Siamesisk Algeæder pudsighed
Fra : PyroStorm_DK

Dato : 29-05-05 23:10

Hej
Idag, lige efter at jeg havde skiftet en portion vand i akavariet, opdagede
jeg at den ene af mine 2 SAE'r stortset havde mistet den karakteristiske
sorte stripe. Den var temmelig falmet, hvilket jeg mener at grundfaven også
var. Det pudsige var at den anden lignede sig selv 100 pct. Jeg antager at
denne forskel kan skyldes at den ene har været mere stresset under
vandskiftet. Udover dette bemærkede jeg at de to SAE'r virkede anderledes
interesserede i hinanden en de plejer. På et tidspunkt lå de med siden til
hinanden og "klappede" hinanden med halerne..... mmmmm Jeg har før prøvet at
finde noget på nettet omkring denne arts leg o.s.v. men da den
tilsyneladende er umulig at få til at lege er der ikke meget information at
hente.

Er der nogle her i gruppen der kender noget til SAE's leg, eller har nogle
gode henvisninger?

MvHans

Fra : Davidsen

Dato : 01-06-05 20:15

"PyroStorm_DK" <yeager_dk2003@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> information at hente.
>
> Er der nogle her i gruppen der kender noget til SAE's leg, eller har nogle

Her er lidt: http://www.thekrib.com/Fish/siamensis.html.

Dette indlæg nævner noget lignende, det du nævner
http://www.thekrib.com/Fish/siamensis.html#15

Mvh
Davidsen

Fra : Michael Larsen

Dato : 14-06-05 09:11

Hej

Den adfærd du beskriver er ganske normal for SAE, og forkommer som du
selv forslår ved stress, og når de leger. (Der kommer dog sjældent noget
ud af det...)

http://www.tech-nic.dk/akvarie/artikle/Crossocheilus_siamensis_-_sae.html
--
Regards / Mvh Michael
---

--
Regards / Mvh Michael
---

Fra : Ukendt

Dato : 15-06-05 21:06

"Michael Larsen" <FAKE_EMAIL@tech-nic.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Regards / Mvh Michael
> ---
> "The important thing is not to stop questioning." - A. E.

Tak for dit input - og ikke mindst for linkene til din SAE verden Jeg er
helt enig i at det er en fasinerende fisk!!!

MvHans <9)))><