Overfører sessions mellem ASP og PHP og om~
Fra : Helle & Brian

Dato : 28-05-05 21:06

Hej

Jeg har ikke brugt denne nyhedsgruppe før, så måske er min problemstilling
blevet løst tidligere.

Jeg har et problem med at jeg har kodet en klubside (volleyball) i ASP.
Sidenhen har jeg fundet ud af at der eksistere en masse funktionalitet i
PHP, som ikke umiddelbart er tilgængeligt i ASP.

Mit konkrete eksempel er at jeg har kodet en holdseddel i FPDF
(www.fpdf.com - er et dynamisk værktøj til at lave PDF-dokumenter, som er
kodet i PHP).

Jeg danner indholdet til holdsedlen i ASP og gemmer i database - hvorefter
holdsedlen vises i PHP (FPDF).

Mit problem kommer her:
Jeg har behov for at benytte (i PHP) de Session-variable der er dannet i
ASP.
Kan det lade sig gøre?

MVH
Brian Jessen

Fra : Kasper Garnaes

Dato : 28-05-05 21:27

Helle & Brian <helle@stubnet.dk> wrote:
> Mit problem kommer her:
> Jeg har behov for at benytte (i PHP) de Session-variable der er
> dannet i ASP.
> Kan det lade sig gøre?

Måske. Du kan i hvert tilfælde konfigurere PHP til fx. at bruge en database
til opbevaring af sessions vha. session_set_save_handler
(http://dk2.php.net/manual/da/function.session-set-save-handler.php). Hvis
det samme kan lade sig gøre i ASP, kunne det være en løsning.

--
Med venlig hilsen / Regards
Kasper Garnæs

Fra : Helle & Brian

Dato : 28-05-05 21:08

Der er en rettele - linket skal være www.fpdf.org

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 28-05-05 22:46

On Sat, 28 May 2005 22:06:00 +0200, Helle & Brian wrote:

> Mit problem kommer her:
> Jeg har behov for at benytte (i PHP) de Session-variable der er dannet i
> ASP.
> Kan det lade sig gøre?
Hvis kaldet til PHP-siden kommer fra en ASP-side med et FORM-element, kan
du medsende sessionsvariable i hidden text-felter.

<input type="hidden" name="asp-ses-1" value="indsæt_asp_sessions_variable">

Hilsen/Regards
Michael Rasmussen