komme udenom max_execution_time?
Fra : hygum

Dato : 29-05-05 16:27

Jeg har to spørgsmål angående det at forsøge at komme udenom
max_execution_time, dvs. give scriptet mulighed for at køre længere
tid end angivet i max_execution_time.

1) Jeg har opdelt scriptet i et hovedskript med en række iframes med
selvstændige php-filer. Kan det passe, at de enkelte iframes
eksekveringstid ikke tæller med i det php-script, som det ligger i's
eksekveringstid?

2) Hvis jeg istedet for iframes lavede includes a la
include("http://hjemmeside.dk/underscript.php"), ville
eksekveringstiden af outputtet af disse includes så tælle med i
hovedscriptets?

Fra : Kim Schulz

Dato : 29-05-05 16:39

On 29 May 2005 08:27:15 -0700
"hygum" <thomashygum@gmail.com> wrote:

> [...]
> selvstændige php-filer. Kan det passe, at de enkelte iframes
> eksekveringstid ikke tæller med i det php-script, som det ligger i's

korrekt. De udføres som selvstændige processer

> 2) Hvis jeg istedet for iframes lavede includes a la
> include("http://hjemmeside.dk/underscript.php"), ville
> eksekveringstiden af outputtet af disse includes så tælle med i
> hovedscriptets?

ja da de så vil blive en del af hovedscriptets process.

du kan ændre max execution time med ini_set() hvis du altså har adgang
til det på din server.

--
Kim Schulz | Need a Content Management System for your website? Go
Geek by nature | get Fundanemt at : http://www.fundanemt.com New

Fra : Rasmus Grouleff

Dato : 30-05-05 22:28

Kim Schulz wrote:
> du kan ændre max execution time med ini_set() hvis du altså har adgang
> til det på din server.

Man kan også bruge set_time_limit() til at ændre max execution time pr.
script.

--
Rasmus

"Ten beers are fun - one is just plain stupid"