MS Windows
briani 27239
Slette/format skrivebar CD ?
Fra : John T.

Dato : 29-05-05 00:38

Hej.
Jeg mener at huske at man kunne formatere/slette en
skrivebar CD-R
XP skriver at den blot overskriver, men kan man ikke
rense skiven så den er blank igen ?
Hilsen John

Fra : L.E.P.

Dato : 29-05-05 06:10

Sun, 29 May 2005 01:37:32 +0200, skrev "John T."
<kispus@despammed.com> :

> [...]
>Jeg mener at huske at man kunne formatere/slette en
>skrivebar CD-R
>XP skriver at den blot overskriver, men kan man ikke

Nej. Til det skal du bruge en CD-RW (Rewritable).

Hilsen Lars.

Fra : John T.

Dato : 29-05-05 06:23

> Nej. Til det skal du bruge en CD-RW (Rewritable).
>
> Hilsen Lars.

Hej Lars.
Hvad er så meningen (forskel) på CD-R og CD-RW ?
John

Fra : L.E.P.

Dato : 29-05-05 06:44

Sun, 29 May 2005 07:22:50 +0200, skrev "John T."
<kispus@despammed.com> :

>Hej Lars.
>Hvad er så meningen (forskel) på CD-R og CD-RW ?
>John

En CD-R kan man kun skrive på 1 gang.

På en CD-RW kan man både skrive og slette (som på en floppydisk).

Hilsen Lars

Fra : Edmund

Dato : 29-05-05 07:33

L.E.P. wrote:

> En CD-R kan man kun skrive på 1 gang.

eller af flere gange indtil den er fyldt ud kaldet "multisession"

--
Mvh Edmund

Fra : John T.

Dato : 29-05-05 07:39

> En CD-R kan man kun skrive på 1 gang.
>
> På en CD-RW kan man både skrive og slette (som på en floppydisk).
>
> Hilsen Lars

Siger pænt tak !
John