Kølepasta til amd cpu ja eller nej
Fra : Anders Pedersen

Dato : 29-05-05 17:44

Min Far modtager snart et nyt Asus bundkort istedet for hans gamle Esc
k7s5a som han påstår har periotiske fejl.

Alt det andet bliver flyttet over på det nye kort.
Men må der bruges kølepasta på hans amd duron 1.2mhz

Det steder jeg har læst indtil videre står der at man ikke må bruge
kølepaasta på en amd cpu

Dog har jeg læst noget anderledes ved at søge tilbage på newsgroup

Så må man bruge kølepasta på en amd eller er det at montere køleren.
Hvis man ikke må kan man lide så godt spare pengene på at købe noget.

Har hentet instuktions video på amds homepage
Da det er første vi selv skal sætte en cpu på af den størelse..
Det seneste vi har leget med er en gammel amd socket cpu

--
Med Venlig Hilsen
Anders Bøgh Pedersen

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 29-05-05 17:57

Anders Pedersen skrev:

> Men må der bruges kølepasta på hans amd duron 1.2mhz

Ja. Såfremt at der ikke i forvejen sidder et stykke termisk tape.

> Det steder jeg har læst indtil videre står der at man ikke må bruge
> kølepaasta på en amd cpu

Hvor har du læst det sludder?

> Har hentet instuktions video på amds homepage

Jeg vil anbefale brugen af kølepasta. Jeg vil under ingen
omstændigheder anbefale brugen af termisk tape.

Fra : Anders Pedersen

Dato : 29-05-05 18:21

On 29 May 2005 16:57:19 GMT, Jesper G. Poulsen wrote:

> Ja. Såfremt at der ikke i forvejen sidder et stykke termisk tape.

> Hvor har du læst det sludder?
På amds homepage
så det der står må jo passe

> Jeg vil anbefale brugen af kølepasta. Jeg vil under ingen
> omstændigheder anbefale brugen af termisk tape.

Nu ved jeg ikke om der sidder kølepasta elle andet på i forvejen
fra forretningen hvor tingene er købt i sin tid
--
Med Venlig Hilsen
Anders Bøgh Pedersen

Fra : Brian Lund

Dato : 30-05-05 07:08

> På amds homepage
> så det der står må jo passe

Det gælder kun hvis du har fået en ny køler med termisk tape! (thermal pads)

> Nu ved jeg ikke om der sidder kølepasta elle andet på i forvejen
> fra forretningen hvor tingene er købt i sin tid

Hvis det er en gammel køler med brugt termisk tape eller kølepasta skal du
under alle omstændigheder rengøre den og bruge nyt kølepasta! - CPUen skal
også rengøres - forsigtigt.

Brian

Fra : Peet

Dato : 30-05-05 16:44

> Ja. Såfremt at der ikke i forvejen sidder et stykke termisk tape.

> Hvor har du læst det sludder?

Sludder og sludder Det er AMD der skriver det og fralægger
sig garanti. Historien er lang, men grundlæggende er der ingen
problemer i at bruge kølepasta og jeg gør det selv. Nogle pastaer
har været ringe og har ved høje grader lidt af den egenskab af
"koge" væk, hvilket har fået AMD til at fravælge det.