Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
omlægning af lån..
Fra : jenny og søren

Dato : 28-05-05 13:58

Hej Ng

lige et par spørgsmål til jer videne indenfor økonomi

vi købte hus sidste år og optog i den forbindelse et realkreditlån på
5%(fast) (700000.-) vil det kunne betale sig at lægge det om, man hører jo
så meget om "lån med rente loft på 5 %" og evt nye fastforrentede lån på 3%,
men det helle bliver måske spist op af gebyrer eller hur ???

mvh

Søren Brix

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 28-05-05 23:06

In article <42986ac3$0$79463$14726298@news.sunsite.dk>, jenny og søren wrote:
> [...]
> så meget om "lån med rente loft på 5 %" og evt nye fastforrentede lån på 3%,
> men det helle bliver måske spist op af gebyrer eller hur ???

Hvad har i taget for et lån ? er det et kontantlån eller annuitetslån ?
Konvertibelt eller inkonvertibelt ? Hvor meget har i lånt ? Hvor meget i
obligationer ? Har i boliglån ved siden af ?

Hvis boligprisen er steget (sandsynligt), så kan i forhøje det billige
kreditforeningslån, og slippe af med noget dyr boliglån.

I kan muligvis indfrie lånet til kurs 100. Et nyt lån har en effektiv
rente på 4,26%. Så i sparer ca. 3/4% p.a. - Det er ca. 5200 kr/år før
skat. Et nyt på 750000 kr obligationsrestgæld står i mit tilbud til at
koste mig 6323 kr i oprettelse. Det gamle er et flekslån, så det er dyrt
at indfri før tid.

Så umiddelbart er min vurdering at i tjener pengene på 2-3 år. Og hvis i
kan få det forhøjet grundet øgede priser/vurdering, så endnu hurtigere.

Men gå i banken, de laver med glæde et tilbud på låneomlægning til jer.

Jeg er selv på vej fra flexlån til fastforrentede, 4% 20 år. Jeg har ventet
med underskrivelsen af tilbud, da renten jo bare falder. Så jeg har tjent
omkring 7000 kr ekstra udbetalt ved ikke at kurssikre. Den obligation
jeg er på vej over i er over kurs 100, så jeg kommer til at skylde færre
penge end jeg låner.Jeg turde ikke binde an på, at der er noget med en
god kurs til nytår når flexlånet udløbet. Og så er der nok mange der vil
over i faste lån.

Fra : Jens G

Dato : 29-05-05 08:31

On 28 May 2005 22:05:39 GMT, "Povl H. Pedersen"
<povlhp@acomputer.home.terminal.dk> wrote:

>Den obligation
>jeg er på vej over i er over kurs 100, så jeg kommer til at skylde færre
>penge end jeg låner

Er der ikke noget med at man ikke kan optage lån med en obligation der
er over kurs 100?

--
Jens G
IP telefoni med www.musimi.dk - slet ikke så svært

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 29-05-05 19:43

In article <429a6f32.2167734@dtext.news.tele.dk>, Jens G wrote:

> Er der ikke noget med at man ikke kan optage lån med en obligation der
> er over kurs 100?

De må ikke udstede tilbud når kursen når over 100, men jeg har et tilbud
hvor kursen er lige under 100 (99,876), og et sådant tilbud er gyldigt i
30 dage, hvorefter der går ca. en måned ekstra inden obligationer sælges
(udfra hvad jeg forstår). Jeg kan altid efter accepten af tilbud kurssikre,
hvilket medfører omgående salg af obligationerne, og koster 500 kr.

Så selvom obligationerne måske når kurs 101 inden datoen jeg skal acceptere,
så kan jeg stadig gøre det, og få udbetalt 1% mere end det jeg låner.
Det kan også være de når endnu højere.

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 29-05-05 19:46

Lige en follow-up. Jeg havde en tidligere kollega der jævnligt fik
tilbud - så han altid kunne reagere hurtigt. Og jeg kan se at det jeg
har liggende er gyldigt til 6 november - Altså 6 mdr. Så hvis du overvejer
at omlægge, så indhent tilbud - Og du kan vente i indtil 6 måneder -
og indtil kursen når 105 :) inden du tager det.

Fra : Kitty

Dato : 01-06-05 12:19

"Povl H. Pedersen" <povlhp@acomputer.home.terminal.dk> skrev i en
meddelelse
Jeg turde ikke binde an på, at der er noget med en
> god kurs til nytår når flexlånet udløbet. Og så er der nok mange der vil
> over i faste lån.

Interessant! Vi planlægger nemlig at omlægge F3 lån til dec hvor der er
gået
tre år - men er der ikke en del omkostninger ved at lægge flexlån om for
tidligt?

Hent den gratis her: www.spamfighter.dk