telie har fyret vores adsl (telefon)
Fra : lhs

Dato : 29-05-05 13:43

Hej

Vi har lige fået brev fra Telia(vi havde orange før òvertagelsen´ ) at de
opsiger/ikke tilbyder produktet adsl+ inden for de næste 6 måneder, og det
er helt fint, med et halvt års frist mv. (ingen sur mave der..) Nu er jeg
ude at søge efter nye tele/adsl udbyder, mine tanker går efter vores tv
antenne forenings adsl net (Max. 2,5 Mbit/s downstream og 512 Kbit/s
upstream! til 199 kr. pre md.) samt et ip telefoni fra tele2 (talk2net) til
99 pr. mdr. Kan det gøres bedre, hvad skal jeg passe på med mht. min adsl
leverandør og telefoni ?

Håber på gode ideer..

Lars Hs

Fra : Michael Kjærsgård

Dato : 29-05-05 14:11

> mine tanker går efter vores tv
> antenne forenings adsl net (Max. 2,5 Mbit/s downstream og 512 Kbit/s
> upstream! til 199 kr. pre md.)

Det er nok meget fair :)

> samt et ip telefoni fra tele2 (talk2net) til
> 99 pr. mdr. Kan det gøres bedre

Det kommer an på jeres forbrug...

Se evt. sider som http://musimi.dk eller http://goip.jubii.dk for
alternativer.

--
Michael
http://vindenand.dk/catalog/ - kig forbi!!

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 29-05-05 14:29

"lhs" <shane(fjern)@get2net.dk> crashed Echelon writing

> [...]
> tele2 (talk2net) til 99 pr. mdr. Kan det gøres bedre, hvad skal jeg
> passe på med mht. min adsl leverandør og telefoni ?

I min øjne kan det gøres bedre med egen linje.

Bemærk du skriver en lovning på max hastighed, der er ingen garanti for
mindste hastighed. Ergo hvis hele ejendommen deler den 2,5mbit så vil du
nok opleve kedelige hastigheder.

IP-telefoni med fastnet nr kan vidst fåes fra 5,- hos andre IP-foni
udbydere.

--
Bjarke Andersen

Fra : lhs

Dato : 29-05-05 14:42

> IP-telefoni med fastnet nr kan vidst fåes fra 5,- hos andre IP-foni
> udbydere.

Hej

Evt. link ?

Lars HS

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 29-05-05 14:46

> Evt. link ?

min post dækkede over flere udbydere men fx. musimi.dk søg evt selv efter
andre med google.

--
Bjarke Andersen

Fra : Henrik Madsen

Dato : 29-05-05 18:49

On 29 May 2005 13:46:00 GMT, Bjarke Andersen
<usenet@*spammer*bjoeg.dk> wrote:

>min post dækkede over flere udbydere men fx. musimi.dk søg evt selv efter
>andre med google.

Billigst med abbonement er vist Musimi.dk med 7.5 kroner om måneden..

Desværre kan man ikke portere til dem og desværre ser det ud til at de
er ved at gå i opløsning, de er blevet købt af telio men der er ikke
kommet nyt omkring opkøbet siden Oktober sidste år...

Henrik

Fra : TBC

Dato : 30-05-05 23:54

"lhs" <shane(fjern)@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> Hej
>
> Evt. link ?

www.musimi.dk De 5 kroner er dog nu steget til 7,5 kr.
http://goip.jubii.dk/main.php?op=index

....Så det kan faktisk fåes fra 0 kr. i abonnement

....Det er så taletids forbrugsafregnet og ikke flatrate, så som Michael
sagde "Alt efter forbrug", hvorvidt det kan gøres billigere.

Det kan man med IP til IP/PSTN flatrate abonnementerne i mente f.eks
eksperimentere med her: http://www.voip-user.dk/viewpage.php?page_id=3

TBC

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 29-05-05 15:18

lhs skrev:

> mave der..) Nu er jeg ude at søge efter nye tele/adsl udbyder, mine
> tanker går efter vores tv antenne forenings adsl net (Max. 2,5 Mbit/s

Det er ikke ADSL der tilbydes gennem antennenettet.

dk.edb.internet.udbydere rammer nok bedre

Fra : lhs

Dato : 29-05-05 16:55

Hej

Både og

Jeg søger egentligt efter alle gode alternativer, uanset kabel..

Lars HS

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 29-05-05 17:12

lhs skrev:

> Jeg søger egentligt efter alle gode alternativer, uanset kabel..

Så burde du nok ha' udvalgt "dine" grupper lidt bedre - ADSL har ikke
noget at gøre i telefoni-gruppen og antennenet har intet med xdsl at
gøre.

Desuden mangler der follow-up.
http://www.usenet.dk/netikette/crosspost.html

Søg evt. hjælp i dk.velkommen.

FUT:dk.admin.netikette

Fra : Steven Nybo Andersen

Dato : 29-05-05 21:28

sø 29 maj 2005 02:43:11p satte lhs sig på en taburet og skrev følgende
på et stykke vådt franskbrød:

> tele2 (talk2net) til 99 pr. mdr. Kan det gøres bedre, hvad skal jeg
> passe på med mht. min adsl leverandør og telefoni ?

Jeg kan kun sige til dig - hold dig fra tele2. De har ikke styr på noget
som helst. Har selv været tele2-kunde men har nu efter mange problemer
skiftet til TDC hvor jeg bliver.

Dråben der fik bægeret til at flyde over for mit vedkommende var da de
begyndte at sende regninger og forlangte at vi skulle betale rykkergebyr
hbvilket jeg ikke var enig i da vi har regningen tilmeldt PBS. De nægtede
at det var deres skyld. De indrømmede at deres adgang til PBS havde været
nede men de mente at det skuyulle vi betale for fordi vi ikke havde holdt
øje. Hvad er det lige man har PBS til så?

Steven

Fra : Michael Kjærsgård

Dato : 29-05-05 21:42

> men de mente at det skuyulle vi betale for fordi vi ikke havde holdt
> øje.

Ja, det er da stadig dit ansvar at regningen bliver betalt...
PBS skriver da vist også noget med at du selv skal holde øje med at
betalingerne fremgår af betalingsoversigten.

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 29-05-05 21:47

Michael Kjærsgård <none@invalid.tld> crashed Echelon writing

> PBS skriver da vist også noget med at du selv skal holde øje med at
> betalingerne fremgår af betalingsoversigten.

PBS reklamerer osse man kan undgå rykkergebyrer hvis man tilmelder
regningerne til BS.

Aldrig kan det være kundens problem, da det er banken som skal udføre
betalingen til tiden for kunden, hvis den er tilmeldt BS. Det er kundens
ansvar at selv holde øje med om man kan godkende regningens indhold og
størrelse.

--
Bjarke Andersen

Fra : Søren G.

Dato : 30-05-05 10:06

"Bjarke Andersen" <usenet@*spammer*bjoeg.dk> wrote in message
> PBS reklamerer osse man kan undgå rykkergebyrer hvis man tilmelder
> regningerne til BS.

Og Gilette reklamerer med at jeg får båd og lækkert hår hvis jeg barberer
mig med deres produkter (det har personerne i reklamen jo).

> [...]
> betalingen til tiden for kunden, hvis den er tilmeldt BS. Det er kundens
> ansvar at selv holde øje med om man kan godkende regningens indhold og

Det er altid dit eget ansvar at dine regninger bliver betalt. Men du må da
gerne henvise mig til noget lovtekst eller en aftaletekst med banken der
siger andet.

--
Søren

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 30-05-05 10:53

http://www.pbs.dk/download/bs/debitorregler.pdf §13

--
Bjarke Andersen

Fra : Dino

Dato : 29-05-05 21:52

Den 29-5 2005 skrev Steven Nybo Andersen i
dk.edb.internet.udbydere.xdsl:

> [...]
> til PBS havde været nede men de mente at det skuyulle vi betale for
> fordi vi ikke havde holdt øje. Hvad er det lige man har PBS til så?

Min erfaring med tele2 er så lige stik modsat din... De 2 gange det ikke
har virket med PBS, har de sendt breve og undskylt. I øvrigt har jeg
aldrig haft problemer med dem...

X-Posted to dk.edb.internet.udbydere.xdsl,dk.teknik.telefoni

--
Dino

Verdens største samling af danske
script og moduler til Hamsteren
<http://starcruiser.dk/hamstersiden/>

Fra : "Morten Bjergstrøm"

Dato : 30-05-05 07:39

Steven Nybo Andersen <ingen@mail.tak> skrev:

> [...]
> deres adgang til PBS havde været nede men de mente at det skuyulle
> vi betale for fordi vi ikke havde holdt øje. Hvad er det lige man

Tele2 har mange gange vist, at de ikke har forstået betingelserne for
deres brug af PBS (og dansk lovgivning i det hele taget).

Mine forældre har været udsat for noget tilsvarende som du nævner
ovenfor.

Men Tele2 skal bare dunkes i hovedet (ok de forstår det ikke rigtigt
alligevel men...) med:

§13 i
http://www.pbs.dk/download/bs/debitorregler.pdf

Hvis deres juridiske afdeling har været inde over er det på sin plads
at klage til advokatnævnet og hvis det er deres inkassoselskab klages
der til Rigspolitichefen.

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Martin Schultz

Dato : 30-05-05 15:57

Morten Bjergstrøm <nospam01@miljokemi.dk> skrev 2005-05-30:

> [...]
> ovenfor.
>
> Men Tele2 skal bare dunkes i hovedet (ok de forstår det ikke rigtigt

Ikke hvis fejlen skyldes at han ikke har tilmeldt sin regning korrekt
til PBS.

Martin
med mindre andet er angivet.

Fra : "Morten Bjergstrøm"

Dato : 30-05-05 07:42

Michael Kjærsgård <none@invalid.tld> skrev:

> Ja, det er da stadig dit ansvar at regningen bliver betalt...

Det er 100% forkert og Tele2 må under ingen omstændigheder påbegynde en
inkassoprocedure på baggrund af dette. Hvis de alligevel gør det
overtræder Tele2s inkassoselskab reglerne om god inkassoskik.

§ 13 Fejl, forsinkelse m.v.
Hvis der er fejl eller forsinkelse ved en betaling eller en advisering,
og dette skyldes de involverede
pengeinstitutter eller PBS, skal disse afhjælpe fejlen eller levere på
ny, hvis dette er praktisk muligt og kan ske
uden økonomiske konsekvenser, som står i misforhold til den aftalte
ydelse.
Pengeinstituttet er ansvarlig for direkte tab, som påføres Dem, og som
skyldes, at de involverede
pengeinstitutter eller PBS har handlet uagtsomt. Dette gælder dog ikke
i det omfang, tabet skyldes Deres egne
forhold.
De involverede pengeinstitutter og PBS er ikke ansvarlige for indirekte
tab.
Kreditor bærer risikoen i forhold til Dem, hvis der er forsinkelse,
fejl eller mangler ved en betaling. Kreditor kan
derfor ikke gøre misligholdelsesvirkninger gældende over for Dem i
denne anledning.
http://www.pbs.dk/download/bs/debitorregler.pdf

> PBS skriver da vist også noget med at du selv skal holde øje med
> at betalingerne fremgår af betalingsoversigten.

Betalinger der ikke gennemføres og det ikke skyldes, at debitor har
afvist betalingen eller mangler dækning på sin konto har debitor ikke
ansvaret for og enhver udgift i forbindelse med den manglende betaling
skal dækkes af bank og/eller kreditor.

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : "Morten Bjergstrøm"

Dato : 30-05-05 10:50

"Søren G." <soreng@invalid.wq> skrev:

> [...]
> jo).

> Det er altid dit eget ansvar at dine regninger bliver betalt.

Det var dog alligevel ret imponerende.

> [...]

> Men
> du må da gerne henvise mig til noget lovtekst eller en aftaletekst

Det kunne du have fundet i tråden 3 timer før dit indlæg.

Derudover er det ret indlysende, at såfremt der er indgået aftale om
betaling på en bestemt måde så kan den ene af parterne ikke bare ændre
på denne aftale. Det er ganske simpel aftaleret så i og og for sig er
§13 i debitoreglerne for PBS bare til for at at slå fast hvad der
allerede gælder.

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : "Morten Bjergstrøm"

Dato : 30-05-05 16:44

Martin Schultz <news2005@adsltips.invalid> skrev:

> Ikke hvis fejlen skyldes at han ikke har tilmeldt sin regning
> korrekt til PBS.

Som allerede skrevet. Hvis den manglende betaling skyldes ens egne
forhold hæfter man selv. Men der er næppe tvivl om, at det er Tele2,
der har kludder i deres systemer. Jeg kender flere der har været udsat
for, at regninger ikke er blevet opkrævet via PBS som aftalt men
derimod er blevet ulovligt opkrævet sammen med en rykker.

--
Morten http://miljokemi.dk