strækmærker efter fødsel...!
Fra : Andersen

Dato : 30-05-05 16:25

Hej NG!

nu er det snart et år siden jeg har født og nu er det jo ved at blive
sommer.... sys ikk det er alt for fedt at rende rundt med strækmærker på
maven... er der nogen der har et godt råd til hva jeg kan gøre for at
formindske det hurtigt??

Har i hørt om krystal slibning???
virker det overhovedet ell. er det bare penge ud af lommen??
Det skal lige siges at hele min mave ikke er fyldt med strækmærker, men der
er da pænt mange...

Mange tak...

Mvh. Mig!

Fra : Marianne Feddersen

Dato : 30-05-05 17:15

Andersen wrote:
> [...]
> virker det overhovedet ell. er det bare penge ud af lommen??
> Det skal lige siges at hele min mave ikke er fyldt med strækmærker, men der

Jeg ved godt at det ikke er særligt opmuntrende, men der er jo tale om
små ar og de forsvinder ikke, men de bliver mindre synlige i løbet af
nogle år.

Mit maveskind er tæt besat med strækmærker til et stykke op over navlen
og hænger megt løst og er helt vildt rynket . Jeg kunne få en "tummy
tuck" operation og så få et stort ar fra den ene side af hoften, tværs
over maven og over på siden af den anden hofte, men har valgt at takke
nej, da det ikke er til gene som sådan og jeg går altså i bikini
alligevel. Hvis folk vil glo må de da gerne det, jeg regner alligevel
ikke med at ligne en på 25 resten af mit liv

Marianne Feddersen

Fra : Mette

Dato : 30-05-05 19:14

"Marianne Feddersen" <marianne@feddersen.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> alligevel. Hvis folk vil glo må de da gerne det, jeg regner alligevel
> ikke med at ligne en på 25 resten af mit liv

LOL. Da jeg var 25 så mit maveskind ud som du beskriver det - jeg var også
ret tynd, så jeg havde en pose med rynker og mærker mit på maven Nu er
jeg 28 og lidt rundere, og så er det ikke så galt.
Men jeg er enig med dig. Jeg har født et barn for 6 år siden. Og det er jeg
stolt af. Strækmærkerne er bare ét af de spor som livet sætter, og det
afholder ikke mig fra at gå i bikini. For sådan ser jeg ud og der er ikke en
kat, jeg kan gøre ved det...

Fra : Gunnar007

Dato : 30-05-05 19:58

"Mette" <Mette@dk> skrev i en meddelelse
> "Marianne Feddersen" <marianne@feddersen.dk> skrev i en meddelelse

Marianne og mette siger jo noget rigtig fornuftigt

>Strækmærkerne er bare ét af de spor som livet sætter, og det
> afholder ikke mig fra at gå i bikini. For sådan ser jeg ud og der er ikke
> en
> kat, jeg kan gøre ved det...

Hvor er det rart at høre fra to gæve piger, som ikke for en hver pris kaster
sig under kniven.

Man bliver jo nærmest lidt små forelsket..

Hilsen G

Fra : Heidi Jensen

Dato : 30-05-05 20:45

> [...]
>
> Mit maveskind er tæt besat med strækmærker til et stykke op over navlen
> og hænger megt løst og er helt vildt rynket .

Sådan ser jeg også ud nu efter mit første barn i Januar.. Lægen sagde, at
jeg ikke skulle håbe for meget på at pølsen forsvinder :0( Og det er jeg
faktisk ret ked af!

Jeg kunne få en "tummy
> tuck" operation

Ja sådan en vil je gerne have, men venter til jeg har fået de børm jeg vil
have... Ellers må jeg bare så længe se ud som jeg gør, selvom det absolut
ikke huer mig!

> [...]
> alligevel. Hvis folk vil glo må de da gerne det, jeg regner alligevel
> ikke med at ligne en på 25 resten af mit liv

Næh, men jeg er kun 23, og har mange år endnu jeg gerne vil kunne tage en
pæn kjole på, uden at have medisterpølse med ind under!

Heidi

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 30-05-05 21:27

Heidi Jensen wrote:
> Næh, men jeg er kun 23, og har mange år endnu jeg gerne vil kunne
> tage en pæn kjole på, uden at have medisterpølse med ind under!

jeg har levet med min "medisterpølse" i nu 11 år.... og indrømmet, jeg er da
ikke glad for den, men for det meste kan den "skjules" med et par trusser
som sidder ordentligt...

mit store problem er pølsen som sidder længere oppe og buler ud midt på
maven....
jeg har fået en henvisning til plastikkirurgerne, ikke kun på grund af
"pølserne" men også fordi jeg har et langt, knapt så kønt, operations ar på
langs af maven (fra ca 5 cm over navlen og til skambenet), og et rundt ar på
størrelse med en 5 krone på højre side af maven...
mine ar er blevet meget pænere efter jeg forsøgte endemologi, men maven er
altså ikke svundet (og strækmærkerne iøvrigt heller ikke) og nu håber jeg så
på at kirurgerne vil hjælpe....

mht den pæne kjole.... meget kan skjules under tøj.... feks tog jeg for
ganske få år siden til bryllyp i en lille stram sort stropkjoleting, med en
pose (stomi) på maven, og ingen anede noget ;)

--
Knus, Sabina
Se vores sunde, smukke og charmerende persere på

Fra : stinna

Dato : 30-05-05 22:36

"Nååh, nu mner jeg altså om det der krystal slibring virker på
strækmærker....

Nu er det sådan at jeg er ung mor på 18 år...!

Mvh. Mig

Fra : Mette

Dato : 30-05-05 22:53

"stinna" <stinna_andersen86@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> "Nååh, nu mner jeg altså om det der krystal slibring virker på
> strækmærker....
>
> Nu er det sådan at jeg er ung mor på 18 år...!
>
> Mvh. Mig

Jeg var også ung - knap 22 - da jeg fik min datter. Året efter blev jeg
sørme single og skulle ud på markedet igen... jeg havde tabt mig 25 kg,
hvilket gjorde mig meget tynd og mit maveskind hang lidt (også med
strækmærker) - jeg havde ikke lyst til at blive operereret fordi jeg vidste,
at jeg nok gerne ville have børn senere hen - og hvis huden, der skal
strække sig er skåret væk, så vil de næste mærker jo blive endnu værre. Så
jeg valgte at acceptere den måde min krop så ud på. Når jeg havde tøj på var
der ikke en sjæl, der kunne se, at jeg havde født et barn. Og sjovt nok har
jeg ikke oplevet at der var nogle, der tændte af på det (...).

Nu er jeg i et dejligt fast forhold med en skøn mand, og selvom han ikke er
far til mit barn, så rører mine mærker ham ikke. De er der - man kan se dem,
men han er neutral i forhold til dem. Ligesom jeg blev det i 6 måned, da jeg
så de første striber.
Man skal acceptere det, man ikke kan ændre. Så bliver man langt mere
tilfreds.
Jeg gider i hvert fald ikke at begrænse mit bikinibrug om sommeren, bare
fordi "man" ikke synes at strækmærker er pæne. Jeg er en fri kvinde og hvis
folk tænker "ad", så er det da deres problem.

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 30-05-05 23:12

Mette wrote:

> Jeg gider i hvert fald ikke at begrænse mit bikinibrug om sommeren,
> bare fordi "man" ikke synes at strækmærker er pæne. Jeg er en fri
> kvinde og hvis folk tænker "ad", så er det da deres problem.

helt ærligt mette*G* kan vi ikke godt blive enige om at de ENESTE der tænker
"ad", er indskrænkede unge mennesker der ikke har lært at livet efterlader
spor ;) ??

Fra : Mette

Dato : 31-05-05 06:36

"Sabina Hertzum" <sabina@mandezonen.dk> skrev i en meddelelse

> helt ærligt mette*G* kan vi ikke godt blive enige om at de ENESTE der
tænker
> "ad", er indskrænkede unge mennesker der ikke har lært at livet efterlader
> spor ;) ??

JO!!! Det tænkte jeg også lige, da jeg skrev det, men orkede ikke at skrive
det underforståede ud i en lang sætning

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 30-05-05 23:10

stinna wrote:
> "Nååh, nu mner jeg altså om det der krystal slibring virker på
> strækmærker....
>
> Nu er det sådan at jeg er ung mor på 18 år...!
>
> Mvh. Mig

jeg var knapt fyldt 20 da jeg fødte min søn..... og jeg har strækmærker fra
hofte"pude" til hofte"pude.... du er ikke den eneste der gerne vil se godt
ud selvom man har fået barn....

krystalslibning kan næppe fjerne strækmærkerne.... det er der intet andet
end operation der kan, og så får du jo alligevel et ar....
strækmærkerne er ar.... det er huden der har givet sig for hurtigt....
hvis du ikke ville have strækmærker skulle du have plejet din hud bedre
under graviditeten.... og det er ikke en garanti, men med god fed hudcreme
2-3 gange dagligt under graviditeten, kunne du sansyneligvis have undgået en
stor del af dem.....

du kan trøste dig med at dine strækmærker mindskes med tiden..... de
falmer... dog skal du jo passe på med solen det første år efter, for at
undgå at arrene forbliver mørke... men hvis du gør det, og sørger for at
pleje din hud, så skulle de være så godt som "usynlige" efter et par år....
usynlige i den forstand at de får samme farve som huden, men selve
strækmærkerne vil stadig have den lidt blanke overflade som man kender fra
ar.....

men helt ærligt.... du har fået et barn.... en skøn unge som beriger dit liv
på en måde ingen andre kan.... er lidt strækmærker virkelig for dyr en pris
for den gave??

og helt ærligt.... mænd... rigtige mænd, er sku ligeglad med lidt
strækmærker.... de ser din sjæl.....

Fra : Marianne Feddersen

Dato : 31-05-05 07:19

Sabina Hertzum wrote:

> og helt ærligt.... mænd... rigtige mænd, er sku ligeglad med lidt
> strækmærker.... de ser din sjæl.....

Ja, min mand er heller ikke rendt skrigende væk endnu og hvis han gør
det, er det nok ikke strækmærkernes skyld

Marianne Feddersen

Fra : Brian, Rikke & Krist~

Dato : 31-05-05 09:20

Hej.

Jeg tror, at det var min far der angang sagde til mig, at ar var lig med
livserfaring. Desuden sagde han, at han syntes, at unge "perfekte" kroppe er
kedelige, mens kvinder, man kan se har født børn er langt mere spændende.
Det er rigtige kvinder, synes han!! Jeg kan huske, at jeg blev lidt
fornærmet, da han sagde det, men jeg var også kun 18-19 år dengang + 174cm +
56kg!! Idag efter jeg selv har født og har flere ar rundt omkring på
kroppen, er desuden blevet mere end 10 år ældre, forstår jeg bedre, hvad det
var han mente

Mvh. Rikke.

Fra : Per Vadmand

Dato : 31-05-05 11:07

"Brian, Rikke & Kristian" <brauner@tele2adsl.dkFJERNDETTE> wrote in message
> [...]
> er kedelige, mens kvinder, man kan se har født børn er langt mere
> spændende. Det er rigtige kvinder, synes han!!

Klog far, du her.
--
Per V.

P.S. Læs om min nye bog, "Manden der skrev breve" på
http://home0.inet.tele.dk/perve/skoenlitteratur.htm