Inlcude i includefil?
Fra : Niels

Dato : 31-05-05 06:41

index.php:
<?php
include("includefil.php");
?>

includefil.php:
<?php
include("fil2.php");
?>

så vil den ikke include fil2.php, den giver ikek nogen fejl, men den kan
bare ikke læse noget fra fil2.php, hvad kan jeg gøre? Vil godt kunne
inkludere anden gang

--
Mvh. Niels (http://niels.spoweb.dk)
http://niels.spoweb.dk/noop - Søgemaskine

Fra : Per Thomsen

Dato : 31-05-05 08:39

Niels wrote:
> [...]
>
> så vil den ikke include fil2.php, den giver ikek nogen fejl, men den kan
> bare ikke læse noget fra fil2.php, hvad kan jeg gøre? Vil godt kunne

Jeg gætter på at php nok ikke kan finde filen 'fil2.php', og grunden til
at den ikke melder fejl, er din error_reporting.

Prøv at starte index.php med:
error_reporting(E_ALL);
og se om det giver en fejlmelding.

Eller du kan evt. prøve at bruge 'require' istedet for 'include'.
Forskellen på 'require' og 'include' er nemlig niveauet på den fejl, der
kommer, hvis filen ikke kan findes.
'include' vil lave en warning, mens 'require' vil lave en error.

MVH Per Thomsen,
http://www.pert.dk/

Fra : Niels

Dato : 31-05-05 14:35

"Per Thomsen" <pert@pert.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> kommer, hvis filen ikke kan findes.
> 'include' vil lave en warning, mens 'require' vil lave en error.

det var sgu da sært, nu har det ikke virket de sidste gange jeg har prøvet
det.
men fremover bruger jeg require() frem for include().

Mvh. en forvirret Niels :S