Slot 1 bundkort
Fra : DirectX

Dato : 31-05-05 09:09

Jeg er ved at forsøge at lave en total lydløs pc.

Til det formål ville jeg høre eksperterne om der er lavet / findes et Slot
1 bundkort der kan boote på USB porten ?

Evt en der ligger inde med det, den slags er jo ikke brugt ret meget mere.

Endnu mere er der også krav om at det kan reboot automatisk efter strøm
udfald

Mvh
C@ss

Takker på forhånd for evt svar

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 31-05-05 10:01

DirectX skrev:

> Til det formål ville jeg høre eksperterne om der er lavet / findes
> et Slot 1 bundkort der kan boote på USB porten ?

Brug en CF-PATA-converter og boot på CF-kort
http://www.danbit.dk/produkter/1000.phtml

Fra : Esben

Dato : 31-05-05 23:09

> Brug en CF-PATA-converter og boot på CF-kort
> http://www.danbit.dk/produkter/1000.phtml

Hvordan ser det ud med skrivninger på et CF-kort? De holder vel kun et vist
antal gange.

--
Esben

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 01-06-05 16:19

Esben skrev:

> Hvordan ser det ud med skrivninger på et CF-kort? De holder vel kun
> et vist antal gange.

Det afhænger af om det er flash eller disk der er indeni.

Fra : DirectX

Dato : 01-06-05 19:31

Fed ide, de er bestilt..

Men vil du ikke venligst uddybe hvad du mener med disk / flash ?

Mvh
C@ss

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 01-06-05 21:30

DirectX skrev:

> Men vil du ikke venligst uddybe hvad du mener med disk / flash ?

Disk = mekanik.
http://tinyurl.com/clfmz

Flash = flashram.
http://tinyurl.com/7mbgx

CF kan indeholde begge dele (CF er sådan set bare et mekanisk/elektrisk
interface - forskellen på CFI og CFII er tykkelsen). CF er elektrisk
kompatibelt med ATA. Maks. understøttede enheder er 127GiB (24-bit LBA).

Fra : DirectX

Dato : 02-06-05 16:10

Takker for svarene

Selv om alle komponenterne er skafftet så dropper jeg dette projekt
jeg har købt nyt udstyr i stedet for, med USB support

Mvh
C@ss