PQI RAM
Fra : Craig David

Dato : 01-06-01 09:01

PQI -512MB SD RAM (PC133)
-er der ogen der kender det fabrikat? -er det ok? Og hvorfor er det igrunden
så meget billigere end fx Apacer? (PQI = 925 kr Apacer=2400 kr)

/CD

Fra : Falckredderen Ragga ~

Dato : 01-06-01 09:12

"Craig David" <40@c.dk> skrev i en meddelelse
> PQI -512MB SD RAM (PC133)
> -er der ogen der kender det fabrikat? -er det ok?

Både fra andres beskrivelser her i gruppen samt mine egne erfaringer,
kan jeg kun sige, at du får noget virkelig godt RAM til prisen. Køb det!

>Og hvorfor er det igrunden
> så meget billigere end fx Apacer? (PQI = 925 kr Apacer=2400 kr)

Tja.... Navnet er jo nok ikke så fint. Og så er det muligt at
PQI-modulerne smuldrer om 25 år, hvor Apacer først gør det efter 30

mvh
Peter

Fra : Craig David

Dato : 01-06-01 09:14

OK tak for hurtigt svar!

Fra : BorreBoy

Dato : 01-06-01 09:17

> [...]
igrunden
> så meget billigere end fx Apacer? (PQI = 925 kr Apacer=2400 kr)

Jeg købte sådan en klods for et par dage siden. Fungerer upåklageligt.
I dag satte jeg den til at køre CAS 2. Kører stadig som den skal. Se
evt. andres meninger på PRC-data's hjemmeside.

/Thomas.

Fra : Anders Riis

Dato : 01-06-01 10:16

Hej.
Jeg har nogle problemer med ustabilitet, med mine 512Mb PQI ram
de er billige, men pris og kvalitet hænger sammen, uanset om man vil det
eller ej.

Og hvad angår PRC's kunde anmeldelser, hvorfor er der ingen der er sure?
normalt er det de sure der skriver om deres erfaringer og ikke de glad, jeg
giver ikke en "Levende dyt-fis" for deres kunde anmeldeser. Jeg skrev ind
engang at PQI ram-blokken var ustabil og gav den 1 stjerne, men underligt
nok kan jeg ikke se den imellem de anmeldelser der er ved rammen.

hej igen.
Anders.

Fra : Nic

Dato : 01-06-01 12:20

Så få den ramblok byttet.

Ruller også perfekt her.

Nic

Fra : Daniel Overby Hansen

Dato : 01-06-01 17:33

Jeg har kun hørt negativt om PQI. Hvis du ikke har råd til at købe mere
anerkendte mærke og kan leve med risikoen om en ustabil ram-klods, kan du
vel godt købe dem!

Fra : Nic

Dato : 01-06-01 18:48

En ustabil ramklods???

Så få den byttet. PQI laver ikke ram der ikke fungerer.

Nic

Fra : Daniel Overby Hansen

Dato : 02-06-01 09:18

>PQI laver ikke ram der ikke fungerer.

Nåh, men nu er der jo engang en grund til, at de er så billige......

Fra : Morten Ovi

Dato : 02-06-01 10:14

Hej Daniel Overby Hansen, du skrev i dk.edb.hardware:

> Nåh, men nu er der jo engang en grund til, at de er så
> billige......

Hallo, Daniel! Nu må du lige prøve at argumentere lidt bedre.

Det du siger kan sammenfattes med at den billigste ADSL-udbyder også
er den dårligste. Hmmm...

Desuden har jeg 128 PQI-RAM og de har fungeret uden at kny en eneste
gang.

--
Morten Ovi

Fra : Kim Hansen

Dato : 02-06-01 12:52

On Sat, 2 Jun 2001 10:17:57 +0200, "Daniel Overby Hansen"
<support@NOTsport.dk> wrote:

>Nåh, men nu er der jo engang en grund til, at de er så billige......

Jeg har 2 stænger 128 mb, som kører 146Mhz cas 2.
Det har de gjort i 5 mdr nu uden problemer.
Men de var billige, det har du ret i

M.v.h.
Kim Hansen
GSX 1100 EF
Fyn

Fra : Henning

Dato : 02-06-01 10:51

On Fri, 1 Jun 2001 19:48:29 +0200, "Nic" <newsSPAMMER@fogh.com> wrote:

>En ustabil ramklods???
Det kaldes også "periodisk defekt"

>Så få den byttet. PQI laver ikke ram der ikke fungerer.

Selvfølgelig gør de det - det gør alle producenter. Selvfølgelig ikke
bevidst, men der er smuttere ind imellem.
Men selvom de fungerer 100% når de forlader fabrikken, skal der ikke
mange fedtede, statiske fingre til, før de ikke virker mere!

Henning
hsb@REMOVETHISimage.dk

Fra : Nic

Dato : 02-06-01 11:16

> [...]
> Men selvom de fungerer 100% når de forlader fabrikken, skal der ikke
> mange fedtede, statiske fingre til, før de ikke virker mere!
netop - og derfor gentager jeg mig selv.

Få den byttet.

Nic

Fra : Henrik Stavnshøj

Dato : 02-06-01 19:34

Daniel Overby Hansen wrote:

> Jeg har kun hørt negativt om PQI. Hvis du ikke har råd til at købe mere
> anerkendte mærke og kan leve med risikoen om en ustabil ram-klods, kan du
> vel godt købe dem!

Jeg formoder at det er på grund af ustabiliteten at de giver 10 års
garanti?

Nu skal du høre noget positivt:
Min 256MB 7,5nS stang, købt hos PRC, kører fint 140 MHz ved CAS2.

Jeg har været oppe på 143 MHz, men det har jeg nu ikke brug for.
(Det kører PCI-bussen for højt.)

   Hilsen
      Henrik