Hornfisk, Jernhatten Djursland?
Fra : Mr.D

Dato : 28-05-05 17:09

Skal jeg regne med at det er helt slut nu?
Jeg har fisket hver dag i en uge nu, eftermiddag og aften efter hornfisk på
og har ikke fanget en eneste.

----
Mr.D

Fra : Henry Lerche Madsen

Dato : 28-05-05 20:32

Mr.D wrote:
> Skal jeg regne med at det er helt slut nu?

Det kan jeg ikke tro, jeg har fanget Hornfisk så sent som for 5 timer
siden på Falsters østkyst..... men måske de er på retræte ?

Fra : Mr.D

Dato : 28-05-05 21:56

"Henry Lerche Madsen" wrote
> Det kan jeg ikke tro, jeg har fanget Hornfisk så sent som for 5 timer
> siden på Falsters østkyst..... men måske de er på retræte ?

Lydder vildt. men hvilken Falster? Nykøbing eller Lolland?

----
Mr.D

Fra : Henry Lerche Madsen

Dato : 29-05-05 01:17

Mr.D wrote:

> Lydder vildt. men hvilken Falster? Nykøbing eller Lolland?

Så vidt jeg ved, findes der kun en ø i Danmark som hedder Falster og den
støder op til Lolland som sammen kaldes/hedder Lolland-Falster. Nykøbing
Falster er blot en by på øen Falster.
Jeg kan nu godt se at man sagtens kan gå galt i byen her, men taler man
Lolland-Falster og Nykøbing Falster, så er det det samme Falster der her
er tale om !

Vedr. de "hornsild" så mener jeg at hornfiskene først kommer til Danmark
i den nordlige del og derefter trækker syd over. Men jeg kan ikke tro at
de skulle være helt væk på Djursland ?

Fra : Ledøje Udlejning

Dato : 29-05-05 06:29

Horfiskene er her til en gang sent på efteråret , de er bare ikke i stimer .
de spiser sig store og fede inden de skal i nordsøen på overvintring .
Jeg har set ålefiskerne have nogle rigtige kæmper om efteråret , fanget i
deres ruser
Pn

Fra : Mr.D

Dato : 29-05-05 11:43

"Henry Lerche Madsen" <lerche@aarstiden.dk> wrote
> [...]
> Jeg kan nu godt se at man sagtens kan gå galt i byen her, men taler man
> Lolland-Falster og Nykøbing Falster, så er det det samme Falster der her

Jeg beklager min inkompenence om Dansk geografi.

> Vedr. de "hornsild" så mener jeg at hornfiskene først kommer til Danmark i
> den nordlige del og derefter trækker syd over. Men jeg kan ikke tro at de
> skulle være helt væk på Djursland?

Der er vel ikke andet for end at blive ved med at prøve så

----
Mr.D

Fra : Anders Lund \(8900\)

Dato : 29-05-05 10:45

"Mr.D" <dsfsdf@dfdsf.net> skrev i en meddelelse
> Skal jeg regne med at det er helt slut nu?
> Jeg har fisket hver dag i en uge nu, eftermiddag og aften efter hornfisk

> [...]
Jeg var en tur på Djursland i går......Karlby Klint og Pollerev ved Grenå.
Jeg fiskede med flue, og fangede 2, men havde kontakt med 10-12 stykker, som
dog ikke huggede rent. Så de er her stadig.....
Mvh
Anders Lund

Fra : Mr.D

Dato : 29-05-05 11:41

> [...]
> som
> dog ikke huggede rent. Så de er her stadig.....

Jeg var også derude at kigge i går.

Men jeg syntes bare at det blæste for meget til at kunne fiske, men du
klarede det vidst fint.
Hvad tid var du derude?

----
Mr.D

Fra : Anders Lund \(8900\)

Dato : 29-05-05 14:51

Grenå.

> Jeg var også derude at kigge i går.
>
> Men jeg syntes bare at det blæste for meget til at kunne fiske, men du
> [...]
Fra klokken 15.30-19.00

Fra : Mr.D

Dato : 29-05-05 16:06

> "Anders Lund (8900)" <anders.lp_FJERN_@tiscali.dk> wrote
> Fra klokken 15.30-19.00

Jeg var også lige en tur derude i dag.
Men der var for meget skidt i vandet til at man kunne fiske ordenligt.

Fangede da en stor Tobis

----
Mr.D

Fra : Anders Lund \(8900\)

Dato : 29-05-05 21:55

> Jeg var også lige en tur derude i dag.
> Men der var for meget skidt i vandet til at man kunne fiske ordenligt.
>
> Fangede da en stor Tobis
>
> ----
> Mr.D

Ok.....vi fangede også en eller anden fisk(med hænderne!), men var ikke
sikker på arten....
Den var vel ca. 35 cm. lang. Meget tynd(1,5cm.), og med en krop som en
ål.....dog med et hoved med et lille næb, som kunne minde om et hoved fra en
hornfisk. Den havde "leopardstriber" langs kroppen.
Måske du eller andre læsere kan hjælpe med artsbestemmelse?

Mvh
Anders Lund

Den havde

Fra : Jens Langkniv

Dato : 29-05-05 22:16

Hey hey
Jeg brugte lige lidt tid på at læse de forskellige arter igennem på
sportsfiskeren.dk det jeg synes minede mest om din beskrivelse var en
blåstark.

Mvh
Henrik

P.s her er linket

http://www.sportsfiskeren.dk/info/fiskearter/blaastark/

Fra : Mr.D

Dato : 29-05-05 22:50

> [...]
> hornfisk. Den havde "leopardstriber" langs kroppen.
> Måske du eller andre læsere kan hjælpe med artsbestemmelse?

Jeg er meget sikker på at det var en Snippe i gavde fat i:
http://www.biopix.dk/Photo.asp?Language=da&PhotoId=16800

----
Mr.D

Fra : Anders Lund \(8900\)

Dato : 29-05-05 23:19

> Jeg er meget sikker på at det var en Snippe i gavde fat i:
> http://www.biopix.dk/Photo.asp?Language=da&PhotoId=16800
>
> ----
> Mr.D

Akkurat.......det var en Snippe......Tak for hjælpen!
Mvh
Anders Lund

Fra : Mr.D

Dato : 30-05-05 13:46

Jeg var også lige en tur på Polderrevet i dag.

Der var en masse smufisk der hoppede omkring mig, men ingen fisk med hjem.
Det er nu også noget sløjt vejr i dag.

----
Mr.D

Fra : Anders Lund \(8900\)

Dato : 31-05-05 10:20

> Jeg var også lige en tur på Polderrevet i dag.
>
> Der var en masse smufisk der hoppede omkring mig, men ingen fisk med hjem.
> [...]
For et par år siden fiskede jeg sommetider på Polderev......om aftenen i
maj/juni trak torsk og sej ind til revet, og man havde næsten fisk i hver
eneste kast...
Forleden hvor jeg fiskede der for første gang i 2 år, fangede jeg ingen, og
oplevede intet "træk".
Har nogen erfaringer med dette?
Det var først efter ca. klokken 21.00 at de trak ind.

Mvh
Anders Lund

Fra : Mr.D

Dato : 31-05-05 22:29

> [...]
> og oplevede intet "træk".
> Har nogen erfaringer med dette?
> Det var først efter ca. klokken 21.00 at de trak ind.

Personligt har jeg ikke oplevet de i flere år.
Måske at du klukke stille dit spørgsmål i et nyt Topic så flere ser det.

----
Mr.D