Regnbue.. et eller andet
Fra : Lene Hansen

Dato : 29-05-05 12:20

Hej.

Som omtalt et andet sted har jeg en nabo, der har en dødssyg kat, som bør
aflives. Jeg har nu talt med hende og hun er udmærket godt klar over at den
er uhelbredelig syg, men hun kan ikke klare den bliver aflivet, det er
første gang overhovedet hun skal have prøvet at få aflivet et dyr.
Jeg har fuld forståelse for at hun ser det som et kæmpeproblem, men jeg har
fået en god snak med hende og fortalt hende hvordan det foregår, og hvordan
hun kan gøre det så det er det mest skånsomme både for hende og katten. Jeg
har endda fortalt hende at hun kan vælge at få dyrlægen hjem til sig selv,
hvis hun har det bedst med det. Jeg har også tilbudt hende at jeg gerne køre
med den eller får dyrlægen herud og er der, hvis hun ikke selv magter det.
Det er vigtigt der bliver gjort noget nu, katten er meget syg og der skal en
ende på dens lidelser. Dog mener jeg også at hun selv bør være der da katten
er tryg ved hende og ikke mig, og måske også at hun prøver at overvinde det
og ser at det faktisk foregår stille og fredeligt - selvom jeg udmærket ved
at sorgen er der uanset hvad.
Jeg kommer så i tanke om at der er nogen der har fortalt om regnbuebroen -
regnbuehimlen eller hvad det nu er. Det er en sød historie som jeg mener at
huske kan lette ens sorger lidt i sådan en svær situation. Er der nogen, der
har historien, og vil være sød at sende den til mig. Gerne til min privat
email, der er le_ha@privat.tele.dk så vil jeg printe den ud og gå op med
til hende. Måske det kan være hende en trøst og et skub i at få gjort det
mest humane nu.

M.v.h.

Lene

Fra : Denise

Dato : 29-05-05 12:32

Lene Hansen wrote:
> [...]
> le_ha@privat.tele.dk så vil jeg printe den ud og gå op med til
> hende. Måske det kan være hende en trøst og et skub i at få gjort det

Hej
Du kan finde den og andre på Ann Rs flotte og informative sité
http://www.siamis.com/Historier/rainbowbridge.html

--
Hilsen Denise

Fra : Lene Hansen

Dato : 29-05-05 13:37

Mange tak til jer, der har sendt mig link til historien.

Hilsen

Fra : Carina Kristensen

Dato : 29-05-05 22:43

Uhh ha... jeg glæder mig heller ikke til den dag kommer.. forhåbentligt
først om rigtig mange år. Jeg har nu heller aldrig prøvet det med at
skulle
have en kat aflivet...
men det er godt der er mennesker som dig som støtter en person i den
situation... rigtig mange ros fra mig til dig...