POST-startfejl IBM Aptiva
Fra : MBD

Dato : 29-05-05 19:57

Hej.

Jeg er ikke sikker på om dette er en hardware-fejl eller software, men led
mig gerne hen i rette gruppe, hvis dette er den forkerte.

Jeg får en fejlmeddelelse på min computer hver gang jeg starter op. Den
skriver:
"POST Start-fejl"
"1762 Konfigurationen er blevet ændret"
"162 Konfigurationen er blevet ændret"

Så spørger den om jeg vil gå til konfiguration eller afslutte.
Hvis jeg vælger konfiguration kommer jeg ind i opsætningen og hvis jeg
trykker afslut, starter Windows Xp op

Windows fungerer fint nok, men den der fejl irriterer mig voldsomt
efterhånden.

Jeg har ikke installeret nyt Hardware eller flyttet om på noget i
maskinen -
så jeg aner ikke hvorfor den kommer med den fejl. Håber nogen kan hjælpe
mig
med at fjerne den

Mvh MBD

Fra : Laziter [9440]

Dato : 29-05-05 20:32

"MBD" <dalmoseFJERN@idraet.dk> skrev i en meddelelse

> Hvis jeg vælger konfiguration kommer jeg ind i opsætningen og hvis jeg
> trykker afslut, starter Windows Xp op

Prøv at gemme opsætningen og afslut istedet for bare at afslutte.
Jeg har haft et tilsvarende problem på min nu aldrende Compaq maskine, og
det hjalp at gemme opsætningen først.

Mvh
Benjamin

Fra : MBD

Dato : 29-05-05 22:19

gemme opsætningen og afslut istedet for bare at afslutte.
> Jeg har haft et tilsvarende problem på min nu aldrende Compaq maskine, og
> det hjalp at gemme opsætningen først.

Jeg har prøvet at gemme inden jeg går videre, men det ændrer ikke på noget,
jeg får stadig samme fejl

Fra : Thomas S. Iversen

Dato : 29-05-05 22:43

> Jeg har prøvet at gemme inden jeg går videre, men det ændrer ikke på noget,
> jeg får stadig samme fejl

Så er det batteriet det er galt med.

Thomas

Fra : MBD

Dato : 30-05-05 12:21

> Så er det batteriet det er galt med.

Jeg har lige skiftet batteriet, men det har desværre ikke hjulpet.

Mvh MBD