mazda 626 1.8 aircon 90 hk ÅRG 99
Fra : Per Larsen

Dato : 30-05-05 21:37

Hej

ER DER NOGLE AF JER DER HAR ERFARING MED DENNE BIL SOM CAMPINGVOGNS
TRÆKKER,

BILEN SKAL TRÆKKE EN KNAUS SUDWIND MED EGENVÆGT PÅ 850 KG

VI ER TO VOKSNE OG ET BARN PÅ FIRE ÅR

Fra : K. H. Hansen

Dato : 30-05-05 22:31

Stop dog det råberi!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Fra : Steen Larsen

Dato : 31-05-05 06:39

"K. H. Hansen" <kkarlheinz@hansen.mail.dk> skrev i en meddelelse
> Stop dog det råberi!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Så tal dog ordentligt.

--
MVH Steen Larsen
Hyundai Santa Fe

Fra : BHR

Dato : 31-05-05 07:07

> ER DER NOGLE AF JER DER HAR ERFARING MED DENNE BIL SOM CAMPINGVOGNS
> TRÆKKER,

Jeg har selv en årg. 98 uden aircon. Den har mange kræfter ved et lavt
omdr.tal - vistnok 148Nm ved 2800 omdr./min. Dette betyder at vi ofte kører
i 5. gear med en 1100-1200 kg CV.
Skal til sommer til Italien med 4 voksne ombord og 1200 kg. total på krogen.
Det går lige viser min erfaring mig. Dog har vi somme tider kørt sammen med
en 2,0 Mazda årg. 98. Denne havde lige det ekstra jeg godt kunne tænke mig.
Forbrug mellem 8,0 og 9,5 km/l på motorvej i Tyskland med god fart. Den går
bedst ved mindst 90km/t i 5. gear.

Fra : Per Larsen

Dato : 31-05-05 17:36

Fra : Per Larsen

Dato : 31-05-05 17:39

Takker bhr og undskylder vis jeg har generet nogen, hører gerne fra
flere om denne mazda 626 aircon 1.8 årg 99 90 Hk.

Fra : Carsten Stage

Dato : 31-05-05 17:55

Per Larsen wrote:

> Takker bhr og undskylder vis jeg har generet nogen,

Per, du vil kunne have glæde af at læse lidt på de links jeg har nederst i
dette indlæg. Vi har alle været nye i nyhedsgrupperne og har lavet
"bommerter" i ren uvidenhed.

> hører gerne fra
> flere om denne mazda 626 aircon 1.8 årg 99 90 Hk.

Lige den kan jeg ikke hjælpe dig med.

Med venlig hilsen,

Carsten Stage
--
- der ønsker sig, at brugere af nyhedsgrupper sætter sig ind i, hvad der
står på http://usenet.dk - http://usenet.dk/netikette/

Fra : John

Dato : 31-05-05 18:23

> Takker bhr og undskylder vis jeg har generet nogen, hører gerne fra
> flere om denne mazda 626 aircon 1.8 årg 99 90 Hk.

Jeg har præcis sådan en Mazda og også en Knaus Sudwind på 1000 kg. Det går
helt uden problemer. Vi har de i alle de år vi har haft bilen (og
campingvognen) kørt til Østrig og har aldrig oplevet nogle problemer -
heller ikke over Kasselbakkerne. Selvfølgelig ville det være dejligt med
lidt flere heste (eller moment), men det går faktisk bedre end jeg havde
forventet, da vi købte den. I Tyskland kan jeg køre lange strækninger i 5.
gear (godt 90 km i timen) og vi ligger på ca. 9 km. pr. liter i snit med
campingvognen på.

Jeg havde tidligere en 1.8'er fra 1996 og det er samme motor, men den havde
105HK. Med campingvognen, vil jeg næsten sige at 1999'eren går bedre - det
må være noget med momentet.

Iøvrigt er det en dejlig bil. Det er jo ikke en racer, men den går godt og
volder faktisk aldrig problemer. Den har gået 130.000 km nu og er stadig
tip-top.

Venlig hilsen

John

Fra : Per Larsen

Dato : 31-05-05 20:05

Takker mange gange john, det var præcis lige disse oplysninger jeg
gerne ville have. bilen har vi lige overtaget og er mægtig glad for
den. campingvognen sudwind 500 tlk har vi lige fået af mine forældre,
men havde lidt betænklighed med de 90 hk

vi havde tidligere mindre bil men mere kvik derfor spørgsmålet.

vi havde sidst campingvogn i 1997 og syntes jeg kan mindes der skal
ret meget luft i dækkene.

hvad putter du i din sudwind. ?

mange tak

Fra : John

Dato : 31-05-05 21:54

> [...]
> men havde lidt betænklighed med de 90 hk

> vi havde sidst campingvogn i 1997 og syntes jeg kan mindes der skal

Selv tak.

Jeg kan ikke huske det, men har vist noteret det i vognen. Men det er i
hvert fald temmeligt højt, fordi jeg har nogle kraftige varevognsdæk på.

Vender tilbage i morgen. Jeg skal lige hen på parkeringspladsen og kigge....

John

Fra : John

Dato : 01-06-05 18:34

"John" <johnlafjerndette@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> hvert fald temmeligt højt, fordi jeg har nogle kraftige varevognsdæk på.
>
> Vender tilbage i morgen. Jeg skal lige hen på parkeringspladsen og

Så, nu har jeg kigget efter. Iflg. brugsanvisningen til campingvognen, skal
min have 2,3 kg i dækkene (175R14). Jeg har åbenbart ikke skrevet noget op,
men så vidt jeg husker kører jeg med ca. 2,8 kg (40 lbs). Det er i hvert
fald for lidt med 2.3 kg med de kraftige dæk. Det er nok noget
dækforhandleren har sagt, da jeg fik dem.

Min campingvogn er en 440 med en totalvægt på 1000 kg.

Venlig hilsen

John

Fra : Per Larsen

Dato : 01-06-05 19:49

Takker mange gange

god sommer til alle her.

On Wed, 1 Jun 2005 19:33:40 +0200, "John"