Dansk Bredbånd
Fra : Towli

Dato : 29-05-05 21:16

Heja

Jeg vil bare lige råbe et hurra for Dansk Bredbånd...Det spiller helt
fantastisk....

hiphip HURRA.

/T

(Der faktisk har 10/10 - 24/7 :) )

Hent den gratis her: www.spamfighter.dk

Fra : Lasse Jarlskov

Dato : 30-05-05 01:20

On Sun, 29 May 2005 22:16:00 +0200, "Towli" <towli@oldboyz.dk> wrote:

>(Der faktisk har 10/10 - 24/7 :) )

Men hvis vi nu tænker os at ALLE mennesker i HELE VERDEN begynder at
hente fra den samme server som dig, præcis samtidig med dig. Så kan du
nok ikke længere hente med 10Mbit...

Derfor er Dansk Bredbånd nogle bondefangere og løgnere, der burde
hænges op i deres tånegle...

/Jarlskov

Fra : Towli

Dato : 30-05-05 07:02

> Derfor er Dansk Bredbånd nogle bondefangere og løgnere, der burde
> hænges op i deres tånegle...
>
> /Jarlskov

Ja, det er lisom Nesa og alle de andre danske el-selskaber, der styrer det
danske forsyningsnet, som villle bryde totalt sammen, hvis alle
husholdninger tændte deres tv, mikrobølgeovne, hårtørere, vaskemaskiner osv
osv. på samme tid,
Eller TDC der ville gå i knæ, hvis blot tilnærmelsesvis alle abonnenter
førte telefonsamtaler på samme tid, eller Sonofon osv. der ikke engang kan
håndtere antallet af samtidige samtaler, der foregår under en grøn koncert.

-Du kan da heller ikke få fuld skrald på din forbindelse, uanset hvad den
måtte være på, hvis alle Internetbrugere er samtidige bruger på samme
server, men du har garanteret en fordel, jo større dit sugerør er.

/T

Fra : BJ

Dato : 30-05-05 07:31

"Towli" <towli@fjernoldboyz.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> ... men du har garanteret en fordel, jo større dit sugerør er.

... og det skal der temmelig mange penge til at kunne give/yde/lave.

Det kan de fleste el-selskaber (endnu) og TDC.

Kan Dansk Bredbånd det..?

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Thomas Jensen

Dato : 30-05-05 08:30

BJ wrote:
> .. og det skal der temmelig mange penge til at kunne give/yde/lave.
>
> Det kan de fleste el-selskaber (endnu) og TDC.
>
> Kan Dansk Bredbånd det..?

DBNet er gået sammen med flere el selskaber om netop at levere Internet
til dem.

Fra : BJ

Dato : 30-05-05 08:41

"Thomas Jensen" <thomas@my-email.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> DBNet er gået sammen med flere el selskaber om netop at levere Internet
> til dem.

Vil det sige el-selskaberne garanterer økonomisk for Dansk Bredbånd og samme
el-selskaber vederlagsfrit lader DB lægge fibre ned i renderne, når der skal
ny- eller omlægges el-kabler..?

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Kim

Dato : 30-05-05 10:28

http://www.comon.dk/index.php/news/show/id=21531

Fra : Thomas Jensen

Dato : 30-05-05 21:59

> Vil det sige el-selskaberne garanterer økonomisk for Dansk Bredbånd og samme
> el-selskaber vederlagsfrit lader DB lægge fibre ned i renderne, når der skal
> ny- eller omlægges el-kabler..?

Det tvivler jeg på, men du kan læse om DBNet's ejerkreds på deres
hjemmeside.

http://www.dbnet.dk/751.aspx

For dem der har Stofa - så består ejerkredsen af ATP, Dansk
Kapitalanlæg, InnFond, NEF, Energi Fyn og SEAS-NVE.

Fra : Kaare

Dato : 30-05-05 21:52

> Vil det sige el-selskaberne garanterer økonomisk for Dansk Bredbånd og
> samme el-selskaber vederlagsfrit lader DB lægge fibre ned i renderne, når
> der skal ny- eller omlægges el-kabler..?

....udover at flere el-selskaber er aktionærer i DB, så er det jo
el-selskaberne der graver fiber ud til slutkunderne, og DB der sørger for
hullet fra centralerne til verden.

.... hvis man ikke skal betale til andre firmaer, så hjælper det nok lidt på
tallene.

/Kaare

Fra : Thomas Jensen

Dato : 30-05-05 08:29

Lasse Jarlskov wrote:

> [...]
> nok ikke længere hente med 10Mbit...
>
> Derfor er Dansk Bredbånd nogle bondefangere og løgnere, der burde

Hvad er det DBNet lover de ikke holder? De kan da ikke garantere at
ethvert website kan levere den ydelse de leverer.

Hvis du syntes de er nogle "bondefangere og løgnere" fordi der kan være
flaskehals problemer ude omkring på nettet, så siger det vist mere om
dig end om dem.

Faktisk leverer DBnet en simpel, god og stabil internet opkobling i den
ejendom jeg bor i og det har de gjort i en årrække nu.

Mvh,

Thomas

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 30-05-05 10:46

Lasse Jarlskov <lasse@jarlskov.dk> crashed Echelon writing

> Men hvis vi nu tænker os at ALLE mennesker i HELE VERDEN begynder at
> hente fra den samme server som dig, præcis samtidig med dig. Så kan du
> nok ikke længere hente med 10Mbit...

Derfor P2P som bittorrent er en dejlig gave. Og inden folk hamler op om
fyhhaa ulovligheder osv, så nej P2P bruges osse til lovlige ting for at
løse bottlenecks med underdimensionerede servere.

--
Bjarke Andersen

Fra : S Simonsen

Dato : 30-05-05 11:41

Jeg har fået tilbudt dbnet i samarbejde med vores lokal elselskab.

Hvilket udstyr få man med? bare et "hul i væggen" så jeg selv kan smide
min egen router?. Har fået en masse flotte farve brochurer fra dem, men
ikke noget teknisk brugbart.

kan man bestemme noget om hvor de sætter stikket i lejligheden? eller
ender det altid bare i entreen.

Hvordan ser det ud med nede tid?

/Simon

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 30-05-05 13:06

S Simonsen <notforyou@endoftheuniverse.dk> crashed Echelon writing

> [...]
> ikke noget teknisk brugbart.
>
> kan man bestemme noget om hvor de sætter stikket i lejligheden? eller

Hvorfor spørger du mig? Min post omhandlede bottlenecks.

--
Bjarke Andersen

Fra : Kaare

Dato : 30-05-05 22:00

"S Simonsen" <notforyou@endoftheuniverse.dk> skrev i en meddelelse
> Hvilket udstyr få man med? bare et "hul i væggen" så jeg selv kan smide
> min egen router?. Har fået en masse flotte farve brochurer fra dem, men
> ikke noget teknisk brugbart.

Du får tildelt en public IP adresse. Du kan så vælge at sætte en router
bagved (husk dog at den jo helst skal være hurtigere end 10 Mbit). :)

> kan man bestemme noget om hvor de sætter stikket i lejligheden? eller
> ender det altid bare i entreen.

Du kan nok snakke med el-selskabet der installerer det... men er det ikke en
fordel at samle det med dine andre hovedinstallationer?

> Hvordan ser det ud med nede tid?

Nedetid? Vel nogenlunde det samme? Der er dog lidt færre faldgruber, da du
ikke kører et moduleret magnetisk signal over nogle kobberkabler. Så længe
fiberen ikke tager skade, er selve netværket jo typisk cisco switche (der jo
typisk sjældent bare går ned). Så der er jo kun de serverbaserede ting som
DHCP server etc... men de kan jo laves redundante... Så teoretisk er der jo
ikke meget nedetid - udover når der arbejdes på nettet.

/Kaare

Fra : Thomas Jensen

Dato : 30-05-05 22:03

S Simonsen wrote:
> [...]
>
> Hvilket udstyr få man med? bare et "hul i væggen" så jeg selv kan smide
> min egen router?. Har fået en masse flotte farve brochurer fra dem, men

Jeg har en af deres ældre installationer, så jeg ved ikke om den er
ændret siden. Men det er et standard ethernet stik - hvor du enten kan
sætte din computer direkte på eller en NAT router. Ingen speciel
software er nødvendig og IP adressen tildeles med DHCP.

> kan man bestemme noget om hvor de sætter stikket i lejligheden? eller
> ender det altid bare i entreen.

Det var her da jeg flyttede ind, så det kan jeg ikke udtale mig om.

> Hvordan ser det ud med nede tid?

Der var lidt kvaler med deres DHCP server i starten da jeg var kunde.
Problemet blev løst og pånær 2*30min i december (som var varslet pga.
nogle ombygninger), så har jeg ikke oplevet nedetid.

Fra : René

Dato : 30-05-05 09:04

Towli wrote:
> Heja
>
> Jeg vil bare lige råbe et hurra for Dansk Bredbånd...Det spiller helt
> [...]

hmm jeg har kun et spørgsmål hvilken type kable har de smidt ind i din
lejlighed ?

mvh.
René

Fra : René

Dato : 30-05-05 09:53

René wrote:

> hmm jeg har kun et spørgsmål hvilken type kable har de smidt ind i din
> lejlighed ?
>
> mvh.
> René

Ok jeg har selv fundet svaret.

Ser ud til at det er nogenlunde det samme som comx bruger.

Mvh.
René

Ps. efter hvad jeg har set hørt er jeg glad for min boligforenings valg
af comx. (er ikke selv blevet koblet på i nu men vare ikke længe) ;p

Fra : Kaare

Dato : 30-05-05 22:02

"René" <None@none.dk> skrev i en meddelelse

> Ser ud til at det er nogenlunde det samme som comx bruger.

Fiber? Generelt bygger ComX og DB jo på samme netværksprincipper. Så er det
vel smag og behag hvad der er bedst? :)

> Ps. efter hvad jeg har set hørt er jeg glad for min boligforenings valg af
> comx. (er ikke selv blevet koblet på i nu men vare ikke længe) ;p

- Du er måske træt af at se VIASAT kanaler? :)

/Kaare

Fra : René

Dato : 31-05-05 13:51

Kaare wrote:

> Fiber? Generelt bygger ComX og DB jo på samme netværksprincipper. Så er det
> vel smag og behag hvad der er bedst? :)

Jo det ser ud til de laver nungenlunde samme instalitioner

Men hvis man kikke på de minder båndbreder koster 1mbit hos DB 195kr og
hos comx får du 6mbit med superbruger adgang til 189kr (superbruger
adgang vil sige man får tildelt noget af den båndbrede andere ikke
bruger på deres linje)
ikke alle kan lige se hvad de skal bruge en 10 mbit til og det er stort
set det punkt jeg har bidt en del mærke i

Og så er der vist noget om ejerskabet af net i ejendomen ser jeg

> - Du er måske træt af at se VIASAT kanaler? :)

har aldrig haft nogle af de kanaler kun tv3 og tv3+ som comx på en eller
anden måde kan udbyde

Mvh.
René

Fra : Kaare

Dato : 31-05-05 23:27

> [...]
> ikke alle kan lige se hvad de skal bruge en 10 mbit til og det er stort
> set det punkt jeg har bidt en del mærke i

Det er rigtigt. Personligt er jeg selv mere til at ville vide hvad jeg har,
og altid vil have - end om hvad andre bruger eller ikke bruger. Men jeg er
da klar over at der er mange andre der ikke er af den holdning... og hvis
bare de altid garanterer minimum de 6 Mbit/s kan jeg heller ikke se noget
problem for de fleste.

> Og så er der vist noget om ejerskabet af net i ejendomen ser jeg

Jeg tror det er ret ens. Jeg har ikke hørt om hverken ComX eller DB
nogensinde vil tage ejerskab over kablerne i en ejendom. Har dog til gengæld
hørt en del der siger at ComX salgsfolk siger at DB kræver ejerskab over
kablerne, hvilket DB siger at de aldrig gør...

> har aldrig haft nogle af de kanaler kun tv3 og tv3+ som comx på en eller
> anden måde kan udbyde

Muligvis, men dette ændrer sig jo. De har ikke en aftale med VIASAT, og må
derfor ikke vise dem sådan som de gør nu. VIASAT vil jo have et fogedforbud
igennem for at stoppe ComX. Hvis der er noget jeg er mere sikker på end
"amen" i kirken, så er det at VIASAT aldrig vil tillade ComX at fortsætte
med de nuværende pakker, da andre udbydere jo ellers bare gør det samme.
Så enten forsvinder VIASAT kanalerne pludselig, eller også bliver alle
kabelTV pakker lavet om - snart.

/Kaare

Fra : Henning

Dato : 05-06-05 13:25

> [...]
>hørt en del der siger at ComX salgsfolk siger at DB kræver ejerskab over
>kablerne, hvilket DB siger at de aldrig gør...

Jeg fik at vide fra ComX at DB ejer switchene, så hvis der skiftes
udbyder skal der investeres i disse? ComX's installationspris er
højrere, til gengæld ejer foreningen alt?

Henning
hsb(at)image.dk

Fra : Thomas Jensen

Dato : 05-06-05 21:32

Henning wrote:
> Jeg fik at vide fra ComX at DB ejer switchene, så hvis der skiftes
> udbyder skal der investeres i disse? ComX's installationspris er
> højrere, til gengæld ejer foreningen alt?

Hvis en anden udbyder skulle overtage driften af netværket ville de
formodenligt udskifte det aktive udstyr alligevel til det mærke de
kender og benytter selv, så overvågning mm. ikke skal tilpasses.

Mvh,

Thomas

Fra : Kaare

Dato : 06-06-05 06:52

"Henning" <nomail@all.invalid> skrev i en meddelelse

> Jeg fik at vide fra ComX at DB ejer switchene, så hvis der skiftes
> udbyder skal der investeres i disse? ComX's installationspris er
> højrere, til gengæld ejer foreningen alt?

Det er korrekt. DB ejer switchene, men som Thomas skriver vil man altid
opleve at skulle skifte switchene ved skift af udskyder ComX bruger HP
switche, og DB bruger Cisco switche.
Man skal huske på, som Thomas også skriver, at udbyderne helst vil bruge
deres eget udstyr. De skal kontrollere hver enkelt port, da de står for hver
lejlighed, og ikke kun foreningen. Dertil kommer at de måske kun køber
switche med 100Mbit interfaces til hver lejlighed. De skal senere
opgraderes, og det vil jo så ske uden udgifter for foreningen.
Det er ikke til at vide hvad der kommer til at ske på markedet indtil
netværkskablerne i huset ikke kan følge med længere. Derfor ser jeg det som
en fordel at foreningen ikke skal hænge på udstyr der kan blive "forældet"
ret hurtigt.

/Kaare

Fra : Svend Erik Høst

Dato : 05-06-05 22:21

Kaare skrev:

> [...]
> med de nuværende pakker, da andre udbydere jo ellers bare gør det samme.
> Så enten forsvinder VIASAT kanalerne pludselig, eller også bliver alle

Hej

Hvorfor vil viasat have lavet pakkerne om ?

--
Svend

Fra : Kaare

Dato : 06-06-05 06:57

"Svend Erik Høst" <2@lazy.dk> skrev i en meddelelse

> Hvorfor vil viasat have lavet pakkerne om ?

De har lidt en "want one? buy all!" praksis.

Det er af samme årsag at pakkerne fra TDC og Stofa ligner hinanden en del,
og at IP TV ikke har viasat kanaler med. Tænk hvis folk kun betalte for TV3
og 3+, hvad så med alle deres andre kanaler?

Eftersom VIASAT jagtede café ejere der viste Tyson kampen uden at betale for
det, tror jeg at et firma der direkte sender ud til flere tusinde kunder
uden at betale... kommer i problemer.
Tænk over hvad VIASAT kan miste ved dette? Hvis ComX får lov til at lave
pakken... hvad skulle forhindre de andre udbydere i at lave først, og spørge
senere - lige som ComX i denne sag?

/Kaare

Fra : Jerrico

Dato : 03-06-05 10:19

"Kaare" skrev d. 30-05-05 22:02 dette indlæg :

> - Du er måske træt af at se VIASAT kanaler? :)
>

> /Kaare

Alle Viasat kanaler er tilgængelig ved ComX på lige fod med andre
udbydere. Vær dog obs på at de sender på et frekvensområde hvor ældre tv
(ca. 8år+) ikke i alle tilfælde kan være med. ( på frekvensen 300-400mhz
) Har fra deres kundeservice fået besked på at det bliver lavet om med
tiden.

/Jerry

http://www.kandu.dk/