Kan man ikke udvide et array med 1...
Fra : Henrik Hejbøl Jensen

Dato : 01-06-01 17:57

Sagen er at jeg er i gang med en webbutik og i den forbindelse bruger jeg et
array til at gemme de forskellige køb i. Men, for ikke at starte med et
array på 500 tænkte jeg om man ikke kunne lave noget ala dette:

Dim array(1)
---Kode---
'Bruger lægger nyt objekt i kurven
ReDim array( *Nuværende værdi + 1 * )

\\Henrik

--
Venlig Hilsen Henrik

http://www.geekcode.com
GIT/GMU$ d S: a--- C++ !U !P L !E W+++ N+ O-- K? w++++ O- M@
V? !PS !PE Y PGP t 5+ X++ R- tv+ b+ DI++ D+ G e- h! r++ y++

Fra : Jakob Andersen

Dato : 01-06-01 13:16

"Henrik Hejbøl Jensen" <henrik@hejboel.dk> wrote in message news:iWHR6.10458
> Dim array(1)
> ---Kode---
> 'Bruger lægger nyt objekt i kurven
> ReDim array( *Nuværende værdi + 1 * )

Det kræver at du definerer arrayet på denne måde:
Dim arrTest
ReDim arrTest(0)

Og når du så vil udvide bruger du:
Redim arrTest(Ubound(arrTest)+1)

--
Jakob Andersen
FAQ for webdesign gruppen på

Fra : Lauritz Jensen

Dato : 01-06-01 14:44

"Henrik Hejbøl Jensen" wrote:

> [...]
> bruger jeg et array til at gemme de forskellige køb i. Men, for
> ikke at starte med et array på 500 tænkte jeg om man ikke kunne

Da udviddelse af et array er langsomt (bl.a. fordi hele arrayet skal
kopieres), foreslå Microsoft selv, at du laver et array du ved er for
stort.

Det lyder som om du ikke har læst denne her (og det er et problem):
http://msdn.microsoft.com/workshop/server/asp/asptips.asp
(tip 13)

--
Lauritz