MS Windows
briani 27239
MS Windows XP Pro
Fra : Bart Bendtsen

Dato : 29-05-05 12:04

Hej med jer!

Jeg vil gerne vide om hvis jeg bytter visse dele ud med nye er det påkrævet
at jeg formatter harddisken på:

Bundkort
Harddisk
Andre enheder??

Hvad med CPU?

RAM kræver ikke formattering af harddisken.

Hvad kræver ikke formattering af harddisk?

Det er vigtigt for mig at vide ovenstående så jeg ikke kommer i en slem
knibe dengang da jeg byttede bundkort selvom det er samme bundkort fordi den
gamle gik i stykker (stik til sata harddisken) fordi jeg ikke har taget
backup af mine e-mails og e-mail adressekartotek og mange andre ting.
Dengang troede jeg ikke det krævede formattering af harddisken ved ombytning
af samme slags bundkort.

Vh. Bart Bendtsen

Fra : Andreas Lorensen

Dato : 29-05-05 12:36

Bart Bendtsen wrote:
> [...]
>
> Hvad med CPU?
>
> RAM kræver ikke formattering af harddisken.
>
> Hvad kræver ikke formattering af harddisk?

Det skulle efter min opfattelse ike kræve formatering af harddisk, med
mindre det er harddisken du skifter. Så skal den nye selvføælgelig
formateres.
Muligvis får du problemer med din WinXP, der tror den er blevet
piratkopieret. Den holder nemmelig øje med om det er den samme maskine den
er installeret på, så hvis der er formegen forskel vil den tro den er
kopieret til ny maskine.
Men det kan du løse ved at ringe til MS, og få en registrere igen,

> [...]
> taget backup af mine e-mails og e-mail adressekartotek og mange andre
> ting. Dengang troede jeg ikke det krævede formattering af harddisken ved

Det er jo altid uheldigt at miste data. Jeg vil råde dig til at tage backup
uanset hvad du skifter på maskinen.
Jeg forstår ikke hvorfor du skulle formatere ved blot udskiftning af
bundkort, da jeg skulle mene at en re-installering af WinXP, og en ny
registrering hos MS skulle være tilstrækkeligt.

/A

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 29-05-05 13:00

Andreas Lorensen skrev:

> Jeg forstår ikke hvorfor du skulle formatere ved blot udskiftning af

Det skal man heller ikke.

> bundkort, da jeg skulle mene at en re-installering af WinXP, og en ny

Reinstallation er også udnødvendigt.

Brug repair-funktionen på installations-CD'en.
http://www.techspot.com/vb/topic8356.html