Feta ost i flager. Hvordan?
Fra : Jørgen Rasmussen

Dato : 28-05-05 19:10

I en opskrift for "græskinspireret kartoffelsalat" har jeg læst flg:

"Fetaen skæres i tynde flager eller smuldres over, osv. "

Hvordan skærer man feta i flager.? Menes der tynde skiver.?

Den feta jeg har købt ligger i en vædske, og er ikke villig til at deles
i det jeg definerer som flager.

Skal det tørres på en eller anden måde.?

Mvh. Jørgen

Fra : Marianne Feddersen

Dato : 29-05-05 08:26

Jørgen Rasmussen wrote:
> [...]
> i det jeg definerer som flager.
>
> Skal det tørres på en eller anden måde.?

Mon ikke der menes at hvis det er en blok kan den skæres i skiver og
hvis det er i tern kan det smuldres?

Jeg tror at det er nok at hælde det i et dørslag og lade væsken dryppe af.

Marianne Feddersen

Fra : ThomasB

Dato : 29-05-05 12:14

"Jørgen Rasmussen" <jorgen-rasmussen@aa.bb> skrev i en meddelelse
> [...]
> det jeg definerer som flager.
>
> Skal det tørres på en eller anden måde.?

Er det kartofler med feta, hvidløg, oliven og citron?

Når jeg laver den, så tager jeg en håndfuld feta direkte fra glasset,
drypper det værste vand af, og smuldrer det med hånden. Det må være mindst
lige så godt med at lave flager :)

Fra : Jørgen Rasmussen

Dato : 29-05-05 20:23

ThomasB wrote:

> Er det kartofler med feta, hvidløg, oliven og citron?

Ja, cirka.

> Når jeg laver den, så tager jeg en håndfuld feta direkte fra glasset,
> drypper det værste vand af, og smuldrer det med hånden. Det må være mindst
> lige så godt med at lave flager :)

Tak for det, til begge.

Mvh. Jørgen