|  | 		    
					
        
         
          
         
	
          | |  | Brugt Laguna ? Fra : .J.S...
 | 
 Dato :  28-05-05 23:05
 | 
 |  | 
 
            Brugt Lagune, er der nogle faldgruber man skal kende til ??
 Har også set på Avensis, Octavia eller Passat, men de synes at tabe meget 
 mindre i værdi.
 Det er der så måske også en grund til, men er det overdrevet ?
 Måske en Renault falder mere fordi det er et lidt mindre mærke her i danmark 
 ?
 F.eks :
http://www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/show.asp?id=525300325&page=1 mvh/JS 
            
             |  |  | 
  Martin Bak (28-05-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Martin Bak
 | 
 Dato :  28-05-05 23:15
 | 
 |  | 
 ".J.S..." <mr_nobody@nowhere.com> skrev i en meddelelse
 news:4298eb23$0$172$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
 > Brugt Lagune, er der nogle faldgruber man skal kende til ??
 >
 
 Reservedelene koster en bondgård, ihvertfald de dele jeg har været i kontakt
 med. Så var det iøvrigt på en laguna, at 3 ud af 4 hjulbolte knækkede, da
 jeg skulle skifte hjul på den. Det betød nye nav til bilen, reservedele for
 omkring 5 kg, bare for at få sat sommerhjulene på :(
 (F.. franske biler... )
 Nå men nav´ene var alligevel modne til udskiftning, for tænderne til abs´en
 var rustet væk.
 
 Martin
 
 
 
 
 |  |  | 
  Klaus D. Mikkelsen (28-05-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen
 | 
 Dato :  28-05-05 23:15
 | 
 |  |  |  |  | 
   Steen F. (29-05-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Steen F.
 | 
 Dato :  29-05-05 15:41
 | 
 |  | 
 
            Klaus D. Mikkelsen wrote:
 > 5kg ?
 Kilo = 1000.
 Altså 5.000    /Steen 
            
             |  |  | 
    NS (29-05-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : NS
 | 
 Dato :  29-05-05 16:25
 | 
 |  | 
 
            Steen F. wrote:
 > Klaus D. Mikkelsen wrote:
 > 
 >>5kg ?
 > 
 > 
 > Kilo = 1000.
 > Altså 5.000    > 
 > /Steen 
 Yes... men hvorfor står der så gram efter k? Det er en vægt enhed. Der 
 skulle stå kkr. eller tkr. i stedet for.
 NS
            
             |  |  | 
     Martin Bak (29-05-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Martin Bak
 | 
 Dato :  29-05-05 16:34
 | 
 |  | 
 "NS" <niels_skaaning@hotmail.com> skrev i en meddelelse 
 news:4299deb2$0$79455$14726298@news.sunsite.dk...
 > Steen F. wrote:
 >> Klaus D. Mikkelsen wrote:
 >>
 >>>5kg ?
 >>
 >>
 >> Kilo = 1000.
 >> Altså 5.000    >>
 >> /Steen
 >
 > Yes... men hvorfor står der så gram efter k? Det er en vægt enhed. Der 
 > skulle stå kkr. eller tkr. i stedet for.
 >
 I har ret allesammen, det var bare en hurtig slåfejl/tanketorsk fra min 
 side. Sjovt så mange indlæg der kom ud af det.
 Martin 
            
             |  |  | 
      Lars Jensen (29-05-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Lars Jensen
 | 
 Dato :  29-05-05 16:39
 | 
 |  | 
 
            Martin Bak wrote:
 > "NS" <niels_skaaning@hotmail.com> skrev i en meddelelse 
 > news:4299deb2$0$79455$14726298@news.sunsite.dk...
 > 
 >>Steen F. wrote:
 >>>>5kg ?
 >>>Kilo = 1000.
 >>>Altså 5.000    >>>
 >>>/Steen
 >>
 >>Yes... men hvorfor står der så gram efter k? Det er en vægt enhed. Der 
 >>skulle stå kkr. eller tkr. i stedet for.
 > I har ret allesammen, det var bare en hurtig slåfejl/tanketorsk fra min 
 > side. Sjovt så mange indlæg der kom ud af det.
 Sådan er det altid når folk skal "ride deres kæpheste" :)
 På samme måde er det, når folk vil have hjælp til at "lave buler" - det 
 hedder altså at reparere :)
 > Martin 
 Lars B
            
             |  |  | 
       alexbo (29-05-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : alexbo
 | 
 Dato :  29-05-05 16:54
 | 
 |  | 
 "Lars Jensen"  skrev
 
 > På samme måde er det, når folk vil have hjælp til at "lave buler" - det
 hedder altså at reparere :)
 
 Nu er det sjældent man ønsker en bule repareret, de fejler som regel ikke
 noget.
 
 mvh
 Alex Christensen
 
 
 
 
 
 |  |  | 
        Lars Jensen (29-05-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Lars Jensen
 | 
 Dato :  29-05-05 17:11
 | 
 |  | alexbo wrote:
 > "Lars Jensen"  skrev
 >
 >
 >>På samme måde er det, når folk vil have hjælp til at "lave buler" - det
 >
 > hedder altså at reparere :)
 >
 > Nu er det sjældent man ønsker en bule repareret, de fejler som regel ikke
 > noget.
 
 Jeg huskede faktisk også forkert!! Det var faktisk rust, folk gerne vil
 "have lavet" :)
 
 > mvh
 > Alex Christensen
 
 Lars B
 
 
 |  |  | 
    Klaus D. Mikkelsen (29-05-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen
 | 
 Dato :  29-05-05 22:26
 | 
 |  |  |  |  | 
  .J.S... (28-05-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : .J.S...
 | 
 Dato :  28-05-05 23:30
 | 
 |  | 
 "Martin Bak" <m_bak@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
 news:d7aqgg$1u4l$1@newsbin.cybercity.dk...
 >
 > ".J.S..." <mr_nobody@nowhere.com> skrev i en meddelelse
 > news:4298eb23$0$172$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
 >> Brugt Lagune, er der nogle faldgruber man skal kende til ??
 >>
 >
 > Reservedelene koster en bondgård, ihvertfald de dele jeg har været i
 > kontakt med. Så var det iøvrigt på en laguna, at 3 ud af 4 hjulbolte
 > knækkede, da jeg skulle skifte hjul på den. Det betød nye nav til bilen,
 > reservedele for omkring 5 kg, bare for at få sat sommerhjulene på :(
 
 Uff, det er for håbentligt ikke typisk ...
 
 
 mvh/JS
 
 
 
 
 
 |  |  | 
  NS (29-05-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : NS
 | 
 Dato :  29-05-05 10:29
 | 
 |  | Martin Bak wrote:
 > ".J.S..." <mr_nobody@nowhere.com> skrev i en meddelelse
 > news:4298eb23$0$172$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
 >
 >>Brugt Lagune, er der nogle faldgruber man skal kende til ??
 >>
 >
 >
 > Reservedelene koster en bondgård, ihvertfald de dele jeg har været i kontakt
 > med. Så var det iøvrigt på en laguna, at 3 ud af 4 hjulbolte knækkede, da
 > jeg skulle skifte hjul på den. Det betød nye nav til bilen, reservedele for
 > omkring 5 kg, bare for at få sat sommerhjulene på :(
 > (F.. franske biler... )
 > Nå men nav´ene var alligevel modne til udskiftning, for tænderne til abs´en
 > var rustet væk.
 >
 > Martin
 
 Afregner du penge i kg? Går du så altid rundt med en vægt på lommen og
 er det ikke besværligt først at skulle udregne en kg-pris for pengene i
 stedet for bare at benytte deres påtrykte værdi?
 
 NS
 
 
 |  |  | 
  Basil (29-05-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Basil
 | 
 Dato :  29-05-05 04:57
 | 
 |  | 
 
            ..J.S... wrote:
 > Brugt Lagune, er der nogle faldgruber man skal kende til ??
 >
 > Har også set på Avensis, Octavia eller Passat, men de synes at tabe meget
 > mindre i værdi.
 > Det er der så måske også en grund til, men er det overdrevet ?
 > Måske en Renault falder mere fordi det er et lidt mindre mærke her i
 danmark
 > ?
 >
 > F.eks :
 > http://www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/show.asp?id=525300325&page=1 >
 >
 >
 >
 >
 > mvh/JS
 Når du køber brugt, er der en grund til at nogen biler er billigere end
 andre.
 Jeg har selv en bil nr. 2 som ikke er helt alm. udbredt mht. motorstørrelse
 og udbredelse, det er et helvede at få reservedele til den, og nogen gange
 føler man at det havde været bedre at punge noget mere ud og have købt en
 alm. udbredt bilmodel.
 Devicen er nok den at det er dyrt at købe billigt.
 Kai
            
             |  |  | 
  .J.S... (29-05-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : .J.S...
 | 
 Dato :  29-05-05 13:05
 | 
 |  | 
 "Basil" <Kunta@starmail.spam.co.za> skrev i en meddelelse 
 news:n4bme.35445$Fe7.133289@news000.worldonline.dk...
 > .J.S... wrote:
 >> Brugt Lagune, er der nogle faldgruber man skal kende til ??
 >>
 >> Har også set på Avensis, Octavia eller Passat, men de synes at tabe meget
 >> mindre i værdi.
 >> Det er der så måske også en grund til, men er det overdrevet ?
 >> Måske en Renault falder mere fordi det er et lidt mindre mærke her i
 > danmark
 >> ?
 >>
 >> F.eks :
 >> http://www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/show.asp?id=525300325&page=1 >>
 >>
 >>
 >>
 >>
 >> mvh/JS
 >
 > Når du køber brugt, er der en grund til at nogen biler er billigere end
 > andre.
 > Jeg har selv en bil nr. 2 som ikke er helt alm. udbredt mht. 
 > motorstørrelse
 > og udbredelse, det er et helvede at få reservedele til den, og nogen gange
 > føler man at det havde været bedre at punge noget mere ud og have købt en
 > alm. udbredt bilmodel.
 > Devicen er nok den at det er dyrt at købe billigt.
 Ja ok, men egentligt er der vel ikke noget specielt ved dele til en Laguna 
 1,8 , men det bliver måske dyrt af at skulle en tur forbi Volvo importøren ?
 Jeg er i syv sind , er for nærig til en ny større bil    Har også overvejet en lille ny, f.eks den ny Swift, den ser da lidt fræk ud.
 Det er jo noget helt andet ikke komfort i nærheden, men den er så sprit ny 
 med 3 års garanti.
 mvh/JS
            
             |  |  | 
   Basil (29-05-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Basil
 | 
 Dato :  29-05-05 19:13
 | 
 |  | ..J.S... wrote:
 > Det er jo noget helt andet ikke komfort i nærheden, men den er så sprit ny
 > med 3 års garanti.
 >
 >
 > mvh/JS
 
 Jeg var gået efter en ny, frem for en brugt.
 Kai
 
 
 
 
 |  |  | 
  KASO (30-05-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : KASO
 | 
 Dato :  30-05-05 07:50
 | 
 |  | 
 ".J.S..." <mr_nobody@nowhere.com> skrev i en meddelelse
 news:4298eb23$0$172$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
 > Brugt Lagune, er der nogle faldgruber man skal kende til ??
 >
 > Har også set på Avensis, Octavia eller Passat, men de synes at tabe meget
 > mindre i værdi.
 > Det er der så måske også en grund til, men er det overdrevet ?
 > Måske en Renault falder mere fordi det er et lidt mindre mærke her i
 danmark
 > ?
 >
 > F.eks :
 > http://www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/show.asp?id=525300325&page=1 >
 Den nye Laguna (som ovenstående) er en "overset" bil i DK. Derfor den lave
 pris. I alle test roses bilen til skyerne for fremragende komfort og
 køreegenskaber foruden en sikkerhed langt over gennemsnittet i klassen -
 faktisk en af de bedste overhovedet.
http://www.euroncap.com/content/safety_ratings/details.php?id1=3&id2=90 Samtidig er bilen fremragende rustbeskyttet (i modsætning til forgængeren).
 Hos http://www.vibilagare.se/rostregistret.asp  står den til 5 point
 (maksimum), mens nyere VW/Audi får 4 point i rustbeskyttelse.
 Visse Renault-dele er dyre, men de har sænket prisen på en række
 reservedele, så det afhænger lidt af, hvad man måtte få brug for. Jeg har
 (haft) 2 x Scénic + 1 Mégane Coupé, og reparationerne har været sjældne. Dog
 har der været problemer med el-ruder på Coupéen. Alle er/var 1.6 og kører
 længere på literen end fabrikken lover (dog primært lande-/motorvej).
 Skift af tandrem (+ vandpumpe) koster ca. 5.000kr. og skal ske efter
 120.000km eller 4 år (hvad der måtte komme først).
 Husk, at værditabet ikke stopper, når du har købt bilen. Hvis du har tænkt
 dig at sælge den igen om nogle år, vil værditabet fortsat være over
 gennemsnittet, men beholder du bilen i mange år, er det uden betydning.
 Bedste motor til bilen er (iflg. tests) 1.9dCi (diesel). 1.8 skulle være
 lidt støjende og ikke meget kraftigere end 1.6. Prøv nogle forskellige til
 sammenligning for at finde ud af, hvilken motor, der passer dig bedst.
            
             |  |  | 
  Henrik B. (30-05-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Henrik B.
 | 
 Dato :  30-05-05 08:14
 | 
 |  | 
 "KASO" <a@b.dk> skrev i en meddelelse 
 news:429ab7ac$0$158$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
 > Den nye Laguna (som ovenstående) er en "overset" bil i DK. Derfor den lave
 > pris. I alle test roses bilen til skyerne for fremragende komfort og
 > køreegenskaber foruden en sikkerhed langt over gennemsnittet i klassen -
 > faktisk en af de bedste overhovedet.
 > http://www.euroncap.com/content/safety_ratings/details.php?id1=3&id2=90 I teorien ja....     M.h.t. interiør og komfort, så ja, den kører fint. Der er godt med plads i 
 den. Men interiøret (plastikkvalitet og "feel") er ikke på niveau med f.eks. 
 Passat, eller den nye Avensis for den sags skyld.
 -- 
 ----------------------------------------------------------
 Saab - Fordi livet er for kort til biler med dårlig sikkerhed! 
            
             |  |  | 
   KASO (30-05-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : KASO
 | 
 Dato :  30-05-05 08:42
 | 
 |  | 
 "Henrik B." <saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
 news:429abd20$0$248$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
 >
 > "KASO" <a@b.dk> skrev i en meddelelse
 > news:429ab7ac$0$158$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
 >
 > > Den nye Laguna (som ovenstående) er en "overset" bil i DK. Derfor den
 lave
 > > pris. I alle test roses bilen til skyerne for fremragende komfort og
 > > køreegenskaber foruden en sikkerhed langt over gennemsnittet i klassen -
 > > faktisk en af de bedste overhovedet.
 > > http://www.euroncap.com/content/safety_ratings/details.php?id1=3&id2=90 >
 > I teorien ja....     Og med stor sandsynlighed også i praksis. Dens forgænger får topkarakter hos
 din foretrukne kilde: www.folksam.se >
 > M.h.t. interiør og komfort, så ja, den kører fint. Der er godt med plads i
 > den. Men interiøret (plastikkvalitet og "feel") er ikke på niveau med
 f.eks.
 > Passat, eller den nye Avensis for den sags skyld.
 OK - pladsen er nu ikke på niveau med Passat - og ja til interiør - men det
 er jo smag og behag, om man vil betale for et "smartere" interiør.
 Personligt har jeg nu kun tillid til at Avensis'en i praksis også holder
 bedre - erfaringerne med Passat'ens interiør er ikke for gode.
            
             |  |  | 
  Hornsved (30-05-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Hornsved
 | 
 Dato :  30-05-05 09:02
 | 
 |  | > Brugt Lagune, er der nogle faldgruber man skal kende til ??
 >
 > Har også set på Avensis, Octavia eller Passat, men de synes at tabe meget
 > mindre i værdi.
 > Det er der så måske også en grund til, men er det overdrevet ?
 > Måske en Renault falder mere fordi det er et lidt mindre mærke her i danmark
 > ?
 Laguna'en er ganske rigtigt en lidt overset fætter i DK. Mest fordi
 Volvo/Renault altid har prissat den ret højt i forhold til
 konkurrenterne. Jeg har selv haft to som firmabil en '99 Laguna I st.
 car og en '02 Laguna II 5-dørs. Begge med 1,8 motor. Generelt bør du
 gå efter én med bensinmotor. Renault bygger rigtig gode bensinmotorer.
 Renault's 1,8'er kan præstationsmæssigt sammenlignes med PSA's 2,0,
 bortset fra at Renault'en er mere støjsvag. 1,6'eren er også OK. Godt
 bundtræk, men lidt tam i toppen, men under alle omstændigheder langt
 bedre end PSA's astmastiske og uoplagte 1,8'er (som sidder bla.
 406'eren). Til gengæld er er diesel'erne i Laguna ikke bedre end
 gennemsnittet - og slet i sammenligning med PSA's HDI'ere. Desværre
 har jeg aldrig haft lejlighed til at prøver en V6'er.
 
 Bensinforbruget er relativt lavt for klassen 11-14 km/l, lidt afhængig
 af køremåde. Dog mener jeg at Laguna II, kørte lidt længere literen -
 måske fordi det ikke var en stationcar?
 
 Serviceomkostninger har jeg ikke rigtigt noget indtryk af, men de
 ligger næpper højere end andre i klassen.
 
 Pladsforholdende i St. car versionen af Laguna  I er rigtig gode.
 Faktisk tror jeg man skal op i C5/Mondeo klassen for at finde noget
 tilsvarende.
 
 Jeg er ikke bekendt med at Laguna lider af nogen generelle fejl.
 Faktisk er det de to eneste firmabiler jeg har haft, hvor der ikke har
 været noget at brokke sig over på garantien. Har dog nogle venner, der
 har en '98 Laguna I med 200.000 på tælleren. Den begynder at se lidt
 træt ud i indtrækket.
 
 Held og lykke i din søgen after bil.
 
 Mvh
 Hornsved
 '04 Mondeo 2,0
 
 
 |  |  | 
  KASO (30-05-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : KASO
 | 
 Dato :  30-05-05 12:48
 | 
 |  | 
 
            "Hornsved" skrev d. 30-05-05 09:02 dette indlæg :
 > > Brugt Lagune, er der nogle faldgruber man skal kende til ??
 > > 
 > > Har også set på Avensis, Octavia eller Passat, men de synes at tabe
 meget 
 > > mindre i værdi.
 > > Det er der så måske også en grund til, men er det overdrevet ?
 > > Måske en Renault falder mere fordi det er et lidt mindre mærke her i
 danmark 
 > > ?
 > Laguna'en er ganske rigtigt en lidt overset fætter i DK. Mest fordi
 > Volvo/Renault altid har prissat den ret højt i forhold til
 > konkurrenterne. Jeg har selv haft to som firmabil en '99 Laguna I st.
 > car og en '02 Laguna II 5-dørs. Begge med 1,8 motor. Generelt bør du
 > gå efter én med bensinmotor. Renault bygger rigtig gode bensinmotorer.
 > Renault's 1,8'er kan præstationsmæssigt sammenlignes med PSA's 2,0,
 > bortset fra at Renault'en er mere støjsvag. 1,6'eren er også OK. Godt
 > bundtræk, men lidt tam i toppen, men under alle omstændigheder langt
 > bedre end PSA's astmastiske og uoplagte 1,8'er (som sidder bla.
 > 406'eren). Til gengæld er er diesel'erne i Laguna ikke bedre end
 > gennemsnittet - og slet i sammenligning med PSA's HDI'ere. Desværre
 > har jeg aldrig haft lejlighed til at prøver en V6'er.
 Alle tests jeg har set, udnævner 1.9dCi som bedste motor - og
 120hk-versionen er absolut også på højde med HDI-erne. Faktisk roses den
 motor til skyerne i alle tests, så der må være noget om snakken. Jeg har
 kun selv prøvet den i Scénic, hvor den har 300nm (mod 270 i Laguna) -
 det var ganske imponerende. 1.6 er identisk med den jeg har i en Scénic
 og en Mégane Coupé - den er (ifht. størrelsen) ganske effektiv og
 støjsvag samtidig med at forbruget er beskedent. I en Laguna er den
 næppe nogen raket, da bilen er forholdsvis tung.
 V6-eren er fælles med PSA.
 -- 
 Leveret af:
http://www.kandu.dk/ "Vejen til en hurtig løsning"
            
             |  |  | 
 |  |