Mail form php (newbie spørgsmål)
Fra : bj(vaek)@it.dk

Dato : 29-05-05 21:02

Hejsa

Når jeg forsøger at bruge denne html formular til at sende en email
får jeg en email tilsendt

formular

<head>
<title>Email</title>
</head>

<form method="post" action="sendmail.php">
Email: <input name="email" type="text" /><br />
Message:<br />
<textarea name="message" rows="3" cols="23">
</textarea>
<textarea name="messag" rows="3" cols="23">
</textarea>
<input type="submit" />
</form>

hvis jeg bruger understående php stum virker det men så kan jeg kun få
til sendt de to første felter

<?
$email = $_REQUEST['email'] ;
$message = $_REQUEST['message'] ;

mail( "min@emailadresse1234890689043586903580.dk", "Mail fra
hjemmesiden", $message, "From: $email");
?>

forsøger jeg selv at tilføje en ny variable

<?
$email = $_REQUEST['email'] ;
$message = $_REQUEST['message'] ;
$messag = $_REQUEST['messag'] ;

mail( "min@emailadresse1234890689043586903580.dk", "Mail fra
hjemmesiden", $message, "From: $email", $messag);
?>

så sendes der intet (kan man evt checke hvad serveren har liggende af
variabler ?

Håber der er en der kan/vil kaset en newbie i retningen af en løsning
evt: gode funktionelle tutorials om strenge tastet på hjemmeside og
sendt i mail eller evt databaser:

jeg har pt købt mig webhotel med database og php så ville gerne igang
med at lære men pt går det ikke helt godt

Fra : Jacob Atzen

Dato : 29-05-05 21:28

On 2005-05-29, bj(vaek)@it.dk <bj@it.dk> wrote:
> [...]
> ?>
>
> så sendes der intet (kan man evt checke hvad serveren har liggende af

http://dk.php.net/manual/en/function.mail.php siger:

bool mail ( string to, string subject, string message [,
string additional_headers [, string additional_parameters]] )

Din besked skal altså angives som tredje argument og ikke andre steder.
Du bliver derfor nødt til at sammensætte dine to strenge:

$message = $_REQUEST['message'].$_REQUEST['messag'];
mail($to, $subject, $message,...);

Du kan finde links til yderligere info om PHP på http://www.php-faq.dk.

- Jacob Atzen