Ekstra sikring af tæthed bag baggrund
Fra : Martin Bak

Dato : 30-05-05 15:35

I forbindelse med at jeg laver baggrund til mit store akvarium, har jeg
sendt en forespørgesel til Alfix. Herunder følger spørgsmål og svar. Måske
andre vil kunne have glæde af det.

Hej Martin Bak

Vi kan ikke give dig 100% garanti for at beboerne kan klare sig i vandet.

Vi kan dog oplyse at det produkt der hedder Alfix 2K Quick er fremstillet at
produkter der er godkendt til bassiner som indeholder drikkevand, så
umiddelbart bør der ikke være noget der skader.

Mvh

Alfix A/S

Johs. Mortensen

Fra : Martin Bak

Dato : 30-05-05 15:45

"Martin Bak" <m_bak@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> at produkter der er godkendt til bassiner som indeholder drikkevand, så
> umiddelbart bør der ikke være noget der skader.

Det slår mig lige, at vi jo så helt principielt, vil kunne bruge
hvadsomhelst til at udforme dekorationer med. F.eks. gasbeton som der er
blevet spurgt om i en anden tråd. Jeg tror umiddelbart, at gasbeton
indeholder for meget kalk til, at kunne bruges i akvariet, men hvis man så
forsegler det med 2k quick, og "maler" det med fliseklæb, så skulle den jo
være hjemme... (?)

Martin

Fra : PyroStorm_DK

Dato : 30-05-05 23:19

> [...]

> forsegler det med 2k quick, og "maler" det med fliseklæb, så skulle den jo

Tak for at du deler info'en i gruppen.
Hvad er det der 2k quick, en grunder eller er det selve klæberen?

Det slog lige mig at det er god latin at man ikke har en korrekt e-mail adr.
i sin signatur - dette naturligvis p.g.a. spam og diverse e-mail harvesters.
Du bør således ændre din mail adr til f.eks. m_bak(snabela)vip.cybercity.dk
Det er naturligvis bare et godt råd.

MvHans

Fra : Martin Bak

Dato : 31-05-05 00:39

"PyroStorm_DK" <yeager_dk2003@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> adr. i sin signatur - dette naturligvis p.g.a. spam og diverse e-mail
> harvesters. Du bør således ændre din mail adr til f.eks.

Og tak for det, det slår mig lige, at jeg faktisk ikke aner hvor den
"stjert" jeg plejer at have puttet ind i min adresse er blevet af, men den
sætter jeg på igen i morgen, når jeg ikke er så træt.
Vådrumssystemet består af to forskellige ting. En bred "gummi" agtig tape,
(seal strip) der klæber afsindigt godt fast til hvad som helst, selv rå
cement. Gummiet er omkring 2 mm. tykt. Og det der 2K er en to-kombonent
ting, en flydende gummimasse, der røres op med et cement produkt (Når man
køber det, er det i en slags dobbelt-spand, så forholdet passer) og det kan
så smøres eller rulles på, og hærder op som en "gummihud". Jeg har tænkt mig
at bruge det. Hvis det dur til drikkevand, dur det vel også til fiskene. og
jeg vil gerne sikre samlingerne bag baggrunden.

Martin

Fra : Ukendt

Dato : 31-05-05 21:11

> [...]
> tænkt mig at bruge det. Hvis det dur til drikkevand, dur det vel også til
> fiskene. og jeg vil gerne sikre samlingerne bag baggrunden.

Og jeg måtte lige kommer mig over at jeg kommer med sådan et fremragende
råd..... alt i mens min egen email adr. ikke er "skjult" (suk).

Jeg vil prøve at finde noget om dette gummi produkt på deres hjemmeside -
det lyder meget spændende, men også dyrt.

MvHans

Fra : Mikkel Munk

Dato : 31-05-05 07:28

Hej Martin

Du kan bruge hvid cement istedet for alfix. Det indeholder ingen giftstoffer
og påvirker ikke vandet ph- eller hårdhedsmæssigt. Hvis du klikker dig ind
www.aalborg-akvarieforening.dk kan du se en masse dekoratioen, alle lavet
i hvid cement!

M.

Fra : Martin Bak

Dato : 31-05-05 07:55

"Mikkel Munk" <nobody@nowhere.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> giftstoffer
> og påvirker ikke vandet ph- eller hårdhedsmæssigt. Hvis du klikker dig ind

Tak for tip og link.
Jeg har i forvejen planlagt at bruge, og indkøbt hvid cement til formålet.
(Læg mærke til, at jeg ikke skriver til Alfix, at _jeg_ vil bruge deres
flisemørtel til min baggrund), Men jeg tænkte, at de skulle smigres lidt så
jeg havde bedre chance for et konstruktivt svar på mit spørgsmål om
vandsikringen ;)

Martin