RAID på et gammelt MSI-6398 Ultra
Fra : Kenneth

Dato : 30-05-05 08:41

Hej

Jeg har købt 2 stk. Samsung Sp1614N 160 GB diske og sat dem i stripe (Raid
0??), og det virker sådan set også fint, men når maskinen bootes om
morgenen, læser den kun meget lidt, hvorefter den resetter. Det kan den gøre
en 4-5 gange, hvorefter XP booter op perfekt. Hvad søren kan sådan en fejl
skyldes? Nogen der har haft ligende problemer med Raid??

--
Kenneth
www.ziax.dk

Fra : Glenn Hagedorn

Dato : 01-06-05 00:31

> [...]
> en 4-5 gange, hvorefter XP booter op perfekt. Hvad søren kan sådan en fejl
> skyldes? Nogen der har haft ligende problemer med Raid??

Ud fra dine sparsomme oplysninger vil jeg gætte på at din PSU er for svag,
det kan også være dårlig 12volt forbindelse til dine Samsung HD. Mine HD
er også sat op til stripe jeg havde engang en ligende fejl det vidste sig at
være
et program der lavede rod i windows system.ini filer jeg rettede fejlen i
regedit.
Venligst Glenn

Fra : Kenneth

Dato : 01-06-05 14:58

> [...]
> at være
> et program der lavede rod i windows system.ini filer jeg rettede fejlen i

Hej Glenn.

Det var faktisk PSU, der ikke kunne trække strøm nok, så den blev udskiftet
med en 510W og nu kører det fint.
Iøvrigt, hvad ændrede du i regedit? Jeg har en kammerat, der har ligende
problemer.

--
Kenneth
www.ziax.dk

Fra : Glenn Hagedorn

Dato : 06-06-05 18:32

Hej Kenneth
Du må undskylde jeg havde helt glemt dette indlæg og derfor ikke set dit
spørgsmål vedrørende regedit
Det er således med styresystemer at undlader man at bruge uinstall og bare
rå sletter programmet sker det tit det at
styresystemet prøver at kalde dens ini filer, det skete for mig engang jeg
troede jeg havde brugt uinstall og ville fjerne mappen
jeg fik advarelsen men slettede alligevel et program der håndterede mine
scsi diske på en måde jeg ikke lige husker.

Metoden: du skriver de hendvisninger som programmet bruger til at kalde
styresystemets ini filer med, fx kik på hvad programmet
hed det er tit samme fornavn, søg på det i regedit slet og søg vidre med f3
intil søgningen ikke giver flere resultater,
der er altid en riciko ved brug af regedit, jeg har også brugt dette
udmærkede værktøj til at fjerne virus med.

Programmer der ikke er ordentlig af installeret kan virkelig lave rod.
Venligst Glenn.

Fra : Glenn Hagedorn

Dato : 06-06-05 18:49

Glemte lige: Med hensyn til din kamerat.
IBM lavede for nogle år tilbage en serie af dårlige diske det
drejer sig om modellerne GXP 7200 RPM disse diske laver fejl
i raid falder. De falder simpelhen ud af raid opsætningen. Venligst Glenn.