Sløve mails :-(
Fra : Henrik Villadsen

Dato : 30-05-05 15:27

Hej

Jeg har to email adresser en ved TDC (primær) og en ved Tiscali (en gammel en
som automatisk sender mails videre til TDC)

I går morges var der ikke så mange mails i min inbox, så jeg lavede en lille
test.

Jeg sendte 10 emails til både TDC og Tiscali adresserne:

TDC 10 sendt 10 modtaget
Tiscali 10 sendt 5 modtaget

Så blev jeg nysgerrig og fik efterhånden sendt 72 emails kun til Tiscali
adressen. Nu efter 30+ timer har jeg modtaget 49 ud af de 72.

Hvad f*anden går der lige galt?

Er det Tiscali's mailserver der er sløv?

Fik for 14 dage siden en mail som havde været over to måneder under vejs!!

Jeg har bredbånd hos TDC...
--
Henrik

Fra : Michael Kjærsgård

Dato : 30-05-05 15:30

> Er det Tiscali's mailserver der er sløv?

Jep, sådan har det været med mellemrum i månedsvis...

Har en mailingliste med et par tusinde brugere, og det er nærmere reglen
end undtagelsen at Tiscalis mailserver bare svarede "Service unavaliable
- too busy" når man bad den tage imod noget :)
Fatter ikke dem der "tør" have deres mail hostet der - og tilmed betaler
for det (det er svjv. det samme for dem med dyrt webhotel).

--
Michael
http://gratishotel.dk

Fra : Michael Kjærsgård

Dato : 30-05-05 15:32

> Har en mailingliste med et par tusinde brugere, og det er nærmere reglen
> end undtagelsen at Tiscalis mailserver bare svarede "Service unavaliable
> - too busy" når man bad den tage imod noget :)

Se evt. også
http://www.dnsreport.com/tools/dnsreport.ch?domain=tiscali.dk - scroll
ned til "mail":

"ERROR: I could not complete a connection to any of your mailservers!

ERROR: mailgw1.tiscali.dk Greeting indicates server is down: 421
cpmail.dk.tiscali.com Service not available - too busy .
mailgw1.tiscali.dk: Connection closed before I received all my data
(state 2). Your mailserver disconnected before it was done! This may be
the result of a non-RFC-compliant mailserver or anti-spam program.
mailgw6.tiscali.dk: Timed out [Last data sent: [Did not connect]]"

Fra : Mikael Ejberg Peders~

Dato : 30-05-05 22:25

On Mon, 30 May 2005 16:29:55 +0200, Michael Kjærsgård
<none@invalid.tld> wrote:

>Jep, sådan har det været med mellemrum i månedsvis...

Min oplevelse er, at det er blevet markant værre de sidste ugers tid.
Ud fra mailheaderne kan jeg se, at mails er begyndt at blive sendt
igennem en uni2.net server, og at det netop er her at nogle mails
bliver mere eller mindre forsinket.

Desuden begyndte jeg at få mails om, at jeg var afmeldt nogle
mail-lister p.g.a. for mange bounces.

>(det er svjv. det samme for dem med dyrt webhotel).

Det kan jeg bekræfte. Jeg havde mit webhotel hos dem indtil i fredags,
hvor jeg så flygtede andetsteds hen.

M.v.h. Mikael

--
Mikael Ejberg Pedersen
http://www.ejberg.dk

Fra : Michael Bruun

Dato : 30-05-05 19:21

"Henrik Villadsen" <inkasso@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg har to email adresser en ved TDC (primær) og en ved Tiscali
> (en gammel en som automatisk sender mails videre til TDC)

Samme setup her, dog med videresendelse til CC, og den seneste måned har jeg
modtaget e-mails, som har været op til fire uger undervejs hos Tiscali. Det
typiske er dog 3-4 dage.

/ Michael

Fra : Morten Sten Andersen

Dato : 30-05-05 23:39

"Michael Bruun" <mibr@fjerndette.ebox.dk> wrote in message

> [...]
jeg
> modtaget e-mails, som har været op til fire uger undervejs hos Tiscali.

Jeg har min mail hos Tiscali, oplever pt. ingen problemer?

Morten

Fra : Michael Kjærsgård

Dato : 31-05-05 10:08

> Jeg har min mail hos Tiscali, oplever pt. ingen problemer?

På hvilket domæne?

10 kr. på at det bare er fordi du ikke har opdaget det... Mig bekendt
ryger al post gennem sammen overbelastede "knudepunkt"...