Tjek af ip
Fra : JonZ

Dato : 29-05-05 19:36

For at undgå at folk opretter sig mere end en gang, vil jeg
tjekke deres ip. men jeg får følgende fejl :

Object required: 'ipconn'
/eget/opretter.asp, line 37

<%
Dim ipconn
Dim strip
Dim objConn
Dim objRS
Set objRS = Server.CreateObject("ADODB.Recordset")
Set objConn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
strIp =Request.Servervariables("REMOTE_ADDR")
objConn.ConnectionString="DRIVER={MySQL};SERVER=localhost;DATABAS
E=****;UID=****;PWD=****;"
objConn.Open

objRS.Open "medlemmer", objConn, 3,3

strip =Request.Servervariables("REMOTE_ADDR")

strsql ="select id from medlemmer where ip = '" & strip & "'"
set ts = ipconn.execute (strsql) <--- LINJE 37
if not ts.eof then
response.redirect "ip findes.asp"
end if

Håber der er en der kan hjælpe mig

Hilsen JonZ

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Lasse Skovsager

Dato : 29-05-05 19:40

"JonZ" <jonz@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> strsql ="select id from medlemmer where ip = '" & strip & "'"
> set ts = ipconn.execute (strsql) <--- LINJE 37

Prøv at ændre ipconn til objConn
Det er den du har åbnet databasen med i linie 33

/lasse

Fra : JonZ

Dato : 29-05-05 19:49

> Prøv at ændre ipconn til objConn
> Det er den du har åbnet databasen med i linie 33
>
> /lasse

Hej Lasse

Tak for hjælpen.
Jeg tænkte nok det var noget simpelt, jeg kunne bare ikke selv se det.

Fra : Lasse Skovsager

Dato : 29-05-05 21:59

> Hej Lasse
>
> Tak for hjælpen.
> Jeg tænkte nok det var noget simpelt, jeg kunne bare ikke selv se det.
>
> Hilsen JonZ

Velbekomme

/lasse

Fra : Tomasz Otap

Dato : 30-05-05 08:27

JonZ wrote:

> Hej Lasse
>
> Tak for hjælpen.
> Jeg tænkte nok det var noget simpelt, jeg kunne bare ikke selv se det.

Blot et spørgsmål til eftertanke... hvad hvis brugeren kommer fra en
dynamisk tildelt IP-pool? En brugeroprettelse vil spærre for en række
vilkårlige brugere fremover...

Næppe noget problem på små, private sites, naturligvis.

Fra : JonZ

Dato : 30-05-05 10:42

Tomasz Otap wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:

> [...]
> vilkårlige brugere fremover...
>
> Næppe noget problem på små, private sites, naturligvis.

Hej Tomasz

Lifes a bitch og bagefter brugere du en ip der er blevet brugt,
Nej jeg har tænkt på det, men da det er til en privat poker klub, så går
det nok, det er bare så der ikke er fremmede der logger ind og opretter 150
brugere.

Fra : Tomasz Otap

Dato : 30-05-05 11:01

JonZ wrote:
> [...]
> det nok, det er bare så der ikke er fremmede der logger ind og opretter 150

Klart nok - så er det nok en udmærket løsning. :) Held og lykke med det!

Fra : Christian Kragh

Dato : 02-06-05 00:26

Hej...

Jeg sidder ok kommer til at tænkte på hvad der sker hvis der kommer 4
medarbejdere fra samme firma...?

De har jo samme offentlige ip... så er der jo kun en som kan oprettes...

Kunne man ikke tillade at oprettelsen kan ske fra samme ip efter 2 dage?

Christian