Holde sig væk fra Samsung LCD's ?
Fra : Martin Andersen

Dato : 30-05-05 11:22

Hej!

Jeg overvejer at købe en 19" Samsung LCD skærm,
http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=140434

Men der er tilsyneladende ingen knapper på skærmen, man
skal bruge sofwaren Magictune. Så vidt jeg ved findes
det ikke til Linux.

Skal man holde sig væk fra Samsung LCD skærme når man
bruger Linux ?

Mvh Martin.

Fra : Rune Maagensen

Dato : 30-05-05 12:20

Martin Andersen wrote:
> [...]
> skal bruge sofwaren Magictune. Så vidt jeg ved findes
> det ikke til Linux.
>
> Skal man holde sig væk fra Samsung LCD skærme når man

Jeg har en Samsung 710T som kører fint under linux. Den har dog 4 knapper.

mvh Rune

Fra : Steen Suder

Dato : 30-05-05 15:00

Martin Andersen wrote:

> [...]
> skal bruge sofwaren Magictune. Så vidt jeg ved findes
> det ikke til Linux.
>
> Skal man holde sig væk fra Samsung LCD skærme når man

Jeg var ved at falde i samme fælde, men endte med at købe en Syncmaster
172X (dog kun 17"). Den har et flot design med smal ramme og "små"
knapper monteret i bunden af rammen.

Jeg bruger skærmen 10-12 timer om dagen (med Linux) og har ikke fortrudt
købet.

--
Steen Suder

Fra : Jesper Juul-Mortense~

Dato : 30-05-05 15:39

On Mon, 30 May 2005 12:21:38 +0200, Martin Andersen
<andersen.martin@gmail.com> wrote:

>Men der er tilsyneladende ingen knapper på skærmen, man
>skal bruge sofwaren Magictune. Så vidt jeg ved findes
>det ikke til Linux.

Ifølge manualen er der massere af knapper:
http://downloadcenter.samsung.com/content/EM/200505/20050503071106390/EN/main.html

(Se næsten nederst under "Introduction")

/Jesper

Fra : Martin Andersen

Dato : 30-05-05 16:30

Jesper Juul-Mortensen wrote:

> Ifølge manualen er der massere af knapper:

http://downloadcenter.samsung.com/content/EM/200505/20050503071106390/EN/main.html

> (Se næsten nederst under "Introduction")
>
> /Jesper

Det var en lækker side du fandt der. Ja det ser ud til
du har ret. Jeg troede der ikke var knapper pga følgende
i produktbeskrivelsen hos http://www.dustin.se/dacsaportal/

On Screen Display Nej

Det betyder sikkert noget andet end jeg havde forestillet mig.

Tak for svaret.

Martin.

Fra : Martin Andersen

Dato : 30-05-05 16:48

Martin Andersen wrote:

http://downloadcenter.samsung.com/content/EM/200505/20050503071106390/EN/main.html

Linux er ovenikøbet nævnt på Samsung siden:

Linux Operating System

To execute X-Window, you need to make the X86Config file, which is a
type of system setting file.

1. Press Enter at the first and the second screen after executing the
X86Config file.
2. The third screen is for setting your mouse.
3. Set a mouse for your computer.
4. The next screen is for selecting a keyboard.
5. Set a keyboard for your computer.
6. The next screen is for setting your monitor.
7. First of all, set a horizontal frequency for your monitor. (You can
enter the frequency directly.)
8. Set a vertical frequency for your monitor. (You can enter the
frequency directly.)
9. Enter the model name of your monitor. This information will not affect
the actual execution of X-Window.
10. You have finished setting up your monitor.
Execute X-Window after setting other requested hardware.

Martin.

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 30-05-05 19:40

Martin Andersen <andersen.martin@gmail.com> writes:

> On Screen Display Nej
>
> Det betyder sikkert noget andet end jeg havde forestillet mig.

Det plejer normalt at betyde at skærmen kan vise menuer, eventuelt
oveni dit almindelige billede.
--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://www.unixsnedkeren.dk - Unix, Java, Web, Netværk, Århus

Fra : Preben Holm

Dato : 13-06-05 16:23

> [...]
> skal bruge sofwaren Magictune. Så vidt jeg ved findes
> det ikke til Linux.
>
> Skal man holde sig væk fra Samsung LCD skærme når man

Det eneste jeg mangler er, at kunne justere kontrast på min 172T-model
når jeg anvender DVI...

Kender nogen noget til dette?

Med venlig hilsen
Preben Holm