Ny Havstang/Hjul
Fra : Lasse Nielsen

Dato : 29-05-05 11:03

Hej Alle,

da jeg er blevet den lykkelige ejer af en lille båd vil jeg ud og have mig
en havstang med hjul, da jeg ikke gider bruge min spinkle spindestang på
havet.

Jeg skal ikke ud og pilke de store torsk, men viil gerne bruge den til at
fange lidt flade, hornfisk, småtorsk mv.

Jeg er ikke en der fisker hver eneste uge, så det behøver ikke at være det
samme som Rex Hunt bruger.

Jeg regner med at bruge omrkring 1000kr på sættet - kan det lade sig gøre?
og hvad vil i anbefale? Skal det være multi eller fastspole med de behov jeg
har?

Mvh

Lasse

Fra : Søren Nielsen

Dato : 29-05-05 12:02

Lasse Nielsen wrote:
> [...]
> og hvad vil i anbefale? Skal det være multi eller fastspole med de behov jeg

Jeg ville købe en stang med kastevægt på 50-100gram og et multihjul
dertil ...

Jeg har selv fisket med et ambasadeur 6000 og en unavngiven stang i
samme kaliber gennem lang tid på storebælt - og det fungerer til alt fra
dørgning efter hornfisk til kastefiskeri på 20-39 meter vand efter
torsk og til ormedypperi efter 'de flade' ....

Mvh
Søren

Fra : Lasse Nielsen

Dato : 29-05-05 12:06

Er der noget specielt du kan anbefale med hensyn til stang/ hjul ... jeg
mener Ambas. er rimelig dyre?

Fra : Søren Nielsen

Dato : 29-05-05 14:21

Jeg selv bruger et ambas. 6000C ... den 'kendte' røde model ... det er
nok ikke hjulet du opnår de allerlængste kast med - men det fungerer
upåklageligt for mig med en 0.20mm fletline.

Derudover er det min erfaring at et multihjul bedre holde til mosten når
man fisker torsk med 80-100g pirke ... har selv smadret et par
fastspolehjul på den konto.

Jeg kan ikke anbefale dig en stang ... da den/de jeg har brugt har været
i den helt billige ende - faktisk er den jeg syntes bedst om pt. en
10" glasfiberstang med kastevægt 50-100g ... den klarer det hele fint -
inklusiv at trække båden rundt når jeg får bundbid :)

- men snak med den lokale pusher !

Mvh
Søren