90% af danske internetbrugere
benytter sig af Windows eget indbyggede Internet Explorer.

At Websupporteren ikke fungerer på andre browsere har ikke noget at gøre
med W3C-standard(ellers dagens browser standard), men skyldes at
produktet specifikt er tilpasset Internet Explore.

Hvis man skulle udvikle Websupporteren til at omfatte ALLE Browsere på
markedet, ville dette være en langt større omkostning for TDC Kabel TV i
form af produktudvikling og da vi ønsker at gøre Websupporteren gratis
for vore kunder har vi altså valgt at holde os til Microsoft's egen
integrede browser i Windows..

Venlig hilsen

Morten Stensgaard
Kunderådgiver
TDC KabelTV

Support 80804020
Kundeservice 80804010
Regningsservice 80804045

Fra : Benny Nissen

Dato : 01-06-05 10:58

Keld Thomassen wrote:

> Vores Websupporter er KUN udviklet til Internet Explorer 5.5 eller
> højere. Andre Browsere supporteres Ikke.

Det har vel ikke noget med valid kode o.s.v. at gøre, men mere et
udspring af, at den er kodet med noget active-x, som kun kører under MSIE.
At det så er en dårlig disposition er en anden ting.

Statistikken[1] viser jo, at op mod 25% bruger Firefox

.... ja ja, jeg ved det godt. Man kan ikke regne med statistikker

1. http://www.w3schools.com/browsers/browsers_stats.asp

--
Benny Nissen