Geddefiskeri i Sverige.
Fra : Thomas

Dato : 29-05-05 15:01

Hejsa.

Jeg skal til det sydlige Sverige i sommerferien, og skulle gerne prøve
at fange en gedde eller to.

Hvad er jeres erfaringer mht. wobler størrelse/farve?

Hvad med gummidyr? Vil det virke mon?

Thomas

Fra : Jens Bruun

Dato : 29-05-05 15:57

"Thomas" <neumann@studjur.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad er jeres erfaringer mht. wobler størrelse/farve?

Hi-lo/rød-hvid. Så går du ikke helt galt i byen.

> Hvad med gummidyr? Vil det virke mon?

Tja, hun bliver nok ikke gravid, så deeeet....

--
-Jens B.
http://www.fotolog.dk - My photo diary (Last updated 04/14/05)

Fra : Arne Jensen

Dato : 29-05-05 17:41

On Sun, 29 May 2005 16:01:03 +0200, Thomas <neumann@studjur.dk> wrote:

>Hvad er jeres erfaringer mht. wobler størrelse/farve?
>
>Hvad med gummidyr? Vil det virke mon?

Noget der helt sikkert virker til gedder er en stor 3krog i nakken af
en død skaller på en stor prop. Det har givet mig gode fangster ad
åre.

Rent bortset fra det, så havde jeg for mange år siden et forholdvis
stort skeblink i farver som en aborre.. Gedderne var fuldstændigt
tossede med det.. Desværre satte jeg det til, og har ikke siden været
i stand til at finde det igen.

Atom blink har jeg også haft gode erfaringer med, men generelt kan det
vel siges at Gedder ikke er kostfornægtere:)

Woblere har jeg ikke fisket meget med, men har en god ven der havde en
malet så den lignede en gedde.. De huggede ikke på den, men jagtede
den som vilde og skubbede til den med lukket kæft.

Iøvrigt kan jeg godt misunde dig.. Geddefiskeri i Sverige skulle være
ret godt.

Arne

Fra : Buhl

Dato : 31-05-05 12:02

"Arne Jensen" <Anden@dammen.dk> wrote in message
> On Sun, 29 May 2005 16:01:03 +0200, Thomas <neumann@studjur.dk> wrote:
>
> Atom blink har jeg også haft gode erfaringer med, men generelt kan det
> vel siges at Gedder ikke er kostfornægtere:)

Lige en lille anekdote....

Skulle demonstrere bevægerlserne på et stort bronzefarvet ABU Toby blink for
min kæreste, der var med på geddefiskeri i en lille mose, tæt på hendes
forældres sommerhus i sverige. Det var hendes første gang med spinnestang og
blink så jeg ville lige vise hvor hurtigt hun skulle trække ind osv. -
Første gang blinket rørte vandet, ½ meter fra kanten, efter 3½
sekund....BANG ! - og en masse vandplaskeri og så stille igen.......nå - med
bankende hjerte smed jeg så ud igen, samme sted.....BANG, 3 sekunders figth
og så væk igen - denne lærte dog lektien og bed ikke mere på blinket eller
andet......men det gjorde en anden gedde efter 20 minutter, denne gang bed
den ordentligt og hun fik så hendes første gedde.

Jeg syntes at moralen er: I ethvert lille vandhul i sverige er der
sandsynligvis småfisk, og dermed sandsynligvis også gedder, og de er
sandsynligvis sultne, og bider på det meste.....

Derudover vil jeg sige at jeg har fange mest og størst på atom-blink og
store reflexspinnere i mørke farver, og aldrig noget på "Geddeambulancen"
(Rød/Hvid Hi/Lo), selv om jeg jeg forsøgt utallige gange med denne. Dog har
en gedde engang ædt et rød/hvidt flamingoflåd jeg brugte til aborrefiskeri,
da jeg trak dette ind, så der er nok noget med farverne

K&B !

Hans Houmøller

Fra : poelse

Dato : 30-05-05 17:47

"Thomas" skrev d. 29-05-05 15:01 dette indlæg :
> [...]

> at fange en gedde eller to.
>
> Hvad er jeres erfaringer mht. wobler størrelse/farve?

Hej Thomas.

I denne måneds nummer af fisk og fri er der dels en artikel om
geddefiskeri med woblere, en om geddefiskeri med spinnere og endelig en
om geddefiskeri med "gummidyr".

Du kan sikkert låne det på biblioteket hvis din bladpusher har udsolgt.

Skal selv til den svenske skærgård om en måned, så jeg er begyndt at
forberede mig.

Knæk og bræk

Peter
http://www.ormebaderne.dk/